Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 16:36:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 16:32:59
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:12
Line-up foto's van modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Pauldg
Vandaag
om 15:53:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 15:33:08
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
TonM
Vandaag
om 15:21:17
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig
door
Luc2000
Vandaag
om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!)
door
Luc2000
Vandaag
om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:30:52
PBM/PWM met joystick
door
BR41
Vandaag
om 14:21:41
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale
door
Theiske
Vandaag
om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet
door
BramFokke
Vandaag
om 13:27:36
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 12:17:58
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
VAM65
Vandaag
om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 11:50:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Mercedes Citaro G in H0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Mercedes Citaro G in H0 (gelezen 13985 keer)
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Mercedes Citaro G in H0
«
Gepost op:
29 December 2012, 09:33:30 »
Hallo Mede Forumleden,
Ik ben van plan om een Mercedes Citaro G te maken.
Ik weet niet of dat hier moet of ergens anders.
Nou gaat het om deze bus.
Ik heb hier wat bouwtekeningen.
Het komt op basis van twee keer een Siku 1021.
Meer volgt,
Thomas
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #1 Gepost op:
29 December 2012, 09:36:10 »
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat aanpakken. Zijn SIKU modellen nog steeds (deels) van metaal, of is dat alleen bij de grotere schalen zo?
Succes,
Bart
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #2 Gepost op:
29 December 2012, 09:37:55 »
Even een kleine kanttekening.
De bovenste foto lijkt meer op een Volvo 8700
En als je een Citaro wil maken, is het dan niet makkelijker om meteen 2 Rietze Citaro's te nemen?
Dan heb je gelijk de achterkant en de voorkant.
En ze zijn van kunststof, dus makkelijker te verzagen.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 09:39:41 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1762
Dieselpower rules!
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #3 Gepost op:
29 December 2012, 09:40:24 »
Jouw voorbeeld foto is idd een Volvo 8700:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:Hanzeliner.JPG
Of bedoel je dat het die kleur en of opschriftvariant moet worden?
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #4 Gepost op:
29 December 2012, 09:44:16 »
Sodemieters wat word hier toch snel gereageerd.
Maarja al dat hem niet is dan word het deze,
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
sjef hoenjet
Offline
Berichten: 106
NS
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #5 Gepost op:
29 December 2012, 09:47:06 »
dat is toch ook een volvo 8700?
Gaat het misschien om deze?
foto geleend van formfonts
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 09:55:29 door sjef hoenjet
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #6 Gepost op:
29 December 2012, 09:52:29 »
Van de volvo is 8700 is geen model te vinden.
Maar als het dan toch een remake wordt.
Neem dan gelijk een Rietze Setra 15 meter lijnbus.
Das veel goedkoper dan 2 Citaro's mollen of 2 MAN's.
Hoef je hem in principe maar over te spuiten.
Is maar een idee he.
Ik heb er zelf ook een Veolia remake van gemaakt.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1804
gevorderd beginner
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #7 Gepost op:
29 December 2012, 09:56:13 »
www.google.nl/search?q=mercedes+citaro+G&hl=en&client=chrome-mobile&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=H6_eUL_eAY3Y0QWXo4CQAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=752#biv=i
|34;d|f9F_anBOVUskvM:
Dit is een citaro G volgens google. Dat zijn vooral geledebussen. Maar ik had in dat rijtje van google een gelijkende bus gevonden die op zijn bouwtekening lijkt.
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 09:59:10 door Johan de Bruin
»
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #8 Gepost op:