Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:40
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
19 april 2024, 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
19 april 2024, 23:00:41
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
19 april 2024, 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
19 april 2024, 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
19 april 2024, 14:07:20
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 548039 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3737
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #450 Gepost op: 22 mei 2009, 22:29:17 »
Op de vraag

... Wat nu???

zou ik willen adviseren dat als je weer 300 euro hebt, je niet meer bij eBay.de koopt, maar beter naar een beurs of modelspoorwinkel gaat en iets koopt, dat dan wel duurder is, maar dat je hebt gezien en getest. En garantie als het kan; je praat met de verkoper en hebt contact. Je neemt een visitekaartje mee en kunt vlot weer contact opnemen als er verborgen gebreken opduiken.

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #451 Gepost op: 22 mei 2009, 22:40:23 »
Wat nu???

Toch contact opnemen met de verkoper en anders met Ebay zelf.
Kijk ook altijd naar de recensies van een verkoper en dus geen zaken doen met een verkoper met veel minnetjes (die niet overtuigend weerlegd worden).

Succes.

Spoor65

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #452 Gepost op: 22 mei 2009, 22:44:55 »
Idd op ebay goed letten op de feedback score,

tevens kun je zien of een verkoper als particulier handeld of als zakelijke verkoper.

Dingen om gewoon goed op te letten, heb zelf al veel gekocht op deze manier, en tot nu toe zonder problemen.

Mvg

Spoor65
N-spoor, digitaal DCC, Multimaus, peco code 55, TijdperkI + III + V DB

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #453 Gepost op: 22 mei 2009, 22:58:01 »
of een keertje met die bak met locs langsgaan bij een modelspoorder die wat meer kaas gegeten heeft van locjes repareren. Een op zich goede loc die jaren stilgestaan heeft kan ook vast gaan zitten, zeker dat pietepeuterige N-spul.

Aspelix

  • Gast
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #454 Gepost op: 23 mei 2009, 00:05:50 »
Te koop aanbieden:

6x E-Bay miskleun:
-1 is mij verkocht als ...., rookt wel rijdt niet
-2 is mij verkocht als soepel draaiende diesel. Bromt, maar heeft geen loc-sound
-3 ..... t.e.a.b.  :-X
-4 .... voor de knutselaar
-5 ... met NGGW-garantie (Niet Goed, Geld Weg....)  :'(
-6.... is mij verkocht als soepel draaiende diesel. Bromt, maar rtijdt voor geen meter :(

't Is maar een idee hoor.
Heb je er geen herinnering meer aan, want je kunt het gedrocht niet meer oppakken en de volgende koper is gewaaschuwd.

Je kunt het ook aan je zoontje/neefje/buurjongentje/slimme-meid-die-op-de-toekomst-is-voorbereid geven en wie weet, wat die er van brouwt. (y)
Je zult nog versteld staan...  :)

En misschien kun je dan van de totale opbrengst misschien één wél goed model kopen ....

Sterkte Jan,

Groet, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2009, 00:07:49 door Ruurd Benthem »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15380
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #455 Gepost op: 23 mei 2009, 16:35:04 »
Citaat

Inmiddels 6x besodemieterd op Ebay-de......................Wat nu???

jan

Jan, 6x?  ::) Dan weet je het antwoord toch al wel? ;) Het advies van Huub is duidelijk en zal je deze ellende iig niet bezorgen:

Citaat
zou ik willen adviseren dat als je weer 300 euro hebt, je niet meer bij eBay.de koopt, maar beter naar een beurs of modelspoorwinkel gaat en iets koopt, dat dan wel duurder is, maar dat je hebt gezien en getest. En garantie als het kan; je praat met de verkoper en hebt contact. Je neemt een visitekaartje mee en kunt vlot weer contact opnemen als er verborgen gebreken opduiken.

Oke? ;)


jan dutij

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #456 Gepost op: 23 mei 2009, 17:10:20 »
Dank heren, voor uw medeleven, evt gevuld met enige binnenpret! Tsja, dat zijn nu eenmaal de risico's van kopen via Ebay, zeker in het buitenland! En natuurlijk baal ik er van, maar als ik zie wat dat rondhangen me tegen welke prijs in vergelijking met de officieele handel en zelfs ook in vergelijking met Marktplaats heeft opgeleverd zal ik dat voorlopig nog wel blijven doen! Ja, dus ook met soms het resultaat dat in de genoemde treurige doos verdwijnt! Want tegenover die miskopen staan soms echt buitenkansjes: zo heb ik vanmorgen nog in de UK een niet-gebruikte Roco-stroomlijn-BR03 gekocht voor 39 euri! Als ie inderdaad zo ongebruikt is als aangekondigd scheelt me dat toch al gauw 70 of 80 euro in vergelijking tot hier, zo niet meer. En dat voorbeeld van vanmorgen is bepaald niet het enige: als je je een beetje verdiept in de gang van zaken tijdens zo'n veiling ( dag, tijdstip, aantal bieders, soort bieders, er zijn namelijk ook handelaren actief)
kan je heel leuk je slag slaan: Natuurlijk, met het risico dat je ook af en toe op de door mij eerder beschreven treurigheid stoot: dan moet je even een kerel zijn, evt iets uit de bijbel citeren, een biertje drinken en weer overgaan tot de orde van de dag.
Trouwens: Waar ik woon ( 15 km ten oosten van Zwolle) is ( ook te lezen in andere draadjes) bijna geen behoorlijke winkel te vinden: Vroeger was er nog " de Wit" in Zwolle, daar was ik twee weken geleden nog: een uitermate mager aanbod, niet of nauwelijks service of kennis van zaken, zodat ik het daar ook niet van hoef te hebben. Tuurlijk, vroeger woonde ik in Amersfoort, daar zat Steven Volp, en 80% van mijn toenmalige baan heb ik daar gekocht, maar in het dorp waar ik nu woon (overigens met veel genoegen), is de Welkoop de grootste zaak. Die verkopen alleen miniatuur-trekkers....

JanD

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15380
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #457 Gepost op: 23 mei 2009, 17:48:54 »
Citaat
zo heb ik vanmorgen nog in de UK een niet-gebruikte Roco-stroomlijn-BR03 gekocht voor 39 euri! Als ie inderdaad zo ongebruikt is als aangekondigd scheelt me dat toch al gauw 70 of 80 euro in vergelijking tot hier, zo niet meer.

Zeker Jan. Maar hij ligt nog niet op je bureau..... ;D

Natuurlijk koop je online goedkoper, zeker weten. Maar wel met risico, of de verkoper nu vertrouwd is of niet. Als er iets mis is zal de verkopende partij altijd het risico naar de koper leggen onder het motto dat het tijdens of na transport gebeurd is. Maar zolang je daarvoor een percentage voor achter de hand houdt is dat toch goed zo? :)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #458 Gepost op: 23 mei 2009, 17:53:13 »
Heren,

Let er een beetje op dat dit draadje primair bedoeld is voor leedvermaak gedeelde smart en dat een uitgebreide discussie over kopen op Ebay of Marktplaats misschien beter in een apart draadje voortgezet kan worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

jan dutij

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #459 Gepost op: 23 mei 2009, 18:04:47 »
Ha Peter,

Leedvermaak was ook de belangrijkste aanleiding, te reageren in dit topic! Gelukkig maakt niemand een foto van me, wanneer ik vol verwachting, de nieuwe aanwinst ( het laatst BR64) op de baan zie: een boel gepruttel en gerook zie...en verder niets! Als ik zelf niet het slachtoffer was, ( en achteraf zelfs dan ook) zou ik er hartelijk om moeten lachen: " gelubt!!" Als ik het opbreng zou ik eigenlijk een filmpje moeten maken van die kreupelaars: ter lering ende vermaeck!
JanD

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #460 Gepost op: 23 mei 2009, 20:27:33 »
Ja ,breng die moeite op alsjeblieft, zulke filmpjes zijn leuk  (y).
(je kan ze ook in het miskoopdraadje zetten maakt niet uit )

Mijn blundertje ,wat ik zo gauw weet, is dat tijdens de verhuizing een modulebak wegens het zuinig ondersteunen met latten door het verschuiven ineens een grote swieper maakt en een meter lager op zijn kop op de grond ploft, alleen een stukje rail op de kopse kant uit de bielsen verder niets gelukkig.

Groet Stephan.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15380
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #461 Gepost op: 24 mei 2009, 02:46:48 »
Heren,

Let er een beetje op dat dit draadje primair bedoeld is voor leedvermaak gedeelde smart en dat een uitgebreide discussie over kopen op Ebay of Marktplaats misschien beter in een apart draadje voortgezet kan worden.

- Peter
Uiteraard Peter, maar dit is toch de Ditjes en Datjes? De rubriek bij uitstek voor dit vermaak. Toch?  ;D  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #462 Gepost op: 24 mei 2009, 10:14:26 »
Zeker, maar dat moet je interpreteren als 'je mag van alles bespreken in ditjes & datjes' (of ditjes & katjes, zie eerder in dit draadje), niet zozeer als 'je mag ieder draadje in een klets-draadje veranderen'. Van sommige draadjes (nieuwe aanwinsten, dit draadje, enz.) proberen we de focus op het onderwerp te houden.

Niet dat we nou meteen met de roe gaan dreigen, maar eerder om zo'n draadje te beschermen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3737
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #463 Gepost op: 24 mei 2009, 11:18:53 »
Heb ik vol trots de grote sik, die ik zelf van scratch gebouwd heb, hier ten toon gesteld en vervolgens naast de zeeschouw (die al een paar keer in stukken viel) op de glasplaat in de pronkkast in de woonkamer gezet, kom ik tot mijn verrassing en schrik achter het volgende: de bouwers hebben van Richard een setjes ge-etst messing schildjes en decals ontvangen. Nu hield ik daarvan vier ronde schildjes over, met daarop 'SKF'. Wist niet waar deze voor dienden. Toen ik toevallig op een berichtje stuitte dat meldde dat die schildjes op de aspotten horen, schoot er door me heen dat ik die heel in het begin al zelf gemaakt had en dat ik zo stom kon zijn om een loc te gaan bouwen, terwijl ik de bellen verstand van treinen had. Ik pakte het setje eens op en wilde het voor de grote sik houden, om te zien of het zou passen. Hiertoe zette ik de 400 op de rand van de glasplaat, maar iets te ver naar mij toe, zodat de 250 gram zware bak van de plaat dreigde te vallen. In een reflex gaf ik hem een zetje terug, maar iets te hard, zodat het met een klap naar achteren viel. Hierbij brak een trapje af, en dat zit er zo weer op, maar wel moet de hele boel bijgewerkt worden, en dat wordt lastig, want ik heb gemengde kleuren verf gebruikt, en na het vernissen ook geweatherd, dus het trapje ligt er nog steeds naast. Als ik boven klaar ben met de werkplaats inrichten, ga ik de sik weer opnieuw onder handen nemen, komen de schildjes erop en het trapje er weer aan.

Draadjes ontsporen vaak, als er te lang - offt - wordt doorgegaan op een grapje. Als er al twee of drie leuke opmerkingen gezet zijn, veman je dan om de derde te plaatsen. Eén keer is leuk, twee keer is flauw, drie keer is vervelend, etc.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 996
  • D813 Groningen,1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #464 Gepost op: 24 mei 2009, 11:34:32 »
Draadjes ontsporen vaak, als er te lang - offt - wordt doorgegaan op een grapje.

Tja, ze hebben wel iets gemeen met (model)treinen. ;D  ;)
Bijvoorbeeld als er een wissel verkeerd staat, gaat de trein ook wel eens offt (=hier: off-track). ;D

Mooie zondag verder, met dat mooie weer vandaag doe ik eens nix met mijn treinen, die blijven dan vast wel on-track.  ;D

Mvg,
Henk
H0 2-rail, ECoS, TwinCenter, LocoNet, Koploper, iTrain.