Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Tams app
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:20:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
grossraumwagen
Vandaag
om 17:16:33
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:05:57
Wat was jullie allereerste loc?
door
wob
Vandaag
om 17:00:42
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 16:34:23
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 16:23:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:22:48
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 16:10:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:47:25
Sfeer op je modelbaan
door
tothebeach
Vandaag
om 15:15:39
Wielen bruineren. Hoe?
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 14:52:41
Aachenau West
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 13:53:03
RhB H0m, Albulisch
door
martijn v m
Vandaag
om 13:37:39
Wie is Hans Reints
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronaldk
Vandaag
om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
bellejt
Vandaag
om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 11:46:52
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 11:10:15
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:02:35
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Karben
Vandaag
om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:32:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:36:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Status van ICM0 4001
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Status van ICM0 4001 (gelezen 22683 keer)
Ascona
Offline
Berichten: 485
Status van ICM0 4001
«
Gepost op:
30 December 2012, 17:13:08 »
Ik vraag me af hoe met de 4001 is die al jaren in Arnhem staat.
Volgens wat ik overal kan vinden is ie nog helemaal in tact,en het enig nog overgebleven stel met werkende dooloopkop.
Uiteraard zal bewaren en weer klaarmaken er niet inzitten,ding is immers reeds sedert 2003 uit dienst,maar zijn er verder nog plannen mee,zelfde met het tussenrijtuig van de 4005,die zou ook nog ergens staan,en eigendom zijn van het Spm??
Enerzijds zeg ik dan,wat moet je er nu nog mee,er rijdt nog zoveel ICM,anderzijds is dit spul nog oorsronkelijk.
Maar ja,je komt toch altijd weer op hetzelfde uit,ruimte,handjes en centjes,maar NU staat het er nog,anders moet je straks weer terug gaan bouwen.
Het zal met SGM wel lastiger worden,om ooit nog ns een tweetje te bewaren en weer in geel te brengen,er is zoveel aan gewijzigd,vooral ook qua interieur.
«
Laatst bewerkt op: 04 January 2013, 21:31:23 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Groetjes Patrick
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #1 Gepost op:
30 December 2012, 18:02:33 »
Ik denk niet dat nuttig is te vragen...
Intact is ook een nogal euhm... incorrecte benaming...
Zoek maar eens naar foto's, dan weet je genoeg...
Herstel! Ik was in de war met de 4005!
«
Laatst bewerkt op: 30 December 2012, 18:06:05 door Richey
»
Gelogd
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #2 Gepost op:
30 December 2012, 18:49:02 »
dat had ik gezien,die is half uitgefikt,triest gezicht
Maar de 4001 is zo op de foto's te zien nog compleet,kon alleen nergens zien hoe ie van binnen is,en technisch natuurlijk.
Ik begreep wel dat ICM0 technisch behoorlijk afwijkt van de vervolgseries,en dat dat ook 1 van de redenen is geweest om de kleine serie af te voeren.
Gelogd
Groetjes Patrick
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #3 Gepost op:
30 December 2012, 19:00:20 »
ik begreep iig dag hij voor oefeningen is gebruikt, dus ik zou er niet teveel meer van verwachten...
Gelogd
1200blauw
Online
Berichten: 2886
Twentelijn 1968-1980
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #4 Gepost op:
31 December 2012, 17:38:04 »
Een maandje geleden zag hij er nog zo uit:
www.flickr.com
door "alextreinenpagina"/Alexander
Gelogd
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2183
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #5 Gepost op:
31 December 2012, 17:57:18 »
Ach ja, die Doorloopkop...
Toen dit werd ontwikkeld had ik een schoolvriendje, dat "Delft" deed en daarom in Haarlem(Wph) stage liep. "Haarlem" had een testopstelling voor dit stukje high-tech, is dat nog bewaard? (En dan nu dus de sadistische vraag: wat moeten we met ÉÉN treinstel-met-functionerende-Doorloopkop
) Al ben ik het met iedereen eens, die zegt, dat dit stukje NL-spoorgeschiedenis en -techniek moet worden bewaard...
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Richey
Offline
Berichten: 1045
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #6 Gepost op:
31 December 2012, 18:25:24 »
Nou da's simpel toch.... Die twee doorloopkoppen tegen elkaar in het NSM, en hop er doorheen met een nieuwe achtbaan...
