Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 543817 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #90 Gepost op: 20 augustus 2007, 21:48:16 »
ik kan (helaas) ook weer een verhaaltje aan dit draadje toevoegen :-[

nouwja je bent dus lekkr met je diorama bezig, beetje gras beetje zand en daarvoor gebruik ik dan mijn verdunde houtlijm uit een eigenlijk veel te grote pot... en mijn werkplek bevind zich precies boven het trapgat naar de zolder toe dus ik stoot in mijn haast pot om en viel eerst op de grond en toen rolde hij het trapgat in................................................ :o

ik zat onder :(
de trap zat onder :(
de vloer zat onder (zolder en 1e verdieping...) :(
de werktafel zat onder :(
en mijn bestelling dozen met bouwpakketen zat onder (gelukkig niet inwendig) :(

ik ben een uur bezig geweest om alles op te dwijlen en verder schoon te maken...
dit doe ik dus nooit meer..


mvg
Bart

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #91 Gepost op: 20 augustus 2007, 21:59:29 »
Gelukkig was het verdunde houtlijm. Een paar jaar geleden sprong bij mij het ventiel van een Purschuimbus! Binnen 1 seconde zat alles onder die gore plakzooi die bovendien met de minuut begon uit te dijen.... >:(
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1537
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #92 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:05:28 »
tsja, en als er een purbus springt gewoon laten
uitharden en dan breek je het zo weer weg.
als je dit doet als het nog zacht is.....zooi!

tinus

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #93 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:07:03 »
@tinus

ervaring??? ;D

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #94 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:22:21 »
Whaha, die verrekte purschuim ja. Daar kan ik wel over meepraten!  :-|

Toen ik hier aan het verbouwen ben geweest had ik een doosje met 9 bussen gekocht. Had er nogal wat nodig bij de vervanging van kozijnen en een pui.

Na de nodige nachtrust kwam ik smorgens op de kamer waar alle 'bouwmaterialen' stonden/lagen en wat denk je.....

Ik trof me toch een teringzooi aan, ongelofelijk echt een rampgebied. Bijna alles wat er in die kamer stond (groepjes bouwmaterialen en gereedschap voornamelijk) zat onder die rotzooi. Echt niet normaal. Heb een HELE dag nodig gehad om zoveel mogelijk bouwmaterialen en dingen voor in en om 't huis en mijn veelal nieuw aangekochte gereedschap zo goed als schoon te maken. En inderdaad je breekt het zo af. Maar het blijft ook overal erg goed aan vast zitten en in zitten.

Maar, ik vroeg me dus af... Hoe kan dat nou!?!? Er waren 8 van de 9 bussen totaal leeg gelopen. Vooraf had ik foto's gemaakt van de ravage, want tja... Daar laat ik het niet bij zitten. Hiermee ben ik naar de betreffende bouwmarkt geweest, men beloofde mij dezelfde dag nog terug te bellen.

Na een paar uurtjes werd ik inderdaad gebeld, door de importeur... Er was een fout ontdekt in de produktie van een complete batch, ik moest de rekeningen van nieuw gereedschap en nieuwe bouwmaterialen e.d. met een begeleidend schrijven naar ze opsturen en dan werd dit netjes vergoed. Daar had ik natuurlijk geen nee tegen gezegd, en dit werd keurig en snel afgehandeld (gelukkig!).

Maargoed, al met al bewaar ik dus (zeker nu) nooit geen purschuim of iets wat in een spuitbus zit meer in huis of in de buurt van gereedschap. Wat een rotzooi is dat zeg.

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #95 Gepost op: 20 augustus 2007, 22:59:52 »
Nu we het toch over PUR schuim hebben wil ik jullie ook voor de volgende fout behoeden.
Jaren geleden (ca 20) moesten we meetbuizen van flowmeters volschuimen en omdat het met die spuitbuisjes geen echt succes zou worden, het volgende slimme (althans vooraf) idee bedacht.
We nemen een hele groot afsluitbaar vat, maken daar een aansluiting op waar we luchtdruk op kunnen zetten. Doen daar twee componenten PUR schuim in, 5 liter moet genoeg zijn. Boren in de flowmeter 2 gaten, linksonder en rechtsboven en vullen vanaf de onderkant onder (lucht)druk de buis.
Ging perfect, totdat we de buis vol hadden alleen het PUR schuim in het vat wilde nog meer ruimte hebben, buigen ging niet dus dat was barsten, een luide knal en alles en iedereen zat onder.
Dus de les, afgezien van de rommel, vergeet niet de kracht die PUR kan hebben als het nergens naar toe kan uitzettten.

