Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Duikeend
Vandaag om 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
Vandaag om 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
Vandaag om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
Vandaag om 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
  

Auteur Topic: Elotrack H0 2013  (gelezen 66836 keer)

lokpaint

  • Gast
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #90 Gepost op: 27 October 2013, 09:26:39 »
De loc had nog speling over en de binnenboog van een Marklin meegebogen wissel is R = 360.

Hoi

De buitenboog ook hoor. ;)

De uitspraak van Henk kan ik niet zo goed plaatsen. In mijn optiek zijn de compromissen bij R>420 precies hetzelde. Treintjes moeten dus gewoon door R=360  kunnen. ;D

Bart

jakop

  • Gast
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #91 Gepost op: 27 October 2013, 09:44:07 »
Er moet natuurlijk niks, maar zoals Jeroen al opmerkt: als hij niet door r=360 kan, mis je een groot deel van de markt.
Waarom gebruiken we nog r=360? Omdat we ouderwets zijn? Mogelijk....maar ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat we niet allemaal grote hobbyruimtes hebben zoals bijvoorbeeld Kees-Jan, die ik hem trouwens niet misgun hoor,  maar een hele zolder alleen hebben, zoals ik, is volgens mij al niet gemeengoed.
Op het zichtbare deel van mijn baan is op één plaats een boog van r=425, verder overal r=600 of groter, maar in het schaduwstation net als bij jeroen, ontkom ik niet aan r=360.

Mug

  • Offline Offline
  • Berichten: 327
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #92 Gepost op: 27 October 2013, 11:30:09 »
Het zou van de zotte zijn dat een fabrikant van een product rekening moet gaan houden met normen (hele oude in dit geval) van een andere fabrikant.
Als je zelf geen railmateriaal fabriceert lijkt het mij helemaal niet van de zotte om rekening te houden met de normen van "een andere fabrikant",
tenzij je modelllen alleen voor de vitrine bedoeld zijn.

Enne Jakop: Helemaal met je eens.


Grtz. Frits

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #93 Gepost op: 27 October 2013, 12:30:38 »
En dan moet je ook rekening houden met de gehanteerde lengteschalen van die andere fabrikanten. Wordt deze loc ook 1:100 qua lengte?  ::) :P
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2900
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #94 Gepost op: 27 October 2013, 15:38:40 »
Als je als fabrikant van rijdend materieel geen eigenrailsysteem hebt, dan lijkt het me bijzonder verstandig om je aan de geldende normen van zoveel mogelijk andere fabrikanten te houden. Daarmee vergroot je namelijk per definitie je afzetmarkt.

Het model zal bijv. toch wel een NEM-schacht hebben? Of wordt het een Philotrain-haakje?   ;D
Hebben we het al over wielflenzen gehad? Hopelijk zijn ze niet op schaal, maar voldoen ze aan de normen van de grotere fabrikanten.

Meneer Sloots lijkt me een verstandig man. Hij geeft Jeroen zijn toch vrij belangrijke model mee op voorwaarde dat hij de resultaten publiceert. Kijk, weer gratis publiciteit en weer een groter publiek aangeboord. Complimenten meneer Sloots, complimenten Jeroen!  Mijn enthousiasme groeit! (y)

Ik ben benieuwd hoe het model er gekleurd uitziet. Wordt dat door iemand gedaan die we kennen?

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #95 Gepost op: 27 October 2013, 16:45:31 »
Mooie loc, wil hem wel kopen.
Maar voordat ik hem bestel wil ik wel graag een prijsindicatie hebben.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6747
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #96 Gepost op: 27 October 2013, 17:38:28 »

Ik ben benieuwd hoe het model er gekleurd uitziet. Wordt dat door iemand gedaan die we kennen?


Lijkt me sterk, er zijn 1,4 miljard chinezen..... ;)

Gr, Ben.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2900
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #97 Gepost op: 27 October 2013, 20:07:14 »
Lijkt me sterk, er zijn 1,4 miljard chinezen..... ;)

Gr, Ben.

Er zitten op dit forum ook een paar schilders die in het verleden weleens wat gedaan hebben, dus de vraag is denk ik niet zo gek toch? En toevallig ken ik ook een paar Chinezen  ;D

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #98 Gepost op: 27 October 2013, 20:20:41 »
Vandaag op eurospoor eens gesproken met de heren achter de 1500. Leuk om te horen hoe zo'n model ( en ook de plan K tov de plan N) tot stand is gekomen. Ook vallen de klinknagels niet eens op zoals eerder tegenover gesteld werd gedacht. Wat ik wel een leuke vergelijking vond was dat er geopperd werd dat we wel proberen grasvezels van 12 mm proberen te laten staan. Dit is 1:1 ruim een meter hoog en blijft echt niet recht op staan. Het is maar hoe je er tegen aan kijkt en hoever je wilt gaan in perfectie. Iedereen mag het natuurlijk zelf beoordelen, maar ik vind het een geslaagd model tot nu toe. En leuk om de achtergronden eens te horen.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6747
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #99 Gepost op: 27 October 2013, 20:33:15 »
@1200blauw: naar verluid komt de lok uit China en uit dezelfde fabriek waar Esu laat produceren. Als ik lieg lieg ik in commissie. :)

Gr, Ben.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #100 Gepost op: 27 October 2013, 21:49:23 »
Het is in ieder geval geen huisvlijt, dus het schilderwerk ook niet.

Vanavond laat, bespreking van de MUn van de NS van binnen en buiten,
nummer 90047 van ACME, exclusief voor Elotrack online.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #101 Gepost op: 19 November 2013, 16:57:37 »
Dienstmededeling

Het is zover; we hebben heel goed nieuws!

De NS 1501 en NS 1505 modellen zijn in productie genomen bij de fabrikant en alles draait daar op volle toeren.

Maar... er is ook slecht nieuws te verwachten!

Dit voor diegenen die tot het allerlaatste moment wachten met bestellen en dan te horen krijgen dat deze unieke 1500-serie loc’s geheel zijn uitverkocht.

De nu reeds gereserveerde aantallen benaderen heel dicht het totale productieaantal dus, aan u die nog niet besteld heeft;  bestel nu want op is op!

Einde Dienstmededeling


Met de vriendelijke groeten.
EloTrains Productions
Gerard Sloots

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4267
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #102 Gepost op: 19 November 2013, 17:20:28 »
Mwah,

Snap dit soort mededelingen nooit.

- Of het gaat heel hard, dan heeft een producent geen reden om het te roepen. En als het heel hard gaat, dan wordt echt nog wel over een nieuwe run gedacht. Tenminste, zou ik doen als professional.
- Of het gaat helemaal niet hard, en dan heeft een fabrikant alle reden dit te roepen.

Take your pick.

M
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #103 Gepost op: 19 November 2013, 17:28:44 »
Ik kan je verzekeren dat er in ieder geval van de 1505 geen tweede run komt.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Elotrack H0 2013
« Reactie #104 Gepost op: 19 November 2013, 17:33:46 »
Wel opvallend dat het model bijna uitverkocht is zonder dat er überhaupt een prijsindicatie is. Alleen de verwachte 225 euro van Marnan. Het zou fijn zijn als Elotrack daar duidelijkheid over kan geven. Immers het model kan nu nog overal worden geprijsd tussen de 0 en 500 euro (in principe zelfs nog hoger). Nu zal dat allemaal wel meevallen maar beetje duidelijkheid zou wel fijn zijn.
Voor grootspoorfoto's zie site