BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2013 => Topic gestart door: Dion op 30 januari 2013, 17:56:30
-
http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/dokumente/de/ACME_2013a.pdf
Zitten voor mij een enkele bruikbare rijtuigen bij. (y)
-
Link is wel ultra traag kan dat kloppen of doe ik iets verkeerds?
-
Link is inderdaad aan de trage kant.
-
Wel set 55094 Holland-Iatalie express is leuk met een plan K .
gr Jos
-
lang gewacht maar wel een leuk iets: Dubbele Bertschi!! (y)
-
OBB rijtuigen met NS-vignet! (y)
-
Is alleen exclusief voor een winkel als ik het goed begrijp die containerwagen met Bertschi.
Wel komisch dat zowel ACME als Roco met de ÖBB rijtuigen in Benelux dienst komt. Zelfs nog een extra rijtuig voor MTE alleen. Ben benieuwd of er zoveel vraag is voor iets wat niet echt vaak gereden heeft omdat het vaak geplaagd was door storingen en sowieso maar een jaar? in Nederland is geweest.
-
@rail4marcel
De 90019 is een dergelijk wagen alleen voor zwitserland, die staat overigens al in bestelling bij Wemoba ;D. Hierbij is de belading weer net wat afwijkend maar ideaal voor bloktreinen!
-
Cool
Die obb rijtuigen voor mte kunnen misschien goed gecombineerd worden met de roco wagens?
En heel veel leuk spul maar helaas ook weer veel sets
M
-
ACME pakt lekker uit voor wat betreft PKP rijtuigen! Toppie! (y)
-
kan iemand de pdf ergens delen? Hier doet-ie het totaal niet :( heb bijna een half uur zitten wachten... nou ja... iets anders zitten doen ;)
-
Ja, dat hoop ik ook.
Hier kwam de folder niet verder dan de eerste twee pagina's.
Groeten,
Christoph
-
Eindelijk FS ABm rijtuigen voor in de holland-italie en de d296/297 naar Ancona!
dirkjan
-
als ik wist wat ik ermee moest had ik zeker zo'n settebello willen hebben. Wie verzint zoiets. ;D
-
tja, wat wil je, die komt uit het land waar ook de fyra is uitgevonden :-X
-
ja, het leuke spul hebben ze duidelijk voor zichzelf gehouden, ach, gelijk hebben ze.
-
Ik zie in de folder ook een vierdelige rijtuigenset Amsterdam - Milaan staan, met daarin een Plan K. Betekent dit dat ook ACME nu met Plan K gaat komen? Ik kan me niet voorstellen dat de Plan K in de set van EloTrains is.
De Beneluxset met ÖBB-rijtuigen van ACME is voor mij aantrekkelijker dan de set van Roco, omdat met ACME straks een stam van vier rijtuigen kan worden gevormd. Ik zeg: de 2803 van Märklin ervoor en rijden maar!
Groeten van Arjen
-
Vraag me sowieso af wat Roco er nu nog mee moet. Roco vraagt tegenwoordig hetzelfde voor de rijtuigen als ACME en LS Models terwijl ze zich er absoluut niet mee kunnen meten...
-
ik zeg..................ramsj ;D
-
@Marcel: Ik neem aan dat je 'meten' bedoelt. Mengen lijkt me niet zo'n goed idee. 8)
Ik zie in de folder ook een vierdelige rijtuigenset Amsterdam - Milaan staan, met daarin een Plan K. Betekent dit dat ook ACME nu met Plan K gaat komen? Ik kan me niet voorstellen dat de Plan K in de set van EloTrains is.
Ik wel. Ze gaan bij ACME echt niet het wiel opnieuw uitvinden.
De Beneluxset met ÖBB-rijtuigen van ACME is voor mij aantrekkelijker dan de set van Roco, omdat met ACME straks een stam van vier rijtuigen kan worden gevormd. Ik zeg: de 2803 van Märklin ervoor en rijden maar!
De ACME-rijtuigen zullen ongetwijfeld fraaier zijn dan die van Roco. Probleem is dat een stam van vier rijtuigen niet realistisch is, maar als je je daar niet al te veel van aantrekt, dan is het een mooie set natuurlijk.
mvg,
Gert
-
@Floris tja daar kun je bijna wel op intekenen.
@Gert moet inderdaad meten zijn.
Denk ook dat plan K gewoon Elotrains is. Neem aan dat als ze echt een eigen rijtuig maken dat ze er wel meer mee doen dan hem 1 keer gebruiken in 1 set.
-
Mirror: klik (http://jumpshare.com/b/a74Vxz)
File is 44 MB dus duurt wel even.
-
* zucht* Weer geen vooroorlogs Nederlands materieel.... :-\
-
Hoop dat de Cisalpino dit jaar komt.
-
De dubbele draagwagens vind ik zeer intetessant, hetzelfde type dat Lemke uit de Mehano mallen weer gaat maken. Ben benieuwd welke mooier gaat worden. Het Mehano model heeft al als nadeel dat het gewicht in de container zit. Verder zijn de Eaos ook interessant, dat type bestond ook nog niet in model. Alleen jammer dat ze alleen per set van 3 gaan.
Die Crossrail 186 is natuurlijk een must :-)
Mvg, Peter
-
Ik zie in de folder ook een vierdelige rijtuigenset Amsterdam - Milaan staan, met daarin een Plan K. Betekent dit dat ook ACME nu met Plan K gaat komen? Ik kan me niet voorstellen dat de Plan K in de set van EloTrains is.
De Beneluxset met ÖBB-rijtuigen van ACME is voor mij aantrekkelijker dan de set van Roco, omdat met ACME straks een stam van vier rijtuigen kan worden gevormd. Ik zeg: de 2803 van Märklin ervoor en rijden maar!
Groeten van Arjen
Ja, de Plan K komt van ons en is in opdracht van A.C.M.E. speciaal geproduceerd. ACME gaat het rijtuig t.z.t. leveren in een set "Holland - Italie - Express"
Gerard Sloots EloTrains
-
Ik had nog wat nieuwe versies verwacht van de SZ en HZ rijtuigen type Y alsook de new look van de HZ lig- en slaaprijtuigen die ook naar Zwitserland worden ingezet ... jammer :'(
maar wat niet is kan nog komen (y)
-
Positief blijven (y)
Had ook enkele dingen verwacht/gehoopt, echter er komen weer dingen aan die ook bruikbaar zijn.
-
De Holland-italie express is leuk, begin 60er jaren, wat was de trekkracht van deze trein op nederlands grondgebied?
Groet,
Oscar
-
Op pagina 70 staat het Bmee rijtuig van de CD, zoals die in de jaren '90 naar Nederland kwamen met de seizoenstrein. Gaaf!
