Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
Vandaag om 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
Vandaag om 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Vijfhuis (v.h. Frotterdam)  (gelezen 507065 keer)

sijsje

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re:NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #105 Gepost op: 25 juni 2013, 17:03:54 »
Ben,
Alle waardering zoals je bezig bent en de orde en netheid die je daarbij in de dag legt.

Heb een vraagje over je 'plaatjes' in je laatste bericht. Die vanuit koploper kan ik plaatsen, maar de eerste 2, waaruit komen die?
Rob

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re:NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #106 Gepost op: 25 juni 2013, 17:06:24 »
Hoi,

Printscreen uit het Esu LokProgrammer programma.

Gr, Ben.

sijsje

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re:NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #107 Gepost op: 25 juni 2013, 17:19:19 »
Ben,
Ja, vermoedde al. Voor de ultieme fine-tuning wellicht  onontbeerlijk, maar hik nog wel even tegen nut en noodzaak.
(en dus tegen kosten)
dank en we blijven je volgen
Rob

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re:NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #108 Gepost op: 25 juni 2013, 17:56:56 »
Ik heb ook geen programmer hoor. Heb er min of meer toevallig een geleend om decoder firmware van een LokSound te updaten i.v.m. een bug maar verder heb ik 'm nog nooit nodig gehad.

Zie ook hier, daar red ik me prima mee: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,48428.0.html  ;D

Gr, Ben.


sijsje

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
Re:NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #109 Gepost op: 25 juni 2013, 18:14:47 »
Ben,
Vaag herinner ik me de tabellen nog wel, maar was toen nog niet toe aan functiemappen en dergelijke (voor mij) high tech routes. Maar net gelezen en begrijp een beetje wat er staat. We gaan er mee aan de slag. Laatste versie gedownload.
Dank
Rob

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #110 Gepost op: 15 juli 2013, 06:35:32 »
Er komt deze dagen niet veel uit de handen. Maar afgelopen week de eerste stappen gezet naar het ballasten. Aanvankelijk een proefstukje om te zien hoe het uit pakt.



Inmiddels ook een aantal wissels gedaan. Ik gebruik N-spoor ballast en verlijm met Knauf primer wat ik, met wat druppeltjes afwasmiddel, zo uit de pot onverdund toe pas. De wisseltongen en stelbalk heb ik eerst voorzien van wat olie om vastzitten te voorkomen en dat werkt prima.

De eerste resultaten, hier en daar moet nog het nodige ballast weggekrabt worden en de schroefgaatjes worden nog bijgewerkt.

Nog nat:


Rechts net aangebracht, links verlijmd en droog.


Niet helemaal NL zijn de imitatie Tillig wisselmotoren maar ik vind het goed genoeg.


Gr, Ben.

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 782
  • Gotthardbahn
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #111 Gepost op: 15 juli 2013, 08:11:04 »
Het is net peper. :o

Ik vind het nog wel een beetje grijs Ben, maar ik neem aan dat de verfspuit later nog een hoofdrol gaat vervullen om de kleuren iets te verlevendigen, toch? Had je desondanks niet iets meer kleuren moeten gebruiken? En kun je een macrofoto plaatsen om te zien hoe groot die korrels nu daadwerkelijk zijn?

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #112 Gepost op: 16 juli 2013, 06:38:47 »
Hoi Dennis,

Voor de gebruikte ballast en de geplande afwerking zie hier: klik.

Gr, Ben.

ernstcramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
    • de Schappenbaan
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #113 Gepost op: 17 juli 2013, 20:11:15 »
Ziet er mooi uit Ben. Strooi je eerst waarna je met een kwastje verdeelt?

...De wisseltongen en stelbalk heb ik eerst voorzien van wat olie om vastzitten te voorkomen en dat werkt prima...
  ???
Wordt dat later geen kliederboel? Soms zie je ook dat ze Bin de wisseltoetsen de ballast gewoon wat weglaten...


Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #114 Gepost op: 18 juli 2013, 18:58:40 »
Kwastje en veel geduld. :)

De smeerboel van de olie is er niet, het is echt maar heel weinig. Net genoeg om het vocht weg te houden. En na droging maak ik het weer schoon met wat alcohol.

Ik las het hier ergens op het forum en het werkt goed.

Gr, Ben.

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #115 Gepost op: 22 juli 2013, 17:14:36 »
Ziet er mooi uit, maar zoals gezegd nog wel een beetje saai. :)

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

F.E.M.

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #116 Gepost op: 22 juli 2013, 17:48:32 »
Inmiddels ook een aantal wissels gedaan.
Ben , het was mij al eerder opgevallen, maar hier wordt het nu wel erg geprononceerd (laatste wissel dat je laat zien), liggen de dwarsliggers van de wissels niet wat (te) ver uit elkaar? Is dit om een of andere reden (ik kan het mij niet voorstellen) inherent aan het railsysteem dat je gekozen hebt en is dit niet aanpasbaar, of is dit bij het groot spoor ook gebruikelijk en toch correct en heb ik het helemaal verkeerd voor (ik heb het wel nog nooit gezien, bij wissels liggen ze eerder dichter bij elkaar dan bij 'gewone' rails dacht ik) ?
Mvg,

Franky

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5827
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #117 Gepost op: 22 juli 2013, 19:49:16 »
Kijk even hier voor de bielsen mat van genoemd wissel: KLIK.

Gr, Ben.

Harald en Alex

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #118 Gepost op: 22 juli 2013, 21:31:20 »
Hoi Ben.

Net even dat verhaal van de ballast gelezen en het eindresultaat ziet er mooi uit  (y)

Harald & Alex

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8680
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: NL baan: Frotterdam in h0
« Reactie #119 Gepost op: 22 juli 2013, 21:44:33 »
Dat ballasten ziet er netjes uit! Proefstukje in de baan  (y) Ik heb ze maar los op een plankje gedaan. Vond ik wat veiliger met mijn ballastkunsten.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!