Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 18:35:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Bij nul beginnen  (gelezen 23714 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #45 Gepost op: 05 February 2013, 20:54:24 »
Verpest het nou niet Paul.  ;D
Je bent voor hetzelfde geld in ieder geval lekker lang bezig. Net voor weinig geld een beschadigde Lenz G10 overgenomen en de bijbehorende NS-transfers bij Taghotrain aangeschaft.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #46 Gepost op: 05 February 2013, 21:14:11 »
Dat is het betere werk Henk! Daar komt alleen nog wat donkergrijze verf bij. Laat je het resultaat hier nog zien?  (y)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #47 Gepost op: 05 February 2013, 22:08:55 »
Als ik kans zie de transfers rechtop te plaatsen.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #48 Gepost op: 05 February 2013, 22:28:46 »
Het 'wrak' waarmee je begint mag je ook wel laten zien... En alle tussenstappen uiteraard.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #49 Gepost op: 05 February 2013, 23:15:54 »
Damn, het forum raakt steeds meer besmet ... ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

e_p

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
    • N U L S P O O R
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #50 Gepost op: 05 February 2013, 23:29:36 »
Het 'wrak' waarmee je begint mag je ook wel laten zien... En alle tussenstappen uiteraard.  8)

het kan nog erger, je kunt ook een pola maxi G10 nemen, je startkapitaal is dan 10 euro! maar goed, scratchbuilding is dan eigenlijk minder werk. btw, Jurgen Moog van 0mobau heeft diverse etswerk setjes om dit soor modellen op te waarderen, Moog is eigenlijk de Gamma voor de spoornul klusser!
groet,

e-p

nu ook een blog!

http://nulspoor.blogspot.com/

spoor0

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #51 Gepost op: 06 February 2013, 02:30:59 »
Henk

Met iets meer werk is er van de G10,  zowel met als zonder remmershuis een echte Nederlandse graanwagen te maken.

Je moet hiervoor alleen de schuine en horizontale profielen verwijderen
Tachotrain heeft de "graan"schotten voor achter de schuifdeuren in z,n programma.

Tom

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #52 Gepost op: 06 February 2013, 08:33:05 »
Ja, de CHDG, een echte door NS bestelde wagen op basis van de G10.



Die zou ik dan juist het liefst in de originele versie maken, dus zonder dat graangedoe.

Maar eerst dit maar eens proberen. Dit wordt dan geloof ik een na de oorlog achtergelaten Duitse G10.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #53 Gepost op: 09 February 2013, 18:22:31 »
Nieuwe aanwinst van vandaag, die meteen Henk's opmerking over voordelige goederenwagens illustreert:



Deze wagens hebben geen Lenz-koppeling, dus het koppelen gaat met de werkende schroefkoppelingen:



Netjes platte tegen ronde buffer. Mooi hoor.
Reinier

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #54 Gepost op: 09 February 2013, 18:43:21 »
Mooi he!

Als je nu liever Nederlands rijdt, kan je de tekst op de ketel er netjes af poetsen met bijvoorbeeld Bisonkit verdunner. De zilverlaag is vrij stevig, dus met een beetje geluk houdt je een egaal zilverkleurige ketel over.

En vervolgens plak je dit er op:



Een kind kan de was doen!  (y)

mvg, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Gert1

  • Gast
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #55 Gepost op: 09 February 2013, 18:49:30 »
Wie bij 0 wil beginnen en in plaats van Duits toch liever Nederlands rijdt, zou ook een hier aan kunnen denken:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407439679345751&set=pb.333972886692431.-2207520000.1360432090&type=3&theater

mvg,
Gert

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #56 Gepost op: 09 February 2013, 18:55:38 »
Kijk eens aan hij is uitgeleverd!

De kostprijs ligt iets hoger dan een OSM ketelwagen, maar dat is een detail.  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #57 Gepost op: 09 February 2013, 18:59:36 »
@ Paul: De mogelijkheid van omkatten zat inderdaad in m'n achterhoofd toen ik de wagentjes kocht.
Reinier

Ferry As

  • Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • **
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #58 Gepost op: 09 February 2013, 19:04:49 »
Hallo Reinier,

MK heeft transfers om er bijv een gele Shell ketelwagen van te maken.

Deze 0 scale wagens lenen zich daar goed voor.

Heb je al een baanplan ?

Leuk om je draadje te volgen, vorig jaar ben ik ook met deze set van Lenz begonnen.

Groeten,

Ferry
 

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re:Bij nul beginnen
« Reactie #59 Gepost op: 09 February 2013, 19:10:59 »
Weet ik, dank je. MK zie ik vaker dan me lief is (grapje  ;D), dus die zal ik wel eens vragen wat hij voorradig heeft.

Een eerste aanzet voor een baanplan heb ik wel ergens, maar nu ik de startset heb kan ik iets beter visualiseren hoe groot het gaat worden, dus wordt het nu wat makkelijker om het baanplan af te maken. Ik zal het tzt wel plaatsen.
Reinier