Jeroen
-
En daar zat ik nou ook al een hele tijd op te wachten!
-
Daar valt een leuk treintje mee te maken:
3 of 4x CD Bmee 2e klas
1x Couchette
1x Slaaprijtuig
En het ene jaar leverde de DB het couchette en de slaapbak en het andere jaar was dat NS Internationaal. Viaratie zat dus.
Overigens heb ik 1x het 2e klas CD rijtuig met bagae-afdeling in NL gezien. Kwam deze geregeld mee, of waren het eigenlijk altijd alleen de 2e klas rijtuigen?
Jeroen
-
Zou je dan met dat setje (55097) en dat losse rijtuig (52921) al klaar zijn wat het Tsjechisch deel van de trein betreft?
En het Nederlandse slaaprijtuig, was dat een MUn?
mvg,
Gert
-
http://www.eyro.ch/downloads/news13/acme_2013.pdf
Werkt sneller..
-
Dat setje hangt er dus vanaf of dat BD geregeld naar NL kwam. Kies je voor NS couchette en Slaapbak, dan heb je voor de couchette een Bcm of Bcvmh nodig en voor de slaap idd een Mu
Maar misschien is DB mat nog wel leuker. Bcm was vaak oceaanblauw-creme en de Mu geheel blauw. Heb hem ook een keer met rode Mu gezien....
Jeroen
-
Misschien wil de mod dit stukje over de CD rijtuigen wel verplaatsen naar Treinsamenstellingen met als titel: Int 352/353 Praha-Amsterdam eind '90 begin '00
Jeroen
-
Dat vraagt om foto's van die trein als voorbeeld. ACME is weer goed bezig. Ook het rijtuig 52720 wat op pagina 78 staat is een mooie aanvulling voor de Hoek - Warschau expres zoals die in de laatste jaren reed.
-
Volgens mij dat er altijd een BD in vanwege fietsvervoer.
-
Mss in een bepaald jaar. Maar ik heb de stammen vaak zat zonder gezien. kijk ook maar op foto's in de RM's
Jeroen
-
http://www.eyro.ch/downloads/news13/acme_2013.pdf
Werkt sneller..
Heb de link die ik als eerste gaf opgeslagen op de computer, deze staat nu als pdf bestand op de computer zelf. Dan heb je niet van die lange wachttijden. ;D
-
Misschien wil de mod dit stukje over de CD rijtuigen wel verplaatsen naar Treinsamenstellingen met als titel: Int 352/353 Praha-Amsterdam eind '90 begin '00
Jeroen
Jeroen,
Is deels gekopieerd naar het nieuwe draadje, met de titel zoals je aangaf. Vrij lastig, aangezien alle berichten ook tekst over ACME bevatten. Dus voel je vrij om het aan te vullen.
Het nieuwe topic vind je hier: Internationale trein Praag-Amsterdam, jaren '90 tot 2000 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50197.msg806748.html#new)
-
In de huidige catalogus staan genoeg treinen die er vorig jaar ook in stonden. Kan ik er vanuit gaan dat wat dit jaar in de catalogus staat, nog uitgeleverd wordt?
Ik verwacht dat de rijtuigen van de EC Michelangelo erg mooi zullen zijn maar ik weet niet of deze set al uitgebracht is. Ze hebben in het verleden dit type rijtuigen uitgebracht maar zijn vrijwel niet te krijgen. Was dat deze set of een andere?
Iemand ervaring hiermee? Ik ken Acme nog niet zo heel lang. :-[
Groeten,
Marcel
-
Nog niet gelezen op Beneluxspoor. Elotrack is de nieuwe importeur van ACME in de Benelux sinds vorige week. Er komen meteen diverse nieuwe noviteiten.
90023 Traxx Fyra rood met Fyra tekst
90024 Traxx Fyra wit met Fyra tekst
90030 Traxx Railpool wit met ERS Railways logo's (is een 185 en rijdt dus niet in Nederland)
Containerwagens
90037 containerwagen ERS Sggmrss 90' met IFF en IBC Bulk 30 ft containers
90038 containerwagen ERS Sggmrss 90' met Containerships 40ft en IBC Bulk 30 ft container
90039 containerwagen ERS Sggmrss 90' met CMA CGM 40 ft, Maersk Line 20ft en Safmarine 20ft containers.
-
mooi, dan krijgt mn Mehano ERS trein eindelijk verlenging
-
Hartstikke goed dit inderdaad, ik sprak de man hierachter vandaag op OnTraxs. Dit geeft mogelijk een boost aan stabiliteit van de onderneming en garandeert leveringen in Nederland. Uiteindelijk betaal je er wel weer iets voor natuurlijk, want de beste man moet er ook iets aan verdienen. Maar ik ben wel blij: liever dit dan de onzekerheid of je model wel geleverd wordt.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Nog niet gelezen op Beneluxspoor. Elotrack is de nieuwe importeur van ACME in de Benelux sinds vorige week. Er komen meteen diverse nieuwe noviteiten.
90023 Traxx Fyra rood met Fyra tekst
90024 Traxx Fyra wit met Fyra tekst
90030 Traxx Railpool wit met ERS Railways logo's (is een 185 en rijdt dus niet in Nederland)
Traxx Fyra komt LS Models toch ook al mee?
-
Staat wel in hun boek of dreams ja...
-
Hmmm, jammer wéér een gemiste kans, want piko komt óók al met die fyra versie... :-\
Hadden ze niet een fraaie metrans 240 of rtb 107 kunnen maken?
-
Het is nog maar de vraag of ze uitgebracht mogen worden, schijnen nog al wat juridische haken en ogen aan te hangen.
Dit geldt btw voor alle fabrikanten....
-
@Floris gemiste kans valt toch wel mee? Totaal ander segment dan de hobby locs van Piko, kijk alleen eens naar de panto's van de 186 103 van ACME tov de 186 181 van Piko. Beide fraaie modellen maar wel in een andere prijsklasse.
Ik heb ooit opgevangen dat de RTB ook niet heel happig is op het uit laten brengen van hun locomotieven in het klein en dat dat de reden is dat er top op heden geen G1206, G2000, Class 66, 185 of 186 is met RTB logo's erop. Uiteraard de omspuit modellen uitgezonderd.
-
Het is nog maar de vraag of ze uitgebracht mogen worden, schijnen nog al wat juridische haken en ogen aan te hangen.
Dit geldt btw voor alle fabrikanten....
Hoi
Je zegt het :-\
Bart
-
@marcel, voor mij wel, als de keuze is:
Fyra van piko en mooie metrans of kiezen tussen een piko of acne fyra. In het laatste geval koop ik er maar 1, nl de piko terwijl in het eerste geval ik 2 locs koop ( is een stuk beter voor de economie ;D)
-
Staat wel in hun boek of dreams ja...
