Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 23:27:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Paulus1201
Vandaag om 23:25:43
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 23:24:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 23:06:03
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 23:00:05
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42

Auteur Topic: Afgezet met een Roco-startset; hoe nu verder?  (gelezen 7270 keer)

battlemaniac

• Gast
Afgezet met een Roco-startset; hoe nu verder?
« Gepost op: 22 June 2007, 00:12:54 »
Vorige week ben ik de 'trotse' eigenaar geworden van een Roco-startset; 41255; een prachtige stoomloc. BR-03.10 met 4 prachtige wagons, maar vreemd genoeg wel zonder binnenverlichting.
Ik schrijf even trots tussen aanhalingstekens, omdat ik er ergens dolblij mee ben, maar me anderzijds behoorlijk afgezet voel.
Heb uiteindelijk 500 Euro ervoor moeten betalen (ook nog eens 50 Euro meer dan was afgesproken, op een erg gemene manier ook nog) en dat vind ik ergens toch best wel een hoop geld. Vooral voor iemand die net ermee begint.
Eigenlijk was deze Roco-startset in de meeste winkels 450 Euro en onlangs was deze zelfs ergens afgeprijsd naar 400 Euro (nu niet meer helaas).
Toch vind ik dit wel een prachtige set en ik zou er zeer veel plezier aan kunnen gaan beleven.
Maar ergens overweeg ik toch om deze set weer te gaan doorverkopen en het geld te gaan besteden aan een losse stoomloc (met licht, geluid etc), een aantal losse (passagier)wagons (het liefst dan ook met binnenverlichting) en andere toebehoren.
Uiteraard zou ik dan wel wat geld willen overhouden.
Toch vind ik het ook lastig om hierin echt een afweging te maken, aangezien bij deze startset ook een zeer goede lokmaus zit en ook nog eens aardig wat rails.
Wat zou ik er dus mee opschieten?
Doe ik er goed aan om deze (erg fraaie) Roco-startset 41255 weer door te verkopen en dan allemaal losse spullen terug te kopen?
Zelf heb ik er momenteel enigzins een onbestemd gevoel bij eigenlijk...
« Laatst bewerkt op: 22 June 2007, 00:14:25 door Battlemaniac »

stig

• Offline Offline
Re: Afgezet met een Roco-startset; hoe nu verder?
« Reactie #1 Gepost op: 22 June 2007, 00:26:59 »
Je voelt je gewoon lullig omdat je niet goed opgelet hebt waar het voor minder geld ook kan. In dat opzicht ben je niet afgezet, je hebt je niet goed geïnformeerd, da's wat anders. Gewoon een tijdje wachten en het gevoel gaat vanzelf weg. Je kunt natuurlijk ook zelf verlichting in de rijtuigen inbouwen. Ze zullen vast bij de fabrikant verkrijgbaar zijn, of anders van een "universeel systeem". De loc kun je altijd nog verkopen om er een met geluid voor terug te kopen. Daar komt natuurlijk wel een meerprijs bij, ik zeg het vast, zodat je je niet bedot voelt! ;D

Succes ermee!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 22 June 2007, 01:41:33 »
Ik denk dat je met deze set goedkoper uit bent dan het los kopen van een lok met licht, geluid etc (zal zeker boven de 200 euro uitkomen denk ik), in de het grootste gedeelte van de rijtuigen zit standaard geen binnenverlichting (deze kan je naderhand wel zelf inbouwen met setjes die roco volgens mij zelf heeft. En om dan ook nog rails en een digitaal systeem als bv een lokmaus aan te schaffen blijft er denk ik vrij weinig tot niks over.

mvg,

Matthijs

Huup

• Online Online
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #3 Gepost op: 22 June 2007, 01:42:11 »
Daarbij, als je 'm voor 500 koopt, moet je niet verwachten dat je dr bij verkoop aan over houdt.
De loc heeft veel functies, waaronder geluid, drijfwerkverlichting etc. Zie ook het draadje over deze set.

Gr/H

battlemaniac

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 June 2007, 02:28:28 »
Daarbij, als je 'm voor 500 koopt, moet je niet verwachten dat je dr bij verkoop aan over houdt.

Eh zo bedoelde ik het niet hoor.
Meer van als ik bijv. nog voor 400 Euro deze startset kan verkopen dat ik nog iets over zou houden als ik losse spullen zou gaan aanschaffen.
Maar inmiddels begin ik wel in te zien dat dit lastig gaat worden.
Alleen een dergelijke stoomloc zou als zo'n 200 a 250 Euro gaan kosten en dan moeten er nog heel veel andere dingen nog bij.
Moet verder ook eerlijk toegeven dat ik dit toch wel een prachtige startset vind en dat het behoorlijk compleet is.

stig

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 22 June 2007, 02:41:30 »
Kortom, je moest gewoon ff stoom afblazen ;D

Morgen voel je je een stuk beter... ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Hans Kl

• Offline Offline
  • Periode III - heden
« Reactie #6 Gepost op: 22 June 2007, 06:42:54 »
Dat je de set nog uberhaupt gevonden hebt  :-[
In eerder genoemd draadje lees je mijn ervaringen.
De rijtuigen hebben helaas geen binnenverlichting.
Roco gaat dezelfde loc uit de set los uitbrengen voor een eurootje of 300....
Kan je nagaan.

Mvgr,
Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Sander

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 22 June 2007, 12:04:14 »
Jammer dat ik je niet met je naam kan aanspreken. Internet is immers al zo anoniem en ik doe liever niet aan de anonieme hype mee.

Ik zelf zou gaan genieten van deze mooie set. Zoals je al aangeeft vind je het ene prachtige set dus waarom nu weer verkopen?
Het geld dat je erin gestoken hebt krijg je er niet voor weer. Je zal ook altijd herinnert worden aan dit voorval, maar in je achterhoofd zal het zeker een goede leer zijn.

Geniet en ga hobby-en  ;D ;)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

ReesCees

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 June 2007, 12:07:41 »
Idd mooie set hoor. Was er ook naar op zoek in den beginne. Heb toen ook een andere set van Roco aangeschaft met een V200 (platin) en silberlinge (duur maar mooi).

De vier wagens uit jouw set heb ik ooit een keer op MP gekocht voor 100 euro. Een 01 van Roco had ik al (echter zonder geluid) en niet digitaal. Dus de trein uit jouw startset rijdt hier ook stilletjes rond.

Tot slot: het is wel één van de mooiste sets van Roco vind ik.

Veel speelplezier er mee.

Kees-Jan

J&J Vriend

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 22 June 2007, 12:39:59 »
Iedereen koopt wel eens iets te duur naar zijn mening,maar op dat moment vond je het een goede keus.
Nooit omkijken of verder zoeken het geeft altijd een naar gevoel,de blijheid bij de aanschaf moet je vast houden.
Wel ben je meteen wijzer geworden door dit voorval en zal je de volgende keer wel beter nadenken voor je weer iets koopt.
Jammer dat als je met de hobby wild beginnen je dit meemaakt,zorg altijd dat je bij een goeie winkel je aankopen doet dan kan je nog eens terug gaan.
Hou moed en ga door het is een geweldige hobby de rest maar gauw vergeten en plezier in de hobby krijgen.