Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 544192 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #750 Gepost op: 27 maart 2010, 16:31:24 »
Je kunt het toch weer eventueel verkopen op marktplaats/ebay?

'k bedoel , de winkelier neemt het niet terug en zelf kun je er ook niks mee, en je maakt een andere hobby'er er weer blij mee! Of zie ik dat nou verkeerd?

Groet Bruce
Passat driver:)

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #751 Gepost op: 27 maart 2010, 16:43:04 »
t antwoord van roco en de winkelier zou toch wat genuanceerder moeten zijn.
In zowel de verkoopvoorwaarden van de winkel als die van Roco moet uitdrukkelijk vermeld staan dat bestelde reserveonderdelen niet worden teruggenomen. Jij als consument kunt inderdaad een fout maken. De winkelier heeft de simpele plicht om 1  aan jou te vragen of het nummer met de omschrijving kloppend zijn en of de prijs waarvoor men gaat leveren accoord is. Als de winkelier dat doet komt direct aan het licht dat prijs, nummer en omschrijving anders zijn dan dat de klant wil. Als de winkelier dat nalaat en simpel weg het nrtje besteld dan is het het risico van de winkelier en hij moet de bestelde spulllen terugnemen. Vraag de leveringsvoorwaarden van de desbetreffende winkel maar op en kijk wat er staat.  Dat roco of een ander merk iets niet terugneemt als dat door de winkelier besteld is maakt voor de consument niet uit alleen als je direct besteld bij Roco of een ander mer dan moet je die leveringsvoorwaarden even doorlezen.

@chris
dit is de eerste voorwaarde op de MTE site
Indien er een bestelling geplaatst wordt met een artikel welke een omschrijving en of prijs blijkt te hebben die niet klopt, zal Modeltreinexpress dit via email of telefonisch bekend maken, zowel u als besteller als Modeltreinexpress houden in dat geval het recht om de bestelling te weigeren.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2010, 17:48:44 door han zijlstra »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #752 Gepost op: 27 maart 2010, 16:51:02 »
Ja, wat wil je er nu mee zeggen ?

Dat als iemand 75664 besteld dat wij eerst moeten bellen naar de klant of het niet 74664 moet zijn ?
Men besteld een verkeerd nummer en wij leveren dan automatisch een verkeerd nummer.
Een winkel kan niet ruiken of het wel of niet goed besteld is.
Zelfwaakzaamheid van de consument mag ook wel he. Hij heeft tenslotte het onderdelen briefje voor zijn neus en hoeft het alleen maar over te pennen.

Onderdelen kunnen daarom bij ons ook nooit telefonisch besteld worden, altijd via de mail. Of men komt langs, en ja dan kijken we altijd mee.....
EN als een klant iets besteld krijgt hij een bevestiging van wat hij besteld, als ie dan kijkt, moet er een belletje gaan rinkelen als het niet klopt. En kan hij daar weer op reageren.
Tenslotte denken we inderdaad altijd mee, als iemand schrijft dat ie een konijnehok moet hebben voor zijn 1800 en hij geeft het nummer op van een complete kap, reageren we ook....
Marklin, Fleischmann en Trix leveren digitaal data aan, en kunnen we altijd controlen, Roco levert geen digitale data aan (en andere  merken ook niet) dus kunnen we niet controleren wat men op dat moment besteld. dat zien we pas als het binnen komt.

Dus mensen, alles bestellen bij Han, die ruilt het zo om voor je.

Die voorwaarde die je aanhaalt nu gaat over een drukfout op de site....
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2010, 17:02:46 door Chris van Diesen »

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #753 Gepost op: 27 maart 2010, 17:04:15 »
Ik vind het eigenlijk maar een rare discussie.

Als ik als klant naar de winkel ga en een voorstedraaistelstroomafnemerbevestigingsboutje bestel, moet de winkelier mij een voorstedraaistelstroomafnemerbevestigingsboutje leveren. Als ik 1 stuks Roco nummer 106884 bestel, moet de winkelier mij 1 stuks Roco nummer 106884 leveren.
Als ik samen met de winkelier uitzoek wat nu het nummer is, dat bij het onderdeel hoort, hebben wij een gedeelde verantwoordelijkheid als het fout gaat.
Als de winkelier scheel kijkt en daardoor het het verkeerde nummer bestelt, terwijl ik duidelijk heb aangegeven wat ik moet hebben, dan moet hij als winkelier zijn verlies nemen.
Als de winkelier mij precies levert wat ik heb besteld, dan zou ik het van mijn kant niet fatsoenlijk vinden om de winkelier er mee te laten zitten terwijl de fout bij mij ligt.

Grtz,
Ton

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #754 Gepost op: 27 maart 2010, 17:13:21 »
Ok, iedereen heeft zijn punt gemaakt (y)

Nu ik nog: Graag weer on-topic over dat wat je niet overkomt :)

Bedankt (y)

Gr. Remco.

Anoniem

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #755 Gepost op: 27 maart 2010, 17:20:26 »
Remco, sorry 'k was al een tijdje bezig met typen voordat jouw bericht kwam ;)

De winkelier heeft de simpele plicht om 1  aan jou te vragen of het nummer met de omschrijving kloppend zijn en of de prijs waarvoor men gaat leveren accoord is. Als de winkelier dat doet komt direct aan het ligt dat prijs, nummer en omschriving anders zijn dan dat de klant wil. Als de winkelier dat nalaat en simpel weg het nrtje besteld dan is het het risico van de winkelier en hij moet de bestelde spulllen terugnemen.