Toch heb ik al een ls-models traxx in huis.....
-
@marcel, voor mij wel, als de keuze is:
Fyra van piko en mooie metrans of kiezen tussen een piko of acne fyra.
Je zou er uitslag van krijgen! Of slik jij deze pil (http://www.nu.nl/binnenland/3358058/omstreden-diane-35-pil-niet-meer-voorschrijven.html)? ;)
Waar ik bang voor ben: Noch Piko, noch ACME krijgen toestemming voor die Fyra-loc!
mvg,
Gert
-
Beide Fyra lok's van ACME waren dit weekend al te zien op de stand van de importeur en zagen er toppie uit!
Desgevraagd komen ze medio mei dit jaar in de winkel beschikbaar. :)
Gr, Ben.
-
Het feit dat er proefmodellen in de vitrine van Elotrains staan wil nog niet zeggen dat ACME ook daadwerkelijk toestemming heeft gekregen om deze modellen uit te brengen. Ik hoop natuurlijk van wel, maar vooralsnog lijkt het mij ietwat voorbarig om zondermeer te stellen dat deze locs er in Mei zullen zijn. Of heb je vernomen dat de toestemming in kannen in kruiken is? In dat geval: (y)
mvg,
Gert
-
90030 Traxx Railpool wit met ERS Railways logo's (is een 185 en rijdt dus niet in Nederland)
Containerwagens
90037 containerwagen ERS Sggmrss 90' met IFF en IBC Bulk 30 ft containers
90038 containerwagen ERS Sggmrss 90' met Containerships 40ft en IBC Bulk 30 ft container
90039 containerwagen ERS Sggmrss 90' met CMA CGM 40 ft, Maersk Line 20ft en Safmarine 20ft containers.
Ha dat is leuk nieuws zeg, wist ik nog niet (y)
-
Hoi
De lok heb je al ;D
Bart
-
Jaha dat weet ik 8) misschien ander nummer :P
;D ;D
Gr.
Brigitte
-
Het wordt de 185 636 volgens de flyer.
-
Hoi
Wil je dan nog zo'n saaie bak Brigitte???
Gaap..
(http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/th_P1140965.jpg) (http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/P1140965.jpg)
Dan kun je ook nog de nieuwe roco MRCE 189 kopen. Deze heeft nummertje 208 gekregen.
Je hoeft er alleen nog maar een paar ERS vlaggetjes op te plakken. (y)
Bart
-
Of heb je vernomen dat de toestemming in kannen in kruiken is? In dat geval: (y)
Die toestemming is er niet, enkel de nederlandse tak heeft toestemming gegeven de Belgische tak wil hier nog niet aan om dit ook te doen.... tot die tijd uitermate onzeker.
-
Hoe zit het dan met LS Models die hebben hetzelfde logo toch op hun ICRm's geplakt inclusief de kleurcombinatie?
-
Hoi
LSM heeft al vaker de polies op bezoek gehad, die maken zich niet zo druk ;D
Bart
-
Wil je dan nog zo'n saaie bak Brigitte???
Bart neuh denk het niet..
Ahh gelukkig mijn 635 blijft exclusive same as 802 8)
Gr.
Brigitte
-
Die toestemming is er niet, enkel de nederlandse tak heeft toestemming gegeven de Belgische tak wil hier nog niet aan om dit ook te doen.... tot die tijd uitermate onzeker.
O leuk! Ik ga eens op zoek naar wat smokkelroutes in Brabant. Ik ruik handel! 8)
mvg,
Gert
-
Hoi
Denk je nou echt dat de lok op het plaatje de jouwe is?? ;D ;D
Bart
-
Pfff laat me nou in die waan ;D ;D
-
Het is de jouwe ;D
Bart
-
Hierbij nog een foto van de modellen. Foto is gemaakt door een vriend van mij die mee was, was zelf vergeten er een foto van te maken ;D. Foto is met toestemming geplaatst van Peter Franssen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4422_4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4422_4.jpg)
-
Noch Piko, noch ACME krijgen toestemming voor die Fyra-loc!
Zeg Gert, hoe weet je dat Noch ook met een loc gaat komen, ik dacht dat ze alleen aan scenery deden. ;D
Groet,
Oscar
-
Goed dat je die smiley er achter hebt gezet Oscar, anders zou ik in de verleiding zijn gekomen om een taallesje te gaan geven! ;)
Maar goed, we zullen zien wat er van de plannen van Piko en ACME komt. Wat mij betreft krijgen ze allebei toestemming, dan hebben we de keuze.
mvg,
Gert
-
Maarv goed,
Elke keer als jij met taallesjes dreigt ::)
Ik vind die locs zo op de foto er goed uitzien (y) Die locs hebben toch ook een tijd zonder Fyra opschriften gereden?
gr. Viktor
-
@Viktor dat klopt. Zonder logo's is de rode bijv inzetbaar met de Benelux Prio rijtuigen.
-
Wat een gezeur om niets altijd met die rechten. Dit verpest het voor de markt... net als destijds met Cisalpino. Kijk, dat ze Piko dat model niet laten uitbrengen omdat het er niet uit ziet, daar kan ik me nog wat bij voorstellen, maar als bedrijf zou je toch blij mogen zijn als ACME of LS je locomotief namaken? Dat zou tenminste fatsoenlijke schaalmodellen!
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Zo simpel is het niet Dennis. Die bedrijven zien hun merk als hun handelswaar. En sommige bedrijven zijn tamelijk rigide in het beschermen van hun merk. In het geval van Fyra kun je je serieus afvragen of het überhaupt nog de moeite waard is om je zo druk te maken over dat merk. Het lijkt mij immers niet onaannemelijk dat dit merk over pakweg een jaar niet meer bestaat...
mvg,
Gert
-
Ik begrijp het wel Gert, maar merkbescherming heeft alleen maar zin als er devaluatie kan optreden. Ik hoef het denk ik niet uit te leggen, want volgens mij weet jij er meer van dan ik. Wat kan dit nou voor schade opleveren? Nogmaals, zolang er modellen realistisch nagebouwd worden (ook Piko, mijn vorige bericht was een grapje), dan is er toch niets aan de hand? Werk er lekker aan mee en zorg dat die fabrikanten ten minste het logo er goed op zetten. Het is toch mooi als jouw trein op een modelbaan rijdt?
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Noch Piko, noch ACME krijgen toestemming voor die Fyra-loc!
En waar komt deze info vandaan?