Ik weet het, helemaal niets met spoors te maken, maar denk laat het maar even weten

Arthur
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2007, 23:36:57 door Arthur »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1537
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #96 Gepost op: 21 augustus 2007, 00:22:30 »
RN 232,

jip zit in de bouw he!!

tinus.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #97 Gepost op: 21 augustus 2007, 00:28:36 »
Mij is het inderdaad niet overkomen, maar mijn vrouw wel. Ik heb nog namelijk geen vitrine, dus zolang heb ik een paar treintjes uitgestald in een boekenkast met glazen deur waarin ook allerlei Star Wars-snuisterijen van mijn vrouw staan, plus natuurlijk boeken.

Erg trots ben ik op mijn setje van vier Hbbkkss-en, de rode postwagens van de PTT met antraciet kopschot en oud logo.

Enfin, onlangs zijn we sommige oude boeken gaan opruimen omdat er er teveel hebben en ze niet zo goed zijn. Je voelt hem al aankomen...

Op een gegeven moment loop ik langs de kast en merk ik dat een postwagentje uit elkaar ligt. Mijn vrouw gevraagd, nee, zij wist van niets. Wagentje weer in elkaar gezet, niets kapot gelukkig. Weer terug gezet, blijkt dat de andere drie ook uit elkaar liggen. Stevig spul, die Fleischmann Profi-koppelingen. Er is een 'draailstel' (weliswaar zijn het twee-assers, maar de assen kunnen een beetje draaien) kapot en een buffer ontbreekt. Helaas, dat zal besteld moeten worden en natuurlijk zal er een hartig woordje met de huishoudster gewisseld moeten worden.

Even later komt mijn vrouw, bijna in tranen, opbiechten dat zij het toch was, maar dat ze bang was geweest om het mij te vertellen. Wie, ik, toch altijd een toonbeeld van rust en redelijkheid? :P

Het einde van het liedje is dat ik nu een vitrine ga (laten) bouwen, dus is het toch nog ergens goed voor geweest. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #98 Gepost op: 21 augustus 2007, 01:23:52 »
Stevig spul, die Fleischmann Profi-koppelingen.

Die wagons zijn toch van Roco? Of heb ik het mis?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #99 Gepost op: 21 augustus 2007, 02:11:09 »
Ja en nee, respectievelijk. Maar waarom zou ik geen Profi-koppelingen in een Roco-model zetten?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #100 Gepost op: 21 augustus 2007, 09:10:49 »
Das waar, leve de NEM schacht  ;)

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

grove den

  • Modelboombouwer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1259
    • MBB Grove Den Modelboombouw
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #101 Gepost op: 29 augustus 2007, 13:26:01 »
en Peter hoe gaat het nu met je vrouw?  Is ze ook van de schrik bekomen.. :-| ;)
Ik geloof ik kan er zo 10 stuks aanvinken van dingen die me ook zijn overkomen
Oh ja, ik heb ook nog een" leuke"wel jaaaren geleden( 30)
Ik was grasmatten aan het lijmen met bison kit. Aangezien het een "enorm" oppervlak (1 1/2 m2) was dacht ik koop maar meteen een 1/2 literpot. Zo gezegd zo gedaan. Hup pot open gemaakt en begonnen. Maar het was december en toen kon het nog winteren. Wij hadden thuis op iedere kamer een gaskacheltje. En ik vond het best wel koud, dus doosje lucifers gehaald op de grond gekropen. Dat moest je want het "waakvlammetje"( jeugdige lezers : vraag maar aan pa of moe wat dat is);D) zat laag bij de grond. Enfin het waakvlammetje aangemaakt en gewoonte getrouw de lucifer, waarvan ik dacht dat ie helemaal gedoofd was, op het formica+ zinkenplaat bureau gegooid......maar DAAR stond dus net de geopende pot met verse bison lijm
 :o :o :o :-X
vlammen tot aan het plafond!! ik heb met de blote handen de pot bruisend en sissende bisonlijm opgepakt en de kamer uit gerend. Gelukkig stond het raam open op de overloop en gooide de pot door het raam naar buiten precies voor het raam van de keuken waar mijn moeder ook net naar buiten keek....de bouw van mijn modelbaantje toen heeft toen zeker2 maanden -gedwongen -stil :-[ ;D gelegen....

sindsdien plak ik bijna alles met houtlijm ;D

Jos
natuurlijk kunstboompjes
http://mbbgroveden.com/

M. Regensburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • Na jaren veel plezier helaas gestopt met de hobby
    • Rigolettoexpress
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #102 Gepost op: 31 augustus 2007, 00:58:01 »
Ook een leuke,

Weerstandslak en wielassen.