Doorgaans niet, nee. Leveringsvoorwaarden zijn vrijwel uitsluitend bedoeld om aansprakelijkheid uit te sluiten, niet om aansprakelijkheid op je te nemen als winkelier. En in de wet (boeken 3, 6 en 7 van het BW) staat ook al nergens dat een verkoper moet controleren of de koper wel bedoelt wat-ie zegt...

Artikel 1 boek 7 BW:

"Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen."

En artikel 4:

"Wanneer de koop is gesloten zonder dat de prijs is bepaald, is de koper een redelijke prijs verschuldigd; bij de bepaling van die prijs wordt rekening gehouden met de door de verkoper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst gewoonlijk bedongen prijzen."

Beide partijen moeten het eens worden over het product en de prijs, maar de verkoper heeft niet de plicht om te controleren of jouw wil (atrikel nummer x kopen) en verklaring ("ik wil artikel nummer y kopen") wel overeenstemmen. Dat is toch echt de eigen verantwoordelijkheid van de koper... De winkelier is geenszins verplicht om door te vragen.

Vergissingen komen in het recht van alle Westerse jurisdicties in beginsel voor rekening van degene die de vergissing maakt, je kunt juridisch niet iemand anders opzadelen met de gevolgen van jouw stommiteit.

Beroemd citaat ('k weet alleen niet meer van wie ;D): "Het (privaat-)recht is er om de zwakkere partij te beschermen tegen zijn wederpartij, niet om de domme partij te beschermen tegen zichzelf".

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #756 Gepost op: 27 maart 2010, 19:47:30 »
Jammer dat dit draadje steeds misbruikt wordt om iemand die iets (***) is overkomen, te willen gaan helpen>:(

Denk je echt dat een stuk uit het wetboek en alles wat daarvoor kwam boeiend is en gelezen zal worden? Doe mij een lol zeg.  >:(

Komop mensen, laat weer eens zien hoe die loc van de zolder naar de kelder donderde!!!  (y)

Huub
(gestopt met roken en na 14 dagen strontchagrijnig)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #757 Gepost op: 27 maart 2010, 19:48:26 »
Ok, iedereen heeft zijn punt gemaakt (y)

Nu ik nog: Graag weer on-topic over dat wat je niet overkomt :)

Bedankt (y)

Gr. Remco.

Huub ;)

Gr. Remco.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #758 Gepost op: 27 maart 2010, 20:25:21 »
gestopt met roken en na 14 dagen strontchagrijnig

Gooi je duurste loc van de trap af, dat lucht op en dan heb je meteen iets on-topic voor dit draadje. ;D

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Anoniem

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #759 Gepost op: 27 maart 2010, 20:27:38 »
(gestopt met roken en na 14 dagen strontchagrijnig)

En waarom moet je dat dan zonodig op dit forum (en meer bepaald op mij) afreageren dan?

Doe mij een lol zeg.  >:(
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2010, 20:30:14 door Wesley­­ »

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #760 Gepost op: 27 maart 2010, 20:29:34 »
Na de post van Peter ben ik er weer helemaal bovenop!  (y)  ;D

Huub

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #761 Gepost op: 27 maart 2010, 21:09:05 »
Mooi, iedereen is nu zijn frustratie kwijt, dan vanaf nu (weer) ontopic.

Gr. Remco.

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #762 Gepost op: 28 maart 2010, 14:08:37 »
Hi All,

Ik zal ook mijn minder gelukkige ervaring delen. Ik heb onlangs een Roco 1637 omgebouwd naar led-verlichting (mooi met het juiste rangeersein). Om dat allemaal mooi te laten werken heb ik een extra decoder ingebouwd, zodat alle verlichting nu juist is te schakelen. Als de loc voor een trein staat brandt alleen de frontverlichting, rijdt de loc apart, dan kan alle verlichting aangeschakeld worden.
Omdat er, nadat de lichtgeleiders waren verwijderd, toch ruimte in de kap was, heb ik de extra functiedecoder in de kap gemonteerd. Omdat ik het zelf prettig vindt dat chassis en kap goed te scheiden zijn, maak ik van boardconnectoren dan altijd ministekerverbindingen. Dat werkt perfect, zeker als je de pennen weer netjes afwerkt met krimpkous. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst de zaken gesoldeerd en vervolgens met de föhn de krimpkousjes aanbrengen. Alles zag er zeer netjes uit in de kap, totdat ik de kap, die op een een piepschuimen houder op de kop lag voor deze werkzaamheden, weer werd omgedraaid. Toen zag ik dat de ventilatoropbouw er toch wel erg verfromfaaid uitzag. Deze was duidelijk te warm geworden van het geföhn en had dat niet goed overleefd. De kap zelf is kennelijk van meer hittebestendig materiaal, want daar was absoluut niets aan te zien. Natuurlijk was het niet mijn eigen 1600, maar van een vriend. Ik heb voorlopig de ventilatorkappen omgewisseld en een nieuwe besteld. Bij de volgende 1600 wordt natuurlijk deze kap verwijderd voordat we weer gaan solderen en föhnen.

Met beste groeten,

Dirk
Met beste groeten,

Dirk Meijer

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #763 Gepost op: 28 maart 2010, 15:13:13 »
Dat is best vervelend ja... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Daniel.

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #764 Gepost op: 28 maart 2010, 18:40:10 »
daarom ga ik ook altijd met de zijkant van de soldeerbout langs de krimkous, en zet er geen fohn op.
mvg,
Daniel