- Peter
-
Ik begrijp het wel Gert, maar merkbescherming heeft alleen maar zin als er devaluatie kan optreden. Ik hoef het denk ik niet uit te leggen, want volgens mij weet jij er meer van dan ik. Wat kan dit nou voor schade opleveren? Nogmaals, zolang er modellen realistisch nagebouwd worden (ook Piko, mijn vorige bericht was een grapje), dan is er toch niets aan de hand? Werk er lekker aan mee en zorg dat die fabrikanten ten minste het logo er goed op zetten. Het is toch mooi als jouw trein op een modelbaan rijdt?
Ik ben het wel met je eens hoor dat het toch eigenlijk alleen maar leuk is als er modellen met jouw merknaam op worden gemaakt. Maar ja, ik bekijk net als jij deze 'problematiek' door een gekleurde bril. En bij dergelijke bedrijven worden beslissingen vaak genomen door mensen die helemaal niet met modelbouw hebben.
mvg,
Gert
-
Blijf ik het vreemd vinden dat LSM de wagens wel heeft geproduceerd. Daar zit hetzelfde logo op dus het zit waarschijnlijk iets gecompliceerder in elkaar dan een simpel mag niet.
-
LS Models heeft kennelijk - uiteindelijk - wel toestemming gekregen voor deze modellen.
mvg,
Gert
-
Ik hoop natuurlijk van wel, maar vooralsnog lijkt het mij ietwat voorbarig om zondermeer te stellen dat deze locs er in Mei zullen zijn.
Ik praat dhr. Gerard Sloots de importeur na. Lijkt me een betrouwbare bron toch? :P
Gr, Ben.
-
Hoi
Aangezien de heer Sloots ook op dit forum aanwezig is mag hij dan uitsluitsel geven.
Het rechtengezeur is trouwens veel erger dan wordt aangenomen. Ik zou zelfs geen DB logo meer op mijn modellen mogen plakken als ik deze commercieel verkoop..tsss.
bart
-
Ik praat dhr. Gerard Sloots de importeur na. Lijkt me een betrouwbare bron toch? :P
Zeker, maar als ik ergens commercieel belang bij zou hebben, dan zou ik ook heel stellig zeggen dat een product op de markt komt. Ik weet dat Gerard hier mee leest. Hopelijk kan hij uitsluitsel geven en bevestigen dat alle zaken rondom de rechten van het Fyra-merk al geregeld zijn!
mvg,
Gert
-
Je kunt deze vraag ook aan meneer Wolters stellen of aan wie dan ook.
Je kunt je ook afvragen wat voor een belang het voor genoemde heeft omdat hier te melden.
Dat antwoord kun je zelf wel bedenken.......
mvg
Kees-Jan
-
Lijkt me duidelijk Kees Jan: Op dit forum is de vraag gerezen hoe het zit met de rechtenkwestie rondom het gebruik van het Fyra-beeldmerk. Als dat al in kannen en kruiken is, dan heb je er als importeur toch belang bij om dat te melden?
mvg,
Gert
-
Maar als consument ben je daar toch geen partij in? Dat is iets tussen de fabrikant en de auteursrecht/beeldrechthebbende. Leuk voor de consument om te weten, maar niet echt essentieel.
- Peter
-
Precies Peter.
mvg,
Kees-Jan
-
Ik zeg toch nergens dat ik daar partij in ben? Je zou hooguit kunnen stellen dat veel consumenten hier er persoonlijk belang bij hebben. En natuurlijk allemaal hopen dat de fabrikant en beeldrechthebbende er zo snel mogelijk uitkomen.
Dat is alles.
mvg,
Gert
-
Persoonlijk?
Waarom?
Welke verantwoording moet een willekeurige fabrikant (en dan heb ik het nu niet over Elotrain) hier op dit forum afleggen naar een gebruiker van dit forum?
Geen, niks, nada, noppes.
mvg,
Kees-Jan
-
Een persoonlijk belang voor consumenten omdat die graag het betreffende model willen aanschaffen.
En nee, een willekeurige fabrikant of importeur hoeft hier uiteraard geen verantwoording af te leggen.
Alleen zou het in het geval dat er een discussie is ontstaan over een rechtenkwestie inzake een model dat je van plan bent uit te brengen, natuurlijk wel zo zijn dat je die hele discussie in één klap in de kiem smoort als je kunt mededelen dat alles rondom de rechten allang in kannen en kruiken is.
mvg,
Gert
-
Je ging morgen toch naar de beurs Gert om Kees-Jan lastig te vallen. Ga je toch even langs om het te vragen aan de heren van Elotrack.
-
Een persoonlijk belang voor consumenten omdat die graag het betreffende model willen aanschaffen.
Ik ben zo'n consument met een persoonlijk belang: ik wil het model namelijk graag hebben. Vandaar dat ik e.e.a. nagevraagd heb en een antwoord heb gekregen. Verstandige importeurs of fabrikanten zullen zich denk ik zo op dit forum niet in deze discussie willen mengen. ;)
Gr, Ben.
-
Zag overigens in de vitrine van ACME naast de twee Fyra locs ook iets wat op een lelijk eendje (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/8544536361/in/photostream) lijkt......
-
die hebben ze er dan gister of vandaag bij gelegd, want vrijdag niet gezien getuige deze foto (http://www.flickr.com/photos/steelwheels/8541232229/in/photostream)
-
Verstandige importeurs of fabrikanten zullen zich denk ik zo op dit forum niet in deze discussie willen mengen. ;)
Dat doet volgens mij geen enkele (verstandige?) importeur of fabrikant. Dus het verbaasde me een beetje waarom verwacht werd dat dat nu anders zou zijn.
- Peter
-
Wat is de reden het recht op gebruik van het Fyra logo ter discussie te stellen (of te wel welke informatiebron zegt dat er rechtenproblemen zijn of dat e.e.a. nog niet geregeld is)? Terwijl er b.v. in de diverse Neurenberg draadjes materieel van weet ik hoe veel maatschappijen wordt aangekondigd, en daar nooit opmerkingen over rechten gemaakt worden?
Zonder duidelijke bron waaruit blijkt dat het niet al geregeld is, lijkt het op fabrikantje/importeurtje pesten. Anders deze partijen het voordeel van de twijfel geven, of te wel er van uit gaan dat ze het geregeld hebben.
-
Piko heeft in ieder geval gewoon in Neurenberg toegegeven dat de deal over het gebruik van de naam en logo ( nog ) niet rond is omdat men nog steeds moeilijk doet.
Dus bron : Piko.
Ook hebben diverse medewerkers van de ns zich hard gemaakt om te lobbieen voor diverse fabrikanten zonder ( tot nu toe ) succes.
Zelfs machnisten die op de treinen rijden kregen nul op rekest.
De visie van ns hipspeed is simpel, er is maar 1 fyra en dat is het hogesnelheid treinstel wat nu door sneeuw uit elkaar is geknikkerd. Dat is het model dat men de uitstraling wil geven bij de naam Fyra....nou, daar slaagt men tot op heden uitstekend in....
De rest is tijdelijk, dus daar zien ze het liefst de naam fyra niet aan verbinden ( maar het rijd wel....)
Maar goed, laat die ACME maar komen ( niet met een verklaring, maar met een model ) ze zijn retestrak.
Of lsmodels en Acme wel of geen toestemming hebben boeit me niet.
Zeker niet, als het model dadelijk gewoon in de winkel ligt. Dat is dan een zaak voor de betreffende fabrikant.
Ik zie echter nog geen nshispeed winkels afgaan om de lsmodels fyra icr set uit de handel te laten nemen, dus het zal wel meevallen.
-
Zag overigens in de vitrine van ACME naast de twee Fyra locs ook iets wat op een lelijk eendje (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/8544536361/in/photostream) lijkt......
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1390_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1390_2.jpg)
Romar
-
Wat een gejammer over de FYRA zullen we dat gewoon hier doen (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46980.msg823194.html#new)!
Feit is gewoon dat de rechten voor het model niet rond zijn, en dat de Belgische tak (nog) geen toestemming geeft om een model uit te brengen waar hun naam op staat, klaar en simpel dan kun je hoog springen en laag springen maar zal er niets aan veranderen.
Ik heb mijn bron vanuit NS-Hispeed, en deze is voor mij dusdanig betrouwbaar, kan je daar niet mee leven, jammer.
Wat Chris zegt, laat ACME zelf eerst maar met een verklaring komen.
-
Arjen, je hebt gelijk. Het is inderdaad de belgische tak. Dank voor de aanvulling. :)
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/ACME90023_zpsb729853c.jpg)
Eindelijk komt er een fabrikant met een Fyra lok.
Het bestelnummer voor de gelijkstroom uitvoering is ACME 90023
En voor de wisselstroom uitvoering is dit ACME 90023AC
Nu te bestellen bij uw lokale winkelier.
Let op, beperkte oplage. OP=OP (aldus info vanuit ACME)
-
Komt deze nu alleen in deze versie of ook in de grijze en rode versie zonder FYRA erop?
Mvg,
Mark
-
Dit is het tot op dit moment.
-
Besteld. (y) Kan niet wachten. ;D
Ben benieuwd, geen ervaring met ACME lok's.
Gr, Ben.
-
Via LS is er al eerder zo'n loc op de markt gekomen, de reeks 28. Zie het verslag (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=516:lsmodels-2800-serie-nmbs&catid=54:lsmodels&Itemid=113) van Chris op Groterdam.
Kan natuurlijk wel zijn dat ACME dit keer voor een andere producent heeft gekozen.
-
Lang getwijfeld, maar toch besteld.
-
Hoeveel kost die lok? (De rode Fyra lok) ???
Bij mijn geval voor wisselstroom digitaal.
Grtjes Remy
-
Hoeveel kost die lok? (De rode Fyra lok) ???
Bij mijn geval voor wisselstroom digitaal.
google is you're friend denk ik ???
-
Het is ook zeer moeilijk om even in de webshop van een modelspoorwinkel te kijken. ;) ;D
2 rail ± € 214.95
3 rail ± € 243.95
Rob
-
Bedankt! (y)
Grtjes Remy
-
Nog meer nieuws van ACME Chris of was dit t ::)
-
Ja, nog meer nieuws. :)
De witte Fyra Traxx: KLIK (http://www.elotrack.nl/AC-90024-E-Lok-TRAXX-P-160-DC-der-Holl-ndische-Bahngesellschaft-FYRA-weisse-Lackierung.html).
Gr, Ben.
-
Handig, vlak voor sluitingstijd.... ;D
edit : is nog niet zeker hoor, staat waarschijnlijk iets te snel op de site
(net effe gebeld met Elotrack, foutje bedankt ;D ;D )
Meer info morgen !
-
Ik hoop dat'ie niet komt, kan niet kiezen. :( ;D
Gr, Ben.
-
Als je bens link aanklikt dan doet ie het ook al niet meer! :)
-
De rode Fyra lok: http://www.acmetreni.it/index.php/en/
Gr, Ben.
-
(http://farm6.staticflickr.com/5335/8996378782_030459f6ee_c.jpg) (http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/8996378782/)
Fyra (http://www.flickr.com/photos/29897166@N06/8996378782/) by Rail-Kees (http://www.flickr.com/people/29897166@N06/), on Flickr
Slechts op bezoek ;D.
Enne de "witte" is niet wit maar grijs.
-
EloTrack noemde 'm wit. Maar je hebt natuurlijk gelijk. :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/AC_Fyra_TRAXX__E_186_236_7D_8582_85_800.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/AC_Fyra_TRAXX__E_186_236_7D_8582_85_800.jpg)
Bron: EloTrack
Gr, Ben.
-
Zou NSHispeed bewust voor de lichtgrijze variant gekozen hebben, of zou er besloten zijn uit gemak om een aantal leaselocs niet helemaal rood te laten beplakken?
-
Alle HI Speed locs zijn grijs/groen. Alleen heeft men de die van rode bestickering voorzien... Een aantal zijn er later bij gekomen en hebben alleen het 'Fyra' logo gekregen. Locs waren eigenlijk bedoeld voor de cargo wereld maar toen bleek dat een zekere Italiaanse treinenbouwer niet op tijd de treinen kon leveren moest HI Speed iets en vond deze Traxxen bij een leasemaatschappij en gelukkig had mamma NS nog wat rijtuigen min of meer over...
-
Het zijn dus zusjes van de NMBS reeks 28/29
Dan is de grijze min of meer voor "erbij", (een geldig excuus om de grijze niet persee te "willen hebben" ;D)
-
Net een ACME in mijn handen gehad. Fraai, zelfs het bovenste deel van het dak is nog groen :)
-
De rode zijn Angeltrain Alpha train traxxen (groen/grijze lease bakken) die in de rode en witte folie gezet zijn (niks geen spuitwerk dus want de flarden hangen er soms aan..........). heel het verhaal staat trouwens op railcolor.net
(http://www.railcolor.net/images/basic/bomb_34323_68.jpg) (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&lang=1&file=bomb_34323_68&action=image&position=)
Bron: foto van Railcolor
-
En hoe zijn ze qua techniek?
Ook weer een dradenspagetti, of is dit al verbeterd?
Jos
-
Geen idee, nog niks geopereerd.
-
Wat doe je hier dan nog.
Ga eens snel aan de slag ;D 8) ;D
Gr.
Eric
-
Ik opereer alleen thuis :)
-
Yep, bij het openmaken hangen er meteen weer 8 draadjes tussne je kap en onderstel te bungelen :(
En dezelfde problemen: Vergeet niet bij het sluiten van de kap de ledjes goed aan te drukken, anders blijft je draaistel vastzitten...
W.b.t. het detail: Het is inderdaad grandioos. Zelf zo dat je uit moet kijken met openmaken (ik had al 3 losse delen ineens op tafel liggen :'( )
-
misschien klussen de bouwers van de fyra wel wat bij ;D ;)
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/acme90024_zps9c8587f5.jpg)
Jahoor, hij komt nu.
90024 en 90024AC.
Winkels zullen wel snel volgen met mailings ;D
-
Dat kan beslist niet dat er een hele hoop draden los hangen, t' is geen V250 ;D ;D ;D ;D
Jos.
-
Mooi dat de grijze nu ook beschikbaar is. (y)
Gr, Ben.
-
Heren,
Even wat berichten verwijderd die niets te maken hadden met het onderwerp. Graag meer richting het onderwerp houden.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking!
Groeten Ronald.
-
Ook weer een dradenspagetti, of is dit al verbeterd?
Plaatje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/004_196.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/004_196.jpg)
En dan ook gelijk de waarschuwing de kap voorzichtig af te nemen i.v.m. de aangelijmde details aan de kap. Bij mij is er een losgekomen. Allemaal wel weer op te lossen maar toch.
Er gaat een los te nemen draad naar de panto's welke ik maar direct af knip.
Verder een mooi lokkie, strak in de lak en rijdt zijdezacht. Mashima motortje met 2 vliegwielen welke de 4 assen aandrijft. Nette verpakking a la LsModels met los geleverd zakje nog aan te zetten delen.
Minpuntje kan zijn de lichte blauwzweem van de frontseinen en deze zitten aan de buitenzijde i.p.v. aan de binnenzijde.
Gr, Ben.
-
Frontseinen kunnen zowel aan de buitenzijde als aan de binnenzijde zitten,hangt er net van af welke stand de machinist gekozen heeft. Dit is dus geen fout!
-
Ik zie weer de bekende draden spaghetti. ;D
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36009.0.html
Maar voor de rest een mooie loc.
-
Zeker een mooie loc, als ik die draden zie krijg ik toch wat Ansaldo gedachten... ;D
-
Frontseinen kunnen zowel aan de buitenzijde als aan de binnenzijde zitten,hangt er net van af welke stand de machinist gekozen heeft. Dit is dus geen fout!
Hoi
Maar de sluitverlichting zit altijd buiten. Bij ACME zit deze binnen, op de plek van de schijnwerpers.
Dit is mooi op te lossen door 1 led te vervangen door een wit/rood duo-led.
Bijkomend voordeel is dat je ook gelijk schijnwerpers hebt (y)
Nadeel is nog meer spaghetti onder de kap. Maar als het eenmaal zit hoeft de lok toch nooit meer open.
Bart
-
Welke led,s zitten er eigenlijk in?
Ik heb de materieeltest van Dion gelezen.
En die spreekt van een lichte blauwzweem.
Ik wil eigenlijk het hele Led verhaal iets wijzigen.
Buitenste seinen: wit/rode duoled.
Binnenste seinen: helder wit.
Topsein: wit/rode duoled (waarvan alleen de witte aangesloten wordt)
Jos.
-
Kijk daarvoor even op Stummi's: klik (http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=33&t=91091&p=981552&hilit=acme+186#p980190).
Gr, Ben.
-
Ik heb de lok vandaag gehaald, de verlichting viel reuze mee, daar ga ik dus niks aan doen.
De bekabeling van de pantografen heb ik volledig verwijderd.
De decoder heb ik opgehangen tussen 2 stripjes tape in het frame.
En om de kap terug te plaatsen heb ik het grijze dak van de kap verwijderd, en eerst de draden door gestoken.
En nadat de kap goed op zijn plek zat de stekkers weer aangesloten.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fyra_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fyra_2.jpg)
draden los
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fyra_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fyra_1.jpg)
En weer aangesloten.
Je ziet meteen dat dit veel netter zit.
En je loopt niet het risico de kabels te pletten tussen het frame en de kap.
En ook hoef je dan niet bang te zijn dat je een kabeltje lostrekt of zo.
Daarna stekkertjes insteken en de grijze kap terugplaatsen (let wel op, de kap past maar op 1 manier)
Jos.
-
Acme komt met een model van de DSB Litra EA in H0
In DC, AC, en geluid. Het startmodel gaat rond de 200 euro kosten.
Nog niet bekend wanneer deze uitgeleverd gaat worden.
Bron: Togcenter https://www.facebook.com/Togcenter?hc_location=stream (https://www.facebook.com/Togcenter?hc_location=stream)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1011093_543903242334321_2042298474_n.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1011093_543903242334321_2042298474_n.jpg)
Foto ACME
-
Hoi
De EA is al een ouder model. De kleur is nieuw.
Hier mijn "ouwetje".
Leuk model, alleen de trafo is een beetje raar van vorm
(http://i84.photobucket.com/albums/k38/gixxer_01/Projekten/P1050858.jpg~original)
Bart
-
BLS Jubi Surprise, speciale oplage met BLS Jubi Logo
1 loc gemotoriseerd en 1 dummy
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_779.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_779.jpg)
slechts 100 sets met officieel certificaat beschikbaar (en reeds verkocht op het Jubi feest in Frutigen) en er komen er zeker 2 naar Nederland ;)
-
Gelukkig is 1 een dummy, hoeft daar tenminste geen decoder in :P.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Tenzij je de verlichting wilt schakelen ;)
Verder wel een coole set. (y)
-
Met zo'n afgebeelde alpinist heeft 'coole' wel een leuke, extra toepasselijke betekenis. :D
mvg,
Gert
-
@Dennis
Rijdt ook elke dag op de Gotthard ;)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_781.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_781.jpg)
-
Klinkt aantrekkelijk Luc, maar ik neig toch meer naar het kopen van een Trix locomotief en die laten omspuiten. De ACME heeft een paar nadelen waar ik niet mee kan leven. De stickertjes met BLS 100jahre plak ik er zelf wel op :P.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Hoi
Als je me nu even verklapt welke trix 186 je hiervoor neemt dan kan ik ook verder. ;D
Bart
-
;D
-
Hoi
Als je me nu even verklapt welke trix 186 je hiervoor neemt dan kan ik ook verder. ;D
Bart
Trix 186 is er volgens mij niet, maar lijkt de 185.5 niet heel erg? Weet jij wat de verschillen zijn?
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
@Dennis1984 de loks Br185.5 en de Br186 zijn uiterlijk niet veel verschillend.(innerlijk wel)
Volgens mij alleen de phantografen en dakleidingen.
De Br186 heeft nederlandse phantografen,en in het midden van de lokkast een GAT zitten voor als de
Lok omgebouwd word naar een dieselvariant,in dat gat komt dan de TANKDOP zichtbaar.
Anders gewoon even googlen,en op afbeeldingen vergelijken.
Mvg jamie diks
-
Hoi
Totale onzin dat ze op elkaar lijken; ja, de vorm is hetzelfde
Vrijwel alles verschilt. Kast, dak, panto's, trafo etc.
Ik zou het voor mezelf niet in mijn hoofd halen om een 185 als 186 door te laten gaan.
Bart
-
BLS Jubi Surprise, speciale oplage met BLS Jubi Logo
Superdikke set 8) (y) Moest ie ongeveer kosten? ::)
-
Ik zou het voor mezelf niet in mijn hoofd halen om een 185 als 186 door te laten gaan.
Bart
Bart,
Het verschilt inderdaad meer dan ik dacht. Ik moest nog maar eens goed naar de Roco BR186 kijken dan... Piko staat me teveel tegen.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Hoi
Als je me nu even verklapt welke ROCO 186 je hiervoor neemt dan kan ik ook verder. ;D ;D ;D ;D
Bart
-
Euh... Roco 62501? ;D. De dakopbouw lijkt meer hetzelfde in ieder geval.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Hoi
Totale onzin dat ze op elkaar lijken; ja, de vorm is hetzelfde
Vrijwel alles verschilt. Kast, dak, panto's, trafo etc.
Ik zou het voor mezelf niet in mijn hoofd halen om een 185 als 186 door te laten gaan.
Bart
Helemaal met je eens! Er zijn immers niet voor niets de BLS 485 (de 185 variant) geschikt voor DE/CH en de 486 (de 186 variant) geschikt voor DE/CH/IT en sommige voor CH/IT afhankelijk van het nummer van de lok. Vind persoonlijk de ACME 486 echt een prachtstuk en een verrijking voor een liefhebber van zwitserse spoorwegen! (y) Van een 185.5 een 486 maken is echt een vreemd idee! ???
Klinkt aantrekkelijk Luc, maar ik neig toch meer naar het kopen van een Trix locomotief en die laten omspuiten. De ACME heeft een paar nadelen waar ik niet mee kan leven. De stickertjes met BLS 100jahre plak ik er zelf wel op :P.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Dennis, ik denk dat "het zelf oppakken van stickertjes" niet echt strookt met het idee waarom mensen geld over hebben voor deze Jubileumset van A.C.M.E..
-
Dennis, ik denk dat "het zelf oppakken van stickertjes" niet echt strookt met het idee waarom mensen geld over hebben voor deze Jubileumset van A.C.M.E..
Sander,
Dat is natuurlijk zo. Als verzamelset is dit natuurlijk prachtig. Jullie noemen terecht dat qua uiterlijk de verschillende modellen verschillen. Voor een vitrine ben je er daarmee. Voor mij - met rijdende treinen - is het net zo belangrijk dat zaken als verlichting goed zijn. En dat is nou net bij de ACME het probleem: je kunt niet eens Zwitserse verlichting voeren. Bij het model van Trix kan dit wél gewoon. Weliswaar niet af-fabriek, maar je kunt het wel aanpassen. Bij ACME is dat in zijn geheel niet mogelijk (vereist constructiewijziging locomotief). Daarom heb ik een probleem met hun modellen en zoek ik dus naar een manier om het model op basis van een andere fabrikant te realiseren.
Met vriendelijke groet,
Dennis
-
Met een beetje geduld komt hij vanzelf een keer de fabriek uit rollen ;)
-
Nog een mooie foto van de BLS Jubi Set
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_782.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_782.jpg)
Veranderd t.o.v. Standaard ACME model, conform werkelijkheid
- Loknummer op voorkant boven rode balk in blauw
- Loknummer nieuw CH-BLSC (zonder IT-NC)
- Landentoelating aangepast
- Remopschriften aangepast
-
Zelf veranderd of..?
-
...vanzelfsprekend origineel af fabriek door Acme (y)
-
Net uitgeleverd DB 120 001
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/20130807_120248_zpse566b116.jpg)
Ook AC Sound en DCC Sound.
-
mooie loc. Ze mogen van mij ook wel de 1700 uitbrengen, als je op de LS Models moet wachten, moet je nog wel 10 jaar geduld hebben.
-
Wat is er mis met de Roco 1700 dan? ???
Grtjes Remy
-
Niks, maar die van LSModels zal veel mooier worden. En sound en zo.
-
Ah,oké,dan begrijp ik het. Al het wel een stuk duurder zijn
dan die van Roco. Als we het dan toch over de 1700 hebben, waarom beantwoord
je mijn PB niet over de losse onderdelen van de Roco 1754?
Grtjes Remy
-
Mooie lok! Met zeer fraaie ruitenwissers en handgrepen. (y)
Heb hier een link met allemaal foto's en de nodige info van deze lok die begin 1979 in dienst kwam.
Onderaan de pagina zijn er vervolglinkjes te zien van de Br120 'r, met nog meer plaatjes.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4555726,page=all (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4555726,page=all)
Jeroen
-
foto's van de railpool TX 8)
http://tecnomodel-treni.it/dettagli.php?id=27068
-
Hmm... die TX Logisitik met "Scandinavienzulassung" is toch wel erg interessant.. ;D :o
-
De reeds uitgeleverde Traxx 186 Fyra.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1278338_637537726280643_361866482_n.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1278338_637537726280643_361866482_n.jpg)
-
Neuheiten! http://www.eyro.ch/downloads/news13/acme_2013_herbst.pdf
-
Tof, de Tipo 1973 in XMPR kleurstelling :D
-
Ik ben onaangenaam verrast door de foto van de ERS loc onderaan pagina 2. Dat is namelijk deze foto. (http://www.flickr.com/photos/magnussouverein/5866245761/) En dan dit onder de foto zetten: Photo courtesy Railcolor.net. My ass!
-
KLIK (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&lang=1&file=bomb_34642_56&action=image&position=).
Gr, Ben.
-
De foto staat ook op de website van railcolor.net in het loc overzicht ???
Dus het is niet geheel uit de duim gezogen!! Ik snap je punt hoor, maar
zou het zelf anders ervaren.
-
Het punt is dat bij die foto mijn naam staat en dus die makkelijk vermeld had kunnen worden.
Erger vind ik dat een foto die op Railcolor staat, zomaar voor een folder van een fabrikant gebruikt wordt. Dat staat niet in de voorwaarden als je een foto upload. Ik ben aan het uitzoeken of ACME copyright wetten overtreed.
-
Ach, het minste wat men zou kunnen doen is de naam van de maker te plaatsen. Denk dat iedereen, ook ongevraagd, er dan minder moeite mee heeft dan met deze werkwijze...
-
Eens Chris, al gaan sommige dingen mij soms wat te ver, maar dat is persoonlijk!
-
Het punt is dat bij die foto mijn naam staat en dus die makkelijk vermeld had kunnen worden.
Erger vind ik dat een foto die op Railcolor staat, zomaar voor een folder van een fabrikant gebruikt wordt. Dat staat niet in de voorwaarden als je een foto upload. Ik ben aan het uitzoeken of ACME copyright wetten overtreed.
Magnus, als dat jouw foto is (en dat lijkt me gezien jouw reactie wel duidelijk) en je hebt geen toestemming verleend voor het gebruik ervan in die folder,
dan heeft men zonder meer jouw auteursrechten geschonden. Veel mensen denken dat je auteursrechten apart moet vastleggen. Dat is weliswaar verstandig,
maar geen verplichting. Je verkrijgt in Nederland namelijk automatisch auteursrechten als je iets creatiefs voortbrengt. Als dat jouw foto is, dan heb je daar dus
auteursrecht op.
Lijkt dus op ordinair jatwerk via internet. Jammer dat ACME dit doet.
mvg,
Gert
-
Op Eurospor te zien, de fraaie MUn in NS uitvoering (y)
-
Zag het rijtuig vandaag op de beurs staan en het ziet er goed uit. Paar foto's van het model in de vitrine staan hieronder. Gaat om de 70-90 201.
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Modelspoor/ACME_90047_1_zps306f85d8.jpg)
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Modelspoor/ACME_90047_2_zps05aa6b48.jpg)
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Modelspoor/ACME_90047_3_zpscd0397d0.jpg)
Volgens de folder komen de volgende modellen uit:
90047 - rijtuig 61 84 70-90 201-5 speciaal voor Elotrack
50960 - rijtuig 61 84 70-90 204-9
50961 - rijtuig 61 14 70-90 202-4 zonder NS logo
MB24300 - gerenoveerd rijtuig in ÖBB kleuren speciaal voor Memoba
Begreep dat het rijtuig net binnen is, dus de levering via de winkels zal binnenkort wel starten.
Martijn
-
MUn 90047 elotrack (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1016:slaaprijtuigmun&catid=59:diversen&Itemid=120)
-
De linkerfoto is even geleend van Groterdam.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/dakribbels.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/dakribbels.jpg)
Toch zonde, zo'n opzichtige fout!
mvg,
Gert
-
't Is dat je het zegt, ik had het niet geweten/gezien. Is het model nu voor je verpest of blijft het een mooi model?
Ik weet het, ieder z'n eigen beleving. ;):D En zo hoort het ook lijkt me. (y)
Gr.
Edsko
-
Iets minder opvallend, maar toch ook niet helemaal zoals het hoort: de breedte van de ramen in de deuren:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/brede_ramen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/brede_ramen.jpg)
mvg,
Gert
-
Ja, dit valt wel erg in het oog. Schande, schande, schade. Hoe hebben ze het zo fout kunnen doen. Foei!!!!
Ted
-
Eh... ik neem aan dat het bovenstaande sarcastisch bedoeld is naar aanleiding van de discussie over de detaillering van het dak van zekere anderen modellen.
- Peter
-
't Is dat je het zegt, ik had het niet geweten/gezien. Is het model nu voor je verpest of blijft het een mooi model?
Ik weet het, ieder z'n eigen beleving. ;):D En zo hoort het ook lijkt me. (y)
Nou, ik wacht gewoon even die van LS Models af. Die komen immers over niet al te lange tijd.
mvg,
Gert
-
Toch zonde, zo'n opzichtige fout!
mvg,
Gert
Hoi
Ik vind het "Chinese raampje" in de deur veel storender. Weer zo'n extra sponning aan de binnenzijde eromheen. Is me bij de 6400 ook al negatief opgevallen en geldt eigenlijk voor alle modellen die uit China komen.
Bart
-
Nou, ik wacht gewoon even die van LS Models af. Die komen immers over niet al te lange tijd.
Oei, dat is een gedurfde aanname waar het LSM betreft! De definitie bij LSM over "niet al te lange tijd" wil nog wel eens verschillen van de gangbare definitie! ;D ;)
Maar ik hoop het voor je. Ik ben wel weer erg benieuwd naar de vergelijking eerlijk gezegd. Ik vraag me af of er heel veel verschil in afwerking/kwaliteit zal zitten.
Is Chris al gestrikt voor een vergelijkend warenonderzoek? 8)
Gr.
Edsko
-
Wat de discussie over het dak betreft, blijkbaar zijn de daken van de MUn’s niet allemaal hetzelfde. Op de volgende foto (http://www.flickr.com/photos/11087887@N03/9647912348/sizes/k/in/photostream) zitten de ventilatoren juist boven de derde ribbel van het dak.
Grt,
Hans
-
"Inwendig is het model schitterend gedetailleerd"
Ik hoop niet dat dit de trend wordt, liever de buitenkant dan de binnenkant.
Dave
-
Model kost rond de 65 euro, ik had gehoopt dat de prijsstijging naar 65-75 euro per rijtuig van LS Models bij de CNL rijtuigen niet de nieuwe norm zou worden. Vrees er toch voor.
-
Over het hoofd gezien; maar ACME komt ook met een LTE 186 uit
60411 N 65411 N
Locomotiva elettrica E.655 Cargo
Locomotiva TRAXX E 186 238 noleggiata
all’impresa ferroviaria “LTE”
TRAXX E 186 238 loco owned by the railway
company “LTE”
E-Lok TRAXX E 186 238 der Bahngesellschaft
“LTE”
DEZE (http://www.flickr.com/photos/25767139@N03/8945383395) dus (y)
-
Neuheiten! http://www.eyro.ch/downloads/news13/acme_2013_herbst.pdf
::)
-
Rode BR120 is uit.
-
Hoi
Oriëntrode om precies te zijn (y) (y)
Bart
-
::)
Zoals ik al zei: in deze link was de LTE loc me niet opgevallen (niet ver genoeg doorgescrold)
Overigens hoop ik dat dit piko niet weerhoudt ;D
-
MUn 90047 elotrack (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1016:slaaprijtuigmun&catid=59:diversen&Itemid=120)
Besteld, maar staat 50960 nog niet in de webshop?
-
De ACME 60411 oftewel de BR 186 238 van LTE ligt in de winkel!