Gelogd
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #7 Gepost op:
31 December 2012, 18:27:33 »
je zou ter demonstratie de 2 kopwagens tegen elkaar aan kunnen zetten,het is toch wel iets unieks en ik denk niet dat er ooit nog materieel komt die dit ook heeft (in japan rijdt ook zoiets rond en dat is blijkbaar wel betrouwbaar,ik begreep dat de storingsgevoeligheid de reden is dat het niet meer gebruikt wordt,en nu ook definitief is verwijderd is)
Gelogd
Groetjes Patrick
MarklinKoen
Offline
Berichten: 271
ex-NS 180!
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #8 Gepost op:
31 December 2012, 19:12:10 »
Ik zeg: veilig stellen, en met de uitstroom van ICMm grondig opknappen.
Gelogd
1:1 DE2-en Stalen D-prutser in Haarlem, en bezig met een 1:87 modulebaantje!
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #9 Gepost op:
02 January 2013, 14:01:47 »
maar van buiten is er behalve graffiti niet veel aan te zien.
Hoe is ie nou van binnen,en in hoeverre is ie technisch nog compleet?
Gelogd
Groetjes Patrick
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #10 Gepost op:
02 January 2013, 14:32:59 »
Citaat van: Ascona op 31 December 2012, 18:27:33
het is toch wel iets unieks ....
in japan rijdt ook zoiets rond ....
Er is echt wel meer materieel dat een kop heeft met deuren ( en ook een cabine) erin om van het ene naar andere treinstel te gaan. In Groot Britannië rijden (reden?) veel zgn emu's rond met een deur in de kop en ook in Denemarken, de
ic3
.
Gelogd
Jeroen
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8495
Spoor N
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #11 Gepost op:
02 January 2013, 15:20:22 »
Maar dat is al bewaard door het Spoorwegmuseum, het gaat juist om de verhoogde cabine en uitschuivende doorloopmogelijkheid. De 4001 zal ook niet meer in een beste staat zijn, dan is een seriestel misschien beter om te bewaren.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Ascona
Offline
Berichten: 485
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #12 Gepost op:
02 January 2013, 16:21:37 »
a,een doorloopkop bestaat natuurlijk al heel lang in de vorm van de blokkendozen,en ik meen in denemarken rijdt ook ziets rond,maar de cabine bovenaan heeft alleen onze koploper en de japanse super asuza ,is ook een model van Kato van,trouwens. een Piko uit de DDR tijd zou er zo een NS versie van maken.
Een van de huidige stellen later bewaren ligt natuurlijk voor de hand,maar aangezien het spoorwegmuseum zijn (haar) materieel in aflevertoestand wil bewaren,en dat de de 4001 de enige nog bestaande koploper in oorspronkelijke staat is....
Ik neem aan dat met het monteren van het dichte front de gehele doorloopkop installatie is verwijderd,en in hoeverre dat dan wellicht uit de 4001 te slopen is en makkelijk in een bestaand stel te bouwen is,ook is hier het interieur nog origineel (of is er al met het oog op de toekomst iets bewaard qua banken etc)
Met het gevaar van een nieuwe discussie over al of niet bewaren en ruimte,centjes,handjes etc,ben ik wel van mening dat een ICM dusdanig lang beeldbepalend is geweest dat er zeker een compleet stel bewaard moet blijven,immers ICM0 kwam in 1977 in dienst dus er rijdt al 35 jaar ICM rond,ik begreep dat het huidige spul nog zeker tot 2025 of 30 in dienst zal blijven dus je praat dan over een halve eeuw in reguliere dienst.
Hier overigens die japanner,ik vindt t een gaaf ding!
Gelogd
Groetjes Patrick
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #13 Gepost op:
02 January 2013, 16:24:36 »
Ascona, misschien even beter lezen : er zijn al 2 complete doorloopkoppen bewaard, dus daarvoor is de 4001 sowieso niet meer nodig. En aangezien dat stel al jaren aan de elementen is blootgesteld zou ik dan eerder voor een serie-stel gaan.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Miketrein
Offline
Berichten: 155
Rijdt met Lima en Roco op Fleischmann rails
Re:status van ICM0 4001
«
Reactie #14 Gepost op:
02 January 2013, 16:54:17 »
Het zou wel mooi wezen als de 4001 weer rijvaardig is Maar maar maar mensen er is nog een compleet stel volgends mij: de 4004 die staat bij een politie acedemie. Maar de tussenbak van de 4005 is ook niet best meer hij mist een raam en heeft achterstaand onderhoud. Dus je kan eigenlijk alleen de 4001 of 4004 opknappen...
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Volgende
- [
1
]
2
3
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Status van ICM0 4001