Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Dat overkomt mij niet.  (gelezen 543965 keer)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #240 Gepost op: 27 juni 2008, 11:23:49 »
Das balen Robert! Hopen op een eerlijke vinder!
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #241 Gepost op: 27 juni 2008, 20:41:31 »
Ja ze bestaan nog, die eerlijke vinders. Na een kleine omrit vanaf Hilversum naar Hilversum sportpark e.v.v. via amersfoort naar Utrecht. En daar was het raak. Ik heb het allemaal terug, compleet en vrijwel onbeschadigd. Toppie. Dus dan kan er toch nog een foto bij toon je aanwinsten  ;D

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #242 Gepost op: 27 juni 2008, 20:43:18 »
Fijn voor je robbert :D :D :D

E.J

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #243 Gepost op: 27 juni 2008, 20:44:02 »
'vrijwel onbeschadigd'

Dus toch een kleine beschadiging?

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #244 Gepost op: 27 juni 2008, 20:46:57 »
Top zeg ! Kun je het hele verhaal vertellen ? (Rondgang langs alle stations - weten ze het niet van elkaar ?)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #245 Gepost op: 27 juni 2008, 21:17:05 »
Dus toch een kleine beschadiging?

Ja, een van de verpakkingen was gebarsten. De wagon zelf lijkt verder onbeschadigd.

Het hele verhaal: Gistermiddag eerst met de MTE gebeld met de vraag of ik ze toch echt niet daar had laten slingeren. Daarna heb ik op internet ff een verloren voorwerpen formulier ingevuld (met hindernissen, kostte me uiteindelijk 1,5 uur).

Top zeg ! Kun je het hele verhaal vertellen ? (Rondgang langs alle stations - weten ze het niet van elkaar ?)

Vandaag aan het einde van de ochtend richting het loket in H'sum getogen en daar even nagevraagd. Uiteraard niets, maar ik kon wel even een formuliertje invullen of bellen  met gevonden voorwerpen (a €0,80 p.m.). Toen ben ik maar naar H'sum sportpark gewandeld en heb ik daar in de omgeving maar even nagevraagd zonder resultaat.

Toen terug naar H'sum even bij de kantine van de buschauffeurs gevraagd, uiteraard niets. Door naar Amersfoort, want m'n trein rotterdam-utrecht ging door naar A'foort Schothorst (daar is geen loket, dichtsbijzijnde is A'foort Centrum), opnieuw vragen--> alleen een paar gympen gevonden.

Daarom door naar Utrecht en daar bij het loket. Mazzel, ja. Het was gevonden. Even een formulier invullen en ID-nummer laten noteren en toen alles veilig in m'n tas gestopt. Waar ze precies gevonden waren en door wie (reiziger of conducteur) konden ze niet vertellen. Maar iemand verdient wel een bedankje dus mocht deze het toevallig lezen: hartstikke bedankt.

Wat betreft de vraag of ze het van elkaar wel/niet weten: Simpel gezegd nee. En bellen naar de stations doen ze niet. In principe blijven spullen 5 dagen bij het loket liggen op het station waar ze gevonden zijn (meestal in de kluis) en daarna gaan ze naar het centrale verzamelpunt ergens in Utrecht voor 3 maanden daarna wordt het verkocht.

Robert

p.s. het betrof twee wagens artikelnummer 8287 8702 CH van fleischmann, type Res, beladen met betonnenvangrails.
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #246 Gepost op: 27 juni 2008, 22:11:58 »


Nog even een foto, voor de duidelijkheid.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #247 Gepost op: 27 juni 2008, 22:19:24 »
Gefeliciteerd!

Vr. groeten,
Bob

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #248 Gepost op: 27 juni 2008, 22:21:48 »
Laten we vooropstellen dat het geweldig is, dat je je aankoop terug hebt.

Maar in feite is het triest dat de NS nog in de vorige eeuw leeft - zelf alle stations afgaan, overal vragen en met je balpen formulieren invullen. Hoezo kun je een verloren voorwerp niet gewoon aanmelden via een website en dan weten waar je naar toe moet gaan om het op te halen. Dat je terplekke 'n identificatie nodig hebt kan ik me voorstellen.