Denk je ga mijn goederenwagons voorzien van een beetje lak zodat je bezetmelding krijgt.
Tot zover geen probleem, ware het niet dat je niet moet testten of ze melding geven op een stroomloos stukkie spoor.
He, hij geeft geen melding, mischien te weinig lak erop nog maar een beetje meer.
Je raadt het al rijdt de wagen iets later rond staat tie ergens opeens te roken samen met nog een paar collega's.
Ik kan je wel vertellen dat het meurt, gesmolten plastic.

Groet,
Michael
Gestopt met de hobby en voorbereidingen aan het treffen om alles te verkopen. (hou onze (prive)website in de gaten)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #103 Gepost op: 31 augustus 2007, 08:33:08 »
Even later komt mijn vrouw, bijna in tranen, opbiechten dat zij het toch was, maar dat ze bang was geweest om het mij te vertellen. Wie, ik, toch altijd een toonbeeld van rust en redelijkheid? :P
...
- Peter
Ze weet dat je moderator bent bij BNLS  ;)

Nog eentje in dezelfde sfeer; ca 22 jaar geleden een m46-2 gemaakt van lima, mastica en voorzetneuzen ,deze dus, reparatie zichtbaar, en die stond op een plank-met-spoortje op de radiator (NIET warm, nee :P) Mijn zus (toen ca 13) leende nog wel eens boeken van mij, op zich niks mis mee, maar met een ander slaap/waakritme stiefelde ze op de raarste momenten mijn kamer binnen. `ongenoegen geuit´, zij huilen, ze zou het niet meer op elk denkbaar tijdstip doen. Tot ik es een keer om halfeen ´s nachts thuiskwam en ze weer op mijn kamer was (buiten de aangegeven bezoekregeling dus), ze sprong op en rende weg en duwde daarbij, jawel de muizekop met plank van zijn ereplaats. Onderstel gebroken, barst in de neus tot bovenop de kop en zelfs een hoekje eruit. Ik heb het zaakje weer in elkaar gekregen, maar je ziet het nog steeds.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2007, 08:39:28 door Gert Arkema »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Florisw

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #104 Gepost op: 31 augustus 2007, 12:22:25 »
Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie modelspoor weleens heeft geleden onder bewust toegebrachte schade, danwel sabotages door anderen:

1. Het verhaal van de mokerslagen. Vorig jaar had ik 2 oude Roco siks die ik wou ombouwen tot 1 goede om door te verkopen. Resultaat: ik bleef maar een raar ratelgeluid horen. Kapje eraf, ratelgeluid weg. Kapje erop ratelgeluid terug. Tandwieletjes verwisselen. Ratelgeluid weg. Kapje erop, ratelgeluid terug....3 uur later was ik zo kwaad dat ik beide motortjes en onderstellen met 2 harde mokerslagen alle kanten van de kamer liet zien. Normaal ben ik een zeer geduldig persoon, maar voor deze kwelling maakte ik graag een uitzondering.

2. Treinbaan lijdt onder ruzie met broer: Toen ik twaalf was (mijn broer 14) hadden mijn broer een keer heftige ruzie. Normaal was hij de driftkikker en ik de treiterkop. Ditmaal andersom. Op mijn Marklinbaan stopte hij uit wraak een stukje aluminium tussen twee stukjes M-rails, onzichtbaar voor het oog. Natuurlijk maakt mijn baan dan kortsluiting. Gevolg. Alle rails rigoreus van de baan afgeschroefd, tot ik overhoopliggende baan het stukje aluminium aantrof. Schade: een enorme bende en lichte schade aan de rails omdat ik iets te rigoreus de schroefjes uit de rails draaide.

3. Koper probeert loc beschadigd weer in te ruilen: Jaren geleden stond ik op een kleine modelspoorbeurs in Heinkenzand. Verkocht toen een nieuw roco DB locje. De koper ging er thuis meer rijden. Tijdje later moest het locje ongetwijfeld geolied worden. Deed hij met motorolie. Motortje loopt natuurlijk vast. Hij maakt het lokje lomp open. Kan hem natuurlijk niet repareren. Draait de schroefjes van de kunstsof kap zo hard aan, dat de busjes breken en de kap niet meer vastgeschroefd kunnen worden. Komt vervolgens een jaar later weer in Heinkenzand terug met het lokje. Met elastiekjes bijelkaar gehouden, druipend van het motorvet...Neem, ik ben klantvriendelijk maar dat heeft grenzen...