Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:43:52
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 21:10:48
De fabriek - Spoor 0 door NS264
Vandaag om 20:43:53
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
Vandaag om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
  

Auteur Topic: Winterdienstregeling NS  (gelezen 9691 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Winterdienstregeling NS
« Gepost op: 14 February 2013, 14:14:21 »
Ik kan even niet het betreffende topic over winter en dienstregeling NS weervinden. Een moderator mag dit wel daarheen verplaatsen.

Las op de Telegraaf.nl en Nu.nl dat andere spoorwegmaatschappijen jaloers zijn op de NS wegens de winterdienstregeling.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21296728/__NS__buitenland_jaloers_op_ons__.html
http://www.nu.nl/binnenland/3203952/buitenland-jaloers-regeling-winterweer-ns.html

Eigenlijk onbegrijpelijk.  Want wij (lees de reiziger) vinden die winterdienstregeling juist iets om niet jaloers op te zijn.


Jeroen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26685
    • Pagina van klaas
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #1 Gepost op: 14 February 2013, 14:16:04 »
Zacht gezegd: meneer Meerstad heeft het niet helemaal begrepen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #2 Gepost op: 14 February 2013, 15:39:43 »
Je bespaart natuurlijk een heleboel personeels en matrieelkosten, ik snap dat wel vanuit bedrijfseconomisch perspectief.

Ondertussen doet de sncf niet lullig over maatregelen bij sneeuw http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/8473312348/in/contacts/

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #3 Gepost op: 14 February 2013, 16:01:08 »
Op personeel bespaar je niets. Het aantal diensten en de tijden ervan blijft hetzelfde. Er wordt alleen binnen de diensten ruimte gecreëerd door er treinen uit te halen of door diensten te wijzigen.
Groetjes,
Emiel

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #4 Gepost op: 14 February 2013, 16:06:42 »
Zou die kerel z'n eigen sprookjes eigenlijk geloven? ::) Als iets niet goed werkt, is het wel NS die inhaken op het weer...
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22520
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #5 Gepost op: 14 February 2013, 16:28:16 »
Wat kletsen jullie nou? Alles wat die man beweert is dat NSR in staat is om een dag van te voren te besluiten de winterdienstregeling in te voeren. Dat klopt, zelfs de afsleeplocs zijn op hun plek.
En als dat dan voorlopig de minst vervelende manier is om problemen als gevolg van sneeuw te vermijden, dan hoor je mij niet klagen. Nu verandert er voor mij ook niks.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #6 Gepost op: 14 February 2013, 16:45:01 »
Alleen al het idee dat men dit in het buitenland zou willen 'overkopen' (je koop iets óf je neemt iets over)...

Waarom zou iemand NS hiervoor gaan betalen? Als men in het buitenland iets dergelijks gaat toepassen zonder daarvoor ooit een cent aan NS betaald te hebben, gaat Bert dan bij winters weer gauw naar zo'n land om te roepen "Ho! Mag niet! Alle treinen laten rijden, want jullie hebben dit idee gepikt van ons!"   ::)

mvg,
Gert


Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #7 Gepost op: 14 February 2013, 17:01:07 »
#obb70:

Als je de bijbehorende tekst leest, staat daar dat er is gesneden in de treindienst en dat passen afgesloten waren. Ook in het buitenland staat de trein wel 's stil...

Groeten,
Peter

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #8 Gepost op: 14 February 2013, 17:25:24 »
Bert kreeg vorig jaar na opnieuw grote schade schade te hebben toegebracht aan de Nederlandse economie, een flinke salarisverhoging.
Hij hoeft blijkbaar niet te presteren ( ik denk an de reclames "dit jaar zijn we er klaar voor"), de eigenaar / aandeelhouder / regeringen, geloven het toch wel, dus hij kan alles roepen en doen / laten zonder consequenties.

In Polen liep een nieuwe dienstregeling, 2 jaar geleden, geweldig in de soep, en daar konden de veranwoordelijken, inclusief minister, op zoek naar andere baantjes.

Groeten, Alexander

Gert1

  • Gast
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #9 Gepost op: 14 February 2013, 17:28:16 »
Zo ver zou het in Nederland ook wel eens kunnen komen hoor. De publieke opinie is aan het kenteren. Dat zie je ook in de houding jegens de verantwoordelijken in de bankenwereld. Zou mij niet verbazen als we hier een andere cultuur krijgen en de Bert's van deze wereld hun baantje ook niet meer zeker zijn.

mvg,
Gert

Jaap Post

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #10 Gepost op: 14 February 2013, 17:36:42 »
En O, O, Wat presteren wij goed, we dik 94% van de treinen rijd op tijd.

O Ja ( geen wonder als je 3 minuten vertraging niet hoeft mee te rekenen ) aansluiting mist etc.
En o ja winterdienst regelingen ( of alle vertraging een dag van tevoren aangekondigd ) hoeft niet megerekend te worden met je prestatie norm.

Ach ja zo komj e wel weer aan je bonus wegen optijd rijden.
( Museumbaan in Schaal HO / gelijkstroom en Koploper )

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #11 Gepost op: 14 February 2013, 18:48:26 »
Wat een dom geblaat hier weer over dit onderwerp.
Trappen tegen NS en schelden op de baas ervan (wie het ook is) is een nationale hobby geworden, ook hier.

