Jakop, Je moet nog even die beschermingsbalk bij de remverstellers wegsnijden, dan ziet de wagen er nog meer Nederlands uit.Alleen de Duitse wagens hadden deze bescherming.
Ding is idd namaak, fabrikaat uit de jaren zeventig als ik me niet vergis. Gemaakt voor verkoop op Open Dagen van NS. In die tijd zijn ook aardig wat afgietsels van fabrieksplaten gemaakt die af en toe nog eens opduiken. Dit specifieke plaatje wordt in groten getale aangeboden op marktplaats door mensen die denken goud in handen te hebben...Leuke aanwinst voor weinig, wordt vanzelf antiek Eelco
Die GATX-wagens, rijden die ook in Nederland?- Peter
Een tijdje niets gepost een heel wat aanwinsten rijker. 1tje wou ik toch graag laten zien:16 delige set Trix GATX Ketelwagens type Zans
Overigens zie ik deze wagens regelmatig wel op Houten liggen. Prijzen varieren van heel aardig tot heel duur.
Het bewijs is zelfs van deze foto niet af te lezen, want deze plaat is in Emmerich gemaakt, 05-01-2009.De trein waarvan dit de laatste wagen was kwam inderdaad uit Nederland.
Wagens komen erg vaak in Nederland. In het begin nog wel eens in bloktreinen tegenwoordig vooral gemengd met andere ketelwagens. Gevarenbordjes hoeven er alleen op als de ketels beladen zijn of niet schoongemaakt. Deze wagens zijn dus leeg en schoongemaakt na hun vorige lading en dus hoeft er niks op de zijkant.
Allemaal verschillende nummers Mark?
Als eerste nieuwe aanwinst van 2013 een kleinigheidje. Een Mehano containerwagen 55505 van DLC met MSC en Triton container. De 55504 had ik al, nu alleen nog op zoek naar de 55506.