Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
25 November 2025, 23:41:03
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
25 November 2025, 23:39:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 November 2025, 23:28:48
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
25 November 2025, 23:24:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Huup
25 November 2025, 22:56:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
25 November 2025, 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
25 November 2025, 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
25 November 2025, 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
25 November 2025, 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
25 November 2025, 21:34:01
Aachenau West door wob
25 November 2025, 21:32:21
Piko 2025 door Rob Ellerman
25 November 2025, 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
25 November 2025, 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
25 November 2025, 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jouw philotrain bent) door orientexpress
25 November 2025, 20:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
25 November 2025, 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
25 November 2025, 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
25 November 2025, 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
25 November 2025, 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 November 2025, 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
25 November 2025, 19:35:50
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
25 November 2025, 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
25 November 2025, 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
25 November 2025, 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
25 November 2025, 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
25 November 2025, 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
25 November 2025, 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
25 November 2025, 15:21:02
  

Auteur Topic: ACME 2013  (gelezen 76664 keer)

Gert1

  • Gast
Re:ACME 2013
« Reactie #90 Gepost op: 09 March 2013, 23:44:58 »
Een persoonlijk belang voor consumenten omdat die graag het betreffende model willen aanschaffen.

En nee, een willekeurige fabrikant of importeur hoeft hier uiteraard geen verantwoording af te leggen.
Alleen zou het in het geval dat er een discussie is ontstaan over een rechtenkwestie inzake een model dat je van plan bent uit te brengen, natuurlijk wel zo zijn dat je die hele discussie in één klap in de kiem smoort als je kunt mededelen dat alles rondom de rechten allang in kannen en kruiken is.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:ACME 2013
« Reactie #91 Gepost op: 10 March 2013, 00:08:46 »
Je ging morgen toch naar de beurs Gert om Kees-Jan lastig te vallen. Ga je toch even langs om het te vragen aan de heren van Elotrack.
Voor grootspoorfoto's zie site

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6926
Re:ACME 2013
« Reactie #92 Gepost op: 10 March 2013, 05:46:18 »

Een persoonlijk belang voor consumenten omdat die graag het betreffende model willen aanschaffen.


Ik ben zo'n consument met een persoonlijk belang: ik wil het model namelijk graag hebben. Vandaar dat ik e.e.a. nagevraagd heb en een antwoord heb gekregen. Verstandige importeurs of fabrikanten zullen zich denk ik zo op dit forum niet in deze discussie willen mengen. ;)

Gr, Ben.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ACME 2013
« Reactie #93 Gepost op: 10 March 2013, 18:33:14 »
Zag overigens in de vitrine van ACME naast de twee Fyra locs ook iets wat op een lelijk eendje lijkt......

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:ACME 2013
« Reactie #94 Gepost op: 10 March 2013, 18:37:20 »
die hebben ze er dan gister of vandaag bij gelegd, want vrijdag niet gezien getuige deze foto
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:ACME 2013
« Reactie #95 Gepost op: 11 March 2013, 00:05:37 »
Verstandige importeurs of fabrikanten zullen zich denk ik zo op dit forum niet in deze discussie willen mengen. ;)

Dat doet volgens mij geen enkele (verstandige?) importeur of fabrikant. Dus het verbaasde me een beetje waarom verwacht werd dat dat nu anders zou zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:ACME 2013
« Reactie #96 Gepost op: 11 March 2013, 00:45:53 »
Wat is de reden het recht op gebruik van het Fyra logo ter discussie te stellen (of te wel welke informatiebron zegt dat er rechtenproblemen zijn of dat e.e.a. nog niet geregeld is)? Terwijl er b.v. in de diverse Neurenberg draadjes materieel van weet ik hoe veel maatschappijen wordt aangekondigd, en daar nooit opmerkingen over rechten gemaakt worden?
Zonder duidelijke bron waaruit blijkt dat het niet al geregeld is, lijkt het op fabrikantje/importeurtje pesten. Anders deze partijen het voordeel van de twijfel geven, of te wel er van uit gaan dat ze het geregeld hebben.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ACME 2013
« Reactie #97 Gepost op: 11 March 2013, 00:57:08 »
Piko heeft in ieder geval gewoon in Neurenberg toegegeven dat de deal over het gebruik van de naam en logo ( nog ) niet rond is omdat men nog steeds moeilijk doet.

Dus bron : Piko.
Ook hebben diverse medewerkers van de ns zich hard gemaakt om te lobbieen voor diverse fabrikanten zonder ( tot nu toe ) succes.
Zelfs machnisten die op de treinen rijden kregen nul op rekest.

De visie van ns hipspeed is simpel, er is maar 1 fyra en dat is het hogesnelheid treinstel wat nu door sneeuw uit elkaar is geknikkerd. Dat is het model dat men de uitstraling wil geven bij de naam Fyra....nou, daar slaagt men tot op heden uitstekend in....
De rest is tijdelijk, dus daar zien ze het liefst de naam fyra niet aan verbinden ( maar het rijd wel....)

Maar goed, laat die ACME maar komen ( niet met een verklaring, maar met een model ) ze zijn retestrak.
Of lsmodels en Acme wel of geen toestemming hebben boeit me niet.
Zeker niet, als het model dadelijk gewoon in de winkel ligt. Dat is dan een zaak voor de betreffende fabrikant.
Ik zie echter nog geen nshispeed winkels afgaan om de lsmodels fyra icr set uit de handel te laten nemen, dus het zal wel meevallen.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2013, 01:10:31 door Chris »

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:ACME 2013
« Reactie #98 Gepost op: 11 March 2013, 00:58:57 »
Zag overigens in de vitrine van ACME naast de twee Fyra locs ook iets wat op een lelijk eendje lijkt......




Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:ACME 2013
« Reactie #99 Gepost op: 11 March 2013, 01:01:13 »
Wat een gejammer over de FYRA zullen we dat gewoon hier doen!
Feit is gewoon dat de rechten voor het model niet rond zijn, en dat de Belgische tak (nog) geen toestemming geeft om een model uit te brengen waar hun naam op staat, klaar en simpel dan kun je hoog springen en laag springen maar zal er niets aan veranderen.
Ik heb mijn bron vanuit NS-Hispeed, en deze is voor mij dusdanig betrouwbaar, kan je daar niet mee leven, jammer.

Wat Chris zegt, laat ACME zelf eerst maar met een verklaring komen.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ACME 2013
« Reactie #100 Gepost op: 11 March 2013, 01:04:27 »
Arjen, je hebt gelijk. Het is inderdaad de belgische tak. Dank voor de aanvulling. :)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ACME 2013
« Reactie #101 Gepost op: 03 June 2013, 16:12:58 »


Eindelijk komt er een fabrikant met een Fyra lok.

Het bestelnummer voor de gelijkstroom uitvoering is ACME 90023
En voor de wisselstroom uitvoering is dit ACME 90023AC

Nu te bestellen bij uw lokale winkelier.
Let op, beperkte oplage. OP=OP (aldus info vanuit ACME)

3railfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re:ACME 2013
« Reactie #102 Gepost op: 03 June 2013, 16:27:23 »
Komt deze nu alleen in deze versie of ook in de grijze en rode versie zonder FYRA erop?


Mvg,
Mark

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:ACME 2013
« Reactie #103 Gepost op: 03 June 2013, 16:28:22 »
Dit is het tot op dit moment.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6926
Re:ACME 2013
« Reactie #104 Gepost op: 03 June 2013, 16:44:20 »
Besteld. (y) Kan niet wachten. ;D

Ben benieuwd, geen ervaring met ACME lok's.

Gr, Ben.