Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 01:39:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
17 januari 2021, 23:52:56
Walcherense (Zeeuwse) tram in spoor G door jaco1988
17 januari 2021, 23:51:14
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Freek Jonkers
17 januari 2021, 23:23:52
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Frans Peeters
17 januari 2021, 23:23:47
Wisselsymbool veranderen Ecos2 door nico99
17 januari 2021, 23:19:44
Projekt 083-338 door 44
17 januari 2021, 23:18:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 januari 2021, 23:18:07
Roco BR44, waar onderdelen verkrijgbaar? door hein frunt
17 januari 2021, 23:08:17
Wie gaat NL-rijtuigen uitbrengen in schaal n? door Marcel112
17 januari 2021, 23:05:30
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door MarkSpoor
17 januari 2021, 23:01:45
Aansluiten ledverlichting op trafo via rijregelaar, 3 a 5V door GMA70
17 januari 2021, 22:58:13
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door MOVisser
17 januari 2021, 22:55:27
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht. door Dwergsein
17 januari 2021, 22:50:13
Den Zoedel Tramt door Huup
17 januari 2021, 22:22:21
Harz-draisine in spoor 0e door Tulpendaal
17 januari 2021, 22:10:17
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door 1200blauw
17 januari 2021, 22:09:39
NL nummerborden voor Piko Benelux-hondekop door Rob Ellerman
17 januari 2021, 22:04:24
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
17 januari 2021, 21:54:49
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
17 januari 2021, 21:41:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sean
17 januari 2021, 21:35:40
Richtingsafhankelijke detectie / melding op digitale baan. door RBlok
17 januari 2021, 21:31:56
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk door jerrytrein
17 januari 2021, 21:24:00
Restauratie TEE treinstel door Peter Kleton
17 januari 2021, 21:15:34
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door GMA70
17 januari 2021, 21:10:56
Rails behandelen met ATF (transmissie vloeistof) ? door Martin Welberg
17 januari 2021, 20:51:13
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
17 januari 2021, 20:44:31
Frans loodsje et cetera door Noordernet
17 januari 2021, 20:42:39
Raccordement diorama door Jeroenproj
17 januari 2021, 20:31:02
Blok kleurt niet mee in Koploper. door Rinuswaardenburg
17 januari 2021, 20:22:02
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 307024 keer)

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #105 Gepost op: 08 juli 2007, 14:41:49 »
Een weinig off-topic, maar de vele goederentreinen die je nu nog in Eindhoven ziet, daar zal het dan ook wel mee afgelopen zijn, nietwaar? Of in ieder geval, stukken minder. Want van wat er uit de richting van Weert komt, daar moet je het ook niet van hebben.

(Hoewel ik laatst twee verschillende niet-passagierstreinen uit de richting Roermond door Weert zag rijden, maar dat was naar verluidt na een aanrijding. Eerste was een stel ketelwagens, tweede kon ik niet zien. maar leek erg kort.)

Tijdens onze korte vakantie zijn we een paar keer onder de Betuweroute doorgereden, maar dan moet je wel heel veel geluk hebben, wil je een goederentrein zien.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #106 Gepost op: 18 juli 2007, 08:01:01 »
Vandaag gaat Railion weer testen op de Betuweroute met:
49743 Kfhz 0740 Brmet 0820 Brvalo 0849 Em 0916
49744 Em 0931 Brvalo 1001 Brmet 1030 Kfhn 1111

Bron: Rolandrail.net

Groetjes,

Robbert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #107 Gepost op: 18 juli 2007, 08:13:38 »
Laten we niet vergeten dat er over een behoorlijke afstand rails vervangen wordt net voorbij Emmerich.  Daar is dus erg weinig capaciteit. Begin juli zat ik in de CNL naar Zwitserland en zag in Emmerich geen enkele goederentrein staan. E.a. verklaart natuurlijk wel het één en ander.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #108 Gepost op: 18 juli 2007, 08:15:21 »
Robbert,

Kun je even al die BRMET BRVALO enzovoort voor mij verklaren?

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Toet!
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #109 Gepost op: 18 juli 2007, 08:26:37 »
Dat zijn zogenaamde verkortingen, zie hier

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #110 Gepost op: 18 juli 2007, 08:53:14 »
Kun je even al die BRMET BRVALO enzovoort voor mij verklaren?

Kfhz = Kijfhoek Zuid
Brmet = Betuweroute Meteren (km 47,950)
Brvalo = Betuweroute Valburg Oost (km 88,061)

Groetjes,

Robbert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #111 Gepost op: 18 juli 2007, 09:49:57 »
Bedankt.

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1479
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #112 Gepost op: 18 juli 2007, 11:12:31 »
Ga je um spotten ?  ;D

Groetjes,

Robbert

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #113 Gepost op: 18 juli 2007, 11:48:07 »
Een weinig off-topic, maar de vele goederentreinen die je nu nog in Eindhoven ziet, daar zal het dan ook wel mee afgelopen zijn, nietwaar?

Uhm nee daar zou ik niet vanuit gaan, hoe wil je de treinen van de betuweroute af in Venlo krijgen?, Via Boxmeer ga je nie redden denk ik, ze weten nu al niet waar ze de reizigerstreinen moeten laten. En ja die zuidtak hebben we als Nederlanders niet aangelegt, dus ik denk dat je dan vanaf Valburg via Nijmegen-S'Hertogenbosch-Eindhoven in Venlo moet zien te komen.
Het word dus wel minder druk in Eindhoven maar zolang er geen oplossing is( tenminste die is bij mij nog niet bekend) zal je wel via die omslagtigge route moeten rijden neem ik aan.

Het zelfde is hier in Arnhem, als die betuweroute eenmaal draait zullen de treinen naar Bad Bentheim vanaf de betuweroute via Elst-Arnhem-Deventer-Hengelo naar Bad Bentheim gaan rijden en blijven er hier dus ook cargo's zat rijden.
Alleen Kolen treinen die elkaar op blok afstand van en naar Duitsland volgen zal ik hier dan wel moeten gaan missen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #114 Gepost op: 18 juli 2007, 12:20:29 »
Uhm nee daar zou ik niet vanuit gaan, hoe wil je de treinen van de betuweroute af in Venlo krijgen?

Maar rijden ze niet door Venlo omdat er voorheen nog geen Betuweroute was? Met andere woorden, gaat de Betuweroute van bestaande trajecten goederentreinen wegsnoepen? Ik weet dat de capaciteit in Emmerich er nog niet is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5180
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #115 Gepost op: 18 juli 2007, 20:59:37 »
De betuwe route gaat er wel degelijk voor zorgen dat er minder goederentrein gaan rijden in ehv. Die lijn is er ook aangelegt om daarvoor te zorgen. Maar aangezien het steeds drukker word en er steeds meer shuttle's en goederentreinen komen. Zullen er nog genoeg door Eindhoven blijven rijden. Zeker de kommende tijd.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #116 Gepost op: 18 juli 2007, 23:42:12 »
Wat Emmerich-Oberhausen betreft, daar kan voorlopig nog zat rijden zonder dat je een extra spoor nodig hebt. 4 cargo's per uur per richting moet daar volgensmij makkelijk passen daar zo.

Tussen Emmerich en Wesel rijden 2 reizigers treinen per richting per uur(RB35 uurdienst, RE5 2uursdienst en ICE's in bijna 2uurdienst). Op Wesel-Oberhausen rijden er 4,5 per uur per richting( RB35 uursdienst, RE5 uursdienst, RB33 tot 30min dienst en de ICE's in bijna 2uursdienst).

Vandaar dat ik denk dat er best wat bij moet kunnen.

Ps; ik ben benieuwd hoe en waneer Nederland de verbinding Betuweroute-Venlo aan gaat pakken.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #117 Gepost op: 18 juli 2007, 23:59:24 »
Ha, dat kan nog wel even duren, of het wordt terloops ter sprake gebracht. "HSL-Zuid" en vooral "Betuwelijnroute" zijn gevaarlijke termen. Politiek beladen, zoals dat heet.

Enigszins off-topic, maar een goed voorbeeld over wat je kunt verwachten, is de metro van Amsterdam. Groots plan, we gooien de halve binnenstad plat (wat moet je ook met die oude troep) en we bouwen een heel stel metrolijnen.

Na de Nieuwmarkt-rellen was het woord "metro" taboe en werd de lijn naar Amstelveen een "sneltram" met gelijkvloerse kruisingen. Ondertussen zijn we 30 jaar verder en de huidige plannen lijken heel erg veel op het oorspronkelijke plan uit 1968.

Oftewel, die aansluiting komt er waarschijnlijk wel op den duur, maar het woord "Betuweroute" zul je met een vergrootglas moeten zoeken.

En hopelijk duurt het geen 30 jaar. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ReesCees

  • Gast
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #118 Gepost op: 19 juli 2007, 09:15:40 »
Even wat input van mij.

Volgens mij gebeurt er nog maar weinig (ik woon hemelsbreed 500 meter van de betuweroute af).
Toen een aantal jaren geleden de bouw er van begon was het bij ons op het werk vaak gesprek thema. Ging toen al over of het rendabel zou zijn om daar alleen goederen op te vervoeren.

Met het als maar drukker worden op de weg (lees oa A15 richting Rotterdam) hadden we het plan bedacht om tussen Papendrecht en Tiel diverse opstapplaatsen (Transferium's P&R of hoe je het ook noemt) voor personenvervoer te maken zodat forenzen richting de Randstad vanaf daar de trein konden nemen richting werk. Gevolg minder auto's op de wegen.

Zelf werkte ik in die tijd ook in Rotterdam en met de bus en metro was ik sneller op mijn werk dan met de auto. Of het technisch kan of mogelijk is (veiligheid??) weet ik niet maar het lijkt me nog steeds een strak plan. Om de 15 minuten een trein naar de Randstad (havens Rotterdam, Rotterdam, Delft en Den Haag) en terug. Aansluiten op Randstad rail dus en personen vervooer intergreren in de Betuwe route!

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2007, 09:18:59 door Kees-Jan »

Peter Korsten

  • Team systeembeheer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8579
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #119 Gepost op: 19 juli 2007, 12:24:14 »
Er is een aantal redenen waarom dat niet zal gaan werken:
  • Het traject en met name de tunnels is geschikt om een handjevol getraind personeel veilig weg te laten komen in geval van een camaliteit. Voor grote groepen passagiers is dat niet het geval.
  • Passagierstreinen rijden sneller dan goederentreinen, dus tenzij je de passagiers met 80 km/u laat reizen, zullen de goederentreinen aan de kant moeten voor passagierstreinen. Wat is dan nog het nut van een aparte goederenlijn? De krappe capaciteit blijft immers krap.
  • De Betuweroute gaat niet langs grote woonkernen. Weliswaar is het druk op de A15, maar het heeft meer zin om stations in steden aan te leggen dan naast een autoweg die in de 'middle of nowhere' ligt.
- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40