Aan Wim,Ik snap wel dat Robert het hier zo vraagt want van die handleiding ookal is die in het Nederlands word je niet altijd beter. Niet vervelend bedoeld maar er staan nog al eens onduidlijke en omslachtige omschrijvingen in. Ook laat de vertaling nog wel eens te wensen over. Kortom ik heb ook een IB met handleiding in Nederlands en ook Duits maar soms.... m.v.gMark
Technische gegevensIngangsspanningMaximaal toelaatbaar is een wisselspanning van 18V.Maximale stroombelasting3A door de modelspoorbaan1A op de I2C bus0,2 A op de LocoNet B uitgang0,5 A op de LocoNet T uitgangAlle uitgangen zijn tegen kortsluiting beveiligdMaximaal aantal terugmeldmodules31 modules (s88- of s88 –compatibel) kunnen via de s88 terugmeldbus worden aangesloten,adresbereik 1 tot 31.Ook via het LocoNet kunnen terugmeldmodules worden aangesloten, adresbereik 1 - 128.TIP:Bij gemengd gebruik van s88- en LocoNet terugmelders moet het adresbereik 1-492 voor des88 terugmelders met de moduleadressen 1-31 worden gereserveerd.In totaal zijn 2048 terugmeldcontacten mogelijkAdresbereik van de locadressenMotorola –dataformat: 1 –255DCC –dataformat : 1 –9999Selectrix: 0 –111Adresbereik van de wisseladressenMotorola –dataformat: 1 –320DCC –dataformat: 1 –2000Bruikbare transformator52 –100 VA, max. 18V wisselspanningb.v. Uhlenbrock transformator 70VA, art. nr. 20 070
Wat betreft het draad (Kabel is wel erg dik natuurlijk ) je kan er vanalles voor gebruiken als het maar niet te dik voor is. Ik koop zelf Brawa draad in de modelspoor zaak in "100" kleurtjes. Dat is ook prima voor het aansluiten van wissels, lampjes, spoor en zo'n beetje heel de rest dat je onder je baan hebt hangen. Maar wat maakt het uit als het een kopere kern heeft omringd door isolatie en niet te dik is, is het verder prima.
ik ga even uitzoeken hoeveel kleuren ik nodig ben want op de marklin K wissels heb je 3 kleuren draadjes maakt het uit of je daar drawa draad aan vast maakt ?