Kennelijk weten maar weinigen waar het over gaat en hebben nog minder mensen verstand van logistiek.

Wat er in het bericht staat is dat buitenlandse spoorwegbedrijven geïnteresseerd zijn in de manier waarop NS organisatorisch in staat is om op termijn van enkele uren (en een nacht) over te schakelen op een andere dienstregeling. En dat daarbij wanneer op de derde dag de normale dienst weer wordt hervat alle "resources" (akelig woord) als mensen, materieel, enz, op de juiste tijd op de juiste plek aanwezig zijn.

Daar zal zeker de nodige software voor zijn ontwikkeld en ik kan me voorstellen dat andere bedrijven er geld voor over hebben om dat kant en klaar te kunnen overnemen van NS.

Maar ja wij hebben liever dat de zaak volkomen in het honderd loopt en de knooppunten dichtslibben met stilstaande treinen zonder personeel als het sneeuwt dan dat er preventief maatregelen worden genomen waardoor de kans dat iedereen min of meer op tijd thuis komt enorm toeneemt.
Doe je niks dan deugt het niet, doe je wel iets dan deugt het ook niet. Nee, wij eisen de kop van Meerstadt.

Dirk


Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8598
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #12 Gepost op: 14 February 2013, 18:58:08 »
Ach kom op joh. Waarom zou de NS niet in staat zijn om te rijden tijdens goed winterweer? We weten allemaal dat ze dat wel konden.
Moeten we dan echt gaan juichen als de NS 1 dag van te voren aankondigt dat de treindienst ingeperkt wordt?
Ammehoela.


Jeroen

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #13 Gepost op: 14 February 2013, 19:12:38 »
Het is natuurlijk lekker makkelijk om weer af te geven op de NS wanneer er met een aangepaste dienstregeling gereden wordt.

Niet alleen hier maar ook in andere media lees je niet anders dan klachten. Zoals hierboven al een keer gezegd is is het nooit goed wat er gedaan wordt. Als er gewoon stug vast gehouden word aan de normale dienstregeling en alles in het honderd loopt klaagt men steen en been. Word er gereden met een aangepaste dienstregeling is het ook niet goed. Nederlanders mogen heeeeeeeeeeeeeeeeel graag klagen. En in het bijzonder op de NS, ook op de momenten dat de NS het niet helpen kan. Maar voor het gemak vergeet men dat de automobilist in kilometers lange files staat (onlangs nog een file record, en dat terwijl de trein wel reed!). Of wat te denken van de uren vertraging die menig vlucht van en naar Schiphol heeft? Nee daar klagen we niet over! Dat is niet meer dan normaal toch dat je op de weg last hebt van sneeuw? Kom op mensen open jullie ogen, wees realistisch en blijf vooral met beide voeten op de grond staan. Trouwens, die aangepaste dienstregeling, lijkt dat niet gewoon verdacht veel op de normale dienstregeling die we een aantal jaren gelden nog hadden waarbij de reiziger nog niet verwend werd met ieder kwartier een sprinter? Toen reden die toch ook gewoon om het half uur?

En ook het eissen van het aftreden van Bert Meerstad slaat kant nog wal. Wat bereik je daar mee? Alsof die beste man alles alleen doet. En dan nog wat veranderd er dan denk je? Nou ik zal het je vertellen, HELEMAAL NIETS!

Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik zelf machinist bij NSR ben. En ik zal ook nooit zeggen dat alles perfect gehad. Maar heeft iemand anders wel eens zo'n groot/log bedrijf gezien wat probleemloos draaid?

Voordat we met zijn allen gaan lopen klagen moeten we misschien eerst eens kijken wat we zelf beter kunnen en vooral kijken naar wat er wel goed gaat. Dan valt het allemaal best nog mee mensen.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Winterdienstregeling NS
« Reactie #14 Gepost op: 14 February 2013, 19:23:13 »
Als je de bijbehorende tekst leest, staat daar dat er is gesneden in de treindienst en dat passen afgesloten waren. Ook in het buitenland staat de trein wel 's stil...
Wanneer er passen afgesloten worden heb je het over lawinegevaar en eerder over meters dan over onze centimeters(!) sneeuw. Wil je dat echt met onze omstandigheden vergelijken?

Vorig weekend viel er sneeuw en alles kon er blijkbaar prima tegen, er waren niet meer wisselstoringen dan op een gewone dag. Dat Nederlanders niet vies van klagen zijn, ja, dat klopt. Maar dagenlang treinen uit laten vallen alleen omdat het vriest of er 3 centimeter sneeuw *verwacht* wordt? En dat terwijl op de weg alles loopt als normaal, dat kun je met enig fatsoen aan betalende klanten verkopen.

Dennis: zelfs alles wel in het honderd loopt heeft de klant recht van spreken, zolang er tenminste geen sprake van echte extremen is. En 10 graden vorst of 3 centimeter sneeuw heeft geen zak met extreem weer te maken. Hoe graag dat ook als excuus gebruikt misbruikt wordt.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart