Kan zijn dat ik de maten niet goed in mijn hoofd heb zitten, daarom te verduidelijking:Links m'n "standaard" schep, de andere zijn dus 4" (10 cm) korter of langer.Op sommige NYMR loc's (Q6 ??) kom ik met de standaard schep niet weg zonder m'n knokkels open te halen, dan is korter wel zo prettig, al is de balans niet optimaal. Maar dat wordt gecompenseerd omdat je op die loc's (o.a. wegens de kleine vuurdeur) toch maar met hele kleine scheppen (qua hoeveelheid kolen) kan / moet werken.Op sommige loc's is een iets langere schep wel prettig omdat je dan zonder een "tussenstap" kan. Ook bij een langere schop is de balans niet optimaal, maar dat wordt dan weer gecompenseerd doordat je met een vast standbeen kan werken.Geen verband met modelbouw .............. Kijk maar eens bij Karst z'n 2100 draadje en hoeveel foto's hij laat zien in Railhobby van de tender aan de loc kant
...de nieuwe Wascosa Sgns van Piko. Meer over de Piko wagen morgen in de Materieelbespreking.Mvg, Peter