Marc, dan moeten wij die schaal S trein wel trekken, dan.
Je moet namelijk ALLES detailleren, je kunt kleine onbelangrijke details niet wegmoffelen. Elk schroefje en boutje kan en moet eigenlijk worden weergegeven, dus de scratch built bouwer is nu nog langer bezig.
Ieder z'n voorkeur voor een spoor/schaalgrootte, maar ik vrees toch dat een spoor nul-baan erg snel gaat vervelen als je niet echt heel veel ruimte tot je beschikking hebt - en dan bedoel ik een enorme zolder, tuinkamer of kelder. Het wordt dan een beetje heen en weer rijden bij een station, wat rangeren, wat aan- en afkoppelen en that's it. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit op termijn uitdagend is en de aandacht kan vasthouden. Van een flinke trein door een landschap laten (rond)rijden kan het gros van de nul-spoorders slechts dromen. Maar misschien zie ik het verkeerd .
Wat een verschrikkelijk fout, doch geniaal argument. Ik kan mij er ook helemaal in vinden, ik heb hetzelfde
Ik heb mijn overstap van een grote H0 baan (De Lage Zij, hier nog wel bij wat mensen bekend) naar een zijlijn in 0 (Buitenlust, ook inmiddels een beetje bekend) als een bevrijding ervaren.
Toen ik een x-aantal jaren geleden opnieuw begon met een verzameling op te bouwen, koos ik voor een afgebakend thema (NS rond '55) dat overzichtelijk was en waarvan ik me als doel stelde om alle modellen die in dat thema pasten, aan te schaffen. [...] Aangezien de treinen bij mij toch alleen maar in dozen lagen te wachten tot er eens een keer een baan af zou zijn, miste ik de aankopen eigenlijk ook niet. [...] Ik heb een tijd met de gedachte gespeeld om in H0 verder te gaan met een nog strikter thema, namelijk alleen diesel, en de rest op te ruimen.