Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 00:13:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
04 december 2020, 23:36:38
Peco wisselmotor PL 10, hoe te temperen. door Klaas Zondervan
04 december 2020, 23:32:18
Brawa 8812 Wartesignale, info over verlichting gevraagd door Bert van Gelder
04 december 2020, 23:24:45
Projekt 083-338 door Reinout van Rees
04 december 2020, 23:23:36
Wachtsein (duits bedrijf), waar te plaatsen op de baan? door Glimworm
04 december 2020, 23:09:45
Sluiting of stilstand, multimaus, tweetje en een beginner...... door WimVman
04 december 2020, 23:07:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
04 december 2020, 22:46:03
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Dave.......
04 december 2020, 22:33:52
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
04 december 2020, 22:05:05
Frans diorama (Spoor 0e) door Wim Corduwener
04 december 2020, 21:52:09
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door EricZmS
04 december 2020, 21:37:18
Artitec CSA-1, stadsbus door NS264
04 december 2020, 21:28:33
Laag-Baarlo door Mark Lin
04 december 2020, 21:28:29
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door VvKan
04 december 2020, 21:24:22
Digikeijs DR80015 Functiemappen door René 4312
04 december 2020, 21:14:13
Fleischmann 1306 probeersels door HuubvG
04 december 2020, 21:11:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
04 december 2020, 20:54:59
Westlandbaan door Tulpendaal
04 december 2020, 20:47:59
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
04 december 2020, 20:32:32
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door Tulpendaal
04 december 2020, 20:17:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ron.kraaijkamp
04 december 2020, 20:15:00
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
04 december 2020, 19:58:48
Vagonweb website veranderd? door Falcon10
04 december 2020, 18:49:25
Frans loodsje et cetera door Ric
04 december 2020, 18:21:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door daempfer
04 december 2020, 18:15:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
04 december 2020, 18:10:52
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door tijgernootje
04 december 2020, 18:01:44
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door tijgernootje
04 december 2020, 17:43:37
Update: baan in de tropen door phdirk
04 december 2020, 17:41:45
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 303798 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #540 Gepost op: 17 september 2008, 23:07:23 »
heb je ook foto's van de oude doorgaande sporen, ik ben benieuwd wat daar mee gebeurd is.
Normaal zou ik zelf ff kijken, maar ik geniet nu ff van wat vakantie

Daan Knoben

  • Offline Offline
  • Berichten: 114
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #541 Gepost op: 18 september 2008, 08:35:42 »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #542 Gepost op: 18 september 2008, 09:42:16 »
Zoals je op het eerste plaatje van de nieuwe serie ziet, zijn de oude doorgaande sporen aangesloten  op de secondaire sporen en maken nu onderdeel uit van het emplacement. Als je de foto uitvergroot kan je goed zien waar het nieuwe wissel is gekomen. In de niewe doorgaande sporen zit t h v de oude afbuiging geen wissel of overloop meer.
SK


Beter plaatje heb ik niet. Kijk maar rechtvooruit.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2008, 09:48:20 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #543 Gepost op: 19 september 2008, 11:35:07 »
@ Daan, klopt dat is alleen de oude situatie

@Sobat bedankt, dit bevestigd mijn vermoeden dat de oude doorgaande sporen niet doorgetrokken zijn, vroeg me al af hoe ze het niveau verschil gingen overbruggen en het antwoord is dus niet ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #544 Gepost op: 19 september 2008, 11:44:52 »
E-tractie lijkt mij voorlopig nog niet wenselijk ;D



En dit hadden ze waarschijnlijk over, of, en dat lijkt mij meer waarschijnlijk, stond in de weg!


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8580
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #545 Gepost op: 19 september 2008, 11:58:53 »
Kan iemand even snel uitleggen waar het precies over gaat, want ik ben net een stukje informatie kwijt dat iedereen schijnt te weten.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9369
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #546 Gepost op: 19 september 2008, 12:08:15 »
In het eerste weekend van september is de zogenaamde kortsluitroute geopend. Dat betekent dat treinen die Rotterdam Waalhaven niet aandoen nu een stukje afsnijden en de A15 blijven volgen. Sobat heeft fotos geplaatst van de plek waar de kortsluitroute weer aansluit op het eind (begin) van het emplacement Waalhaven, net voor het RailServicecenter en de Reeweg.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #547 Gepost op: 19 september 2008, 13:16:28 »
Toch begrijp ik nog steeds niet waarom men destijds koos voor 25kV op de Havenspoorlijn in plaats van de normale 1500 Volt. Dat had volgens mij een hoop gedoe gescheeld ook met het ATB-systeem en het locwisselen of wat dan ook. Dan had een 1600 net zo goed door kunnen rijden tot de Maasvlakte aan toe bijvoorbeeld.

Even een heel andere vraag. Hoe staat het met de Betuweroute zelf? Heeft iemand daar nog foto's van? Ik ben wel benieuwd hoeveel treinen daar nu dagelijks overheen rijden.
Mvgr Jan Wiebrand

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #548 Gepost op: 19 september 2008, 13:23:58 »
Sorry Jan, maar dit is de Betuweroute. En waarom 25Kv? Dat is heel simpel, het lag in de bedoeling dat de tractie in een (1) keer door zou kunnen rijden van de Maasvlakte naar verweggiestan zonder aan de grens te hoeven wisselen . Dat is/was de gedachte achter de 25Kv.
SK
« Laatst bewerkt op: 19 september 2008, 13:25:46 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #549 Gepost op: 19 september 2008, 13:43:01 »
Hoogfrequent spoorvervoer voor zeehavens

De Havenbedrijven van Amsterdam en Rotterdam hebben gezamenlijk minister Eurlings’ aandacht gevraagd voor het hoogfrequent goederenvervoer per spoor. Per brief reageren zij op het ‘Programma Hoogfrequent Spoorvervoer’ en de hieraan gerelateerde investeringen voor de periode 2013-2020. De havens stellen dat door gerichte investeringen zowel het vervoer van goederen als dat van personen voldoende capaciteit kan krijgen.

De Havenbedrijven vragen concreet aandacht voor:
Projecten: met voorrang uitvoeren van o.a. een nieuw railemplacement bij de Aziëhavenweg, een 2e aansluiting van het havenspoor op het nationale spoor en het viersporig maken van de verbinding Utrecht-Geldermalsen-Den Bosch (aansluiting Betuweroute), aanpassing van Kijfhoek, railaansluitingen bij de Tweede Maasvlakte en een toekomstvaste oplossing voor de Calandbrug.
Prioriteitstelling: de programma’s voor de railontwikkeling binnen havengebieden opnemen als integrale onderdelen van het Programma voor een heldere prioriteitstelling in de uitvoering.
Knelpunten wegnemen: voorkomen van het ‘kopmaken’, van vermijdbare stops en van toekomstige knelpunten door oprukkende woningbouw, ‘stroomeilanden’ wegnemen, vlotte grenspassages mogelijk maken evenals tijdige realisatie van internationale aansluitingen, zoals met Duitsland (derde spoor) en op de Genua-corridor.

Toekomstvaste routering
De Havenbedrijven zijn verheugd dat het Programma uitwerking geeft aan een toekomstvaste routering voor het goederenvervoer. Gerichte investeringen kunnen zowel het goederenvervoer als dat van personen voldoende capaciteit bieden. Voor goederen is zo een doorgroei mogelijk van 43 miljoen ton in 2007 naar 80 à 90 miljoen ton in 2020. De groei wordt  in belangrijke mate opgevangen door de Betuweroute, maar deze kan niet alle vertrek- en bestemmingsplaatsen afwikkelen. De Havenbedrijven willen daarom een routestrategie die tevens goede en voldoende treinpaden via omliggende railnetwerken mogelijk maakt.
 
Belang zeehavens
De zeehavengebieden maken momenteel een sterke ontwikkeling door. In Zeehavens Amsterdam steeg de overslag in 2007 met 4% tot 87,8 miljoen ton en in Rotterdam met 6.6% tot 407 mln. ton. De sterke ontwikkeling is van groot belang voor de nationale economie, juist ook in termen van werkgelegenheid en rijksfinanciën: de toegevoegde waarde van alle zeehavenactiviteiten is in 2006 gestegen tot 33.4 mld euro, goed voor 6.6% van het BBP (Rebel Advisory Group en Buck Consultants International, 2008). De havens van Amsterdam en Rotterdam hebben samen een marktaandeel van ruim 40% in Noordwest-Europa.

Het potentieel van de haveneconomieën in het licht van de toenemende mondialisering vergt een toekomstgerichte aanpak. Daarbij moeten alle modaliteiten maximaal benut worden.

© Havenbedrijf Rotterdam N.V.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #550 Gepost op: 19 september 2008, 16:25:44 »
Waarom word er zo langzaam gereden op de havenlijn. i.i.g pernis-vork.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9369
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #551 Gepost op: 19 september 2008, 16:29:26 »
Omdat de beveiliging nog niet helemaal is wat het zou moeten zijn (details heb ik hier niet bij de hand). Maximumsnelheid is daarom voorlopig 40 km/u.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #552 Gepost op: 19 september 2008, 16:29:52 »
Op rangeersporen mag je nooit harder dan 40 km/h rijden. Moet jij toch weten? ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3052
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #553 Gepost op: 19 september 2008, 16:31:57 »
ik heb het over de hoofdbaan ;)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 10885
    • sleutelspoor
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #554 Gepost op: 19 september 2008, 16:33:38 »
Ja a, en dat is dan weer de Betuweroute, en geen havenlijn ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.