En jammer dat ze je niet kunnen vertellen wie je moet bedanken. Dat is toch zo'n elementaire stimulans voor 'n eerlijke vinder om de moeite te nemen je tasje in te leveren bij "gevonden voorwerpen".

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #249 Gepost op: 27 juni 2008, 22:27:13 »
Geweldig dat je alles weer terug hebt, Robert. En goed om te horen dat het nog steeds de gewoonste zaak van de wereld is om dit soort dingen bij 'gevonden voorwerpen' af te geven.

Sowieso is dat vrij goed geregeld bij NS, heb ik het idee. Misschien ouderwets om een formulier in te vullen, maar vaak krijg je je spullen gewoon terug.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #250 Gepost op: 27 juni 2008, 22:30:53 »
Oh, dat formulier heb ik wel via internet ingevuld maar ja, de site van de NS is op dat gebied niet echt top, combineer dat met Windhoos interPRUT explorer en dan weten we het wel, een combinatie voor een middagje vechten met de PC.

Wat betreft het afgaan van de loketten, het duurt 6 dagen voordat het in het centrale depot terecht komt, daarvoor wordt er alleen een labeltje (met sizal-touwtje) aan het voorwerp geknoopt. Invoer zal daar wel gebeuren.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #251 Gepost op: 27 juni 2008, 22:34:36 »
Hey toppie robert gelukkig maar dat het zo is afgelopen, ach en anders had de NS vast nog wel een 1:1 versie voor je gehad om mee te nemen die raak je minder snel kwijt  ;)

Bastiaan

  • Steeds-maar-niet-beginner
  • Offline Offline
  • Berichten: 210
    • Trapho
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #252 Gepost op: 28 juni 2008, 19:27:44 »
Maar in feite is het triest dat de NS nog in de vorige eeuw leeft - zelf alle stations afgaan, overal vragen en met je balpen formulieren invullen. Hoezo kun je een verloren voorwerp niet gewoon aanmelden via een website en dan weten waar je naar toe moet gaan om het op te halen.

Tja, dat zal het allemaal een stuk gemakkelijker maken voor degene die wat verloren heeft, maar waarschijnlijk ook een stuk moeilijker en duurder voor de NS. Je bent het tenslotte zelf kwijt geraakt, dus mag je er ook wat voor doen om het terug te vinden.

Dat alles neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is om iets kwijt te raken. Het is goed om te lezen dat het weer terug gevonden is en zonder beschadigingen nog wel :)
 
Ik heb zelf eens mijn camera (EOS 400D die ik een paar maanden had) laten liggen in de trein, toen ik even van het ene rijtuig naar het andere rijtuig ging verkassen. Bij het verlaten van mijn zitplaats dacht ik dat mijn cameratas nog in mijn rugzak zat, maar in werkelijkheid lag deze náást mijn rugzak. Ik controleer bij het verlaten van een plek altijd of ik álles bij me heb, maar deze keer was ik om een of andere reden dus wat vergeten. Na ongeveer een kwartier kwam ik er achter dat ik mijn camera niet meer bij me had en ben als een speer door de hele trein terug gelopen naar de bak waar ik eerst zat. Gelukkig was die bak nog vrijwel leeg en lag mijn cameratas er nog steeds. Het was een domme actie en ik was best van geschrokken  :(
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2008, 19:30:28 door Bastiaan »

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #253 Gepost op: 06 juli 2008, 12:47:11 »
nog iets dit overkomt mij niet(dus wel)
in grootspoor dan wel

vorige week was ik met scouting kamp naar de belgiesche ardennen,
zijn we aan het lopen in de buurt van stavelot en ik zag op de kaart een spoorlijn (intact)
komen we bij de spoorlij (5 kilometer omlopen). bleek alle rails weg te zijn, aleen in de overweg lagen de rails nog die aan biede kanten ongeveer ook nog 5 meter uitstaken
ik baalde als een stekker en de rest van de groep ook omdat we voor niks een heel end om hebben gelopen.

mijn vraag is nu wanneer is deze spoorlijn opgebroken want de sienen en de beding lagen er nog wel

mvg fridzie
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2008, 22:57:50 door Hans van de Burgt »

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re: Dat overkomt mij niet.
« Reactie #254 Gepost op: 06 juli 2008, 12:52:10 »
ach dat is het doel van scouting toch.... padvinden :-X

Groeten,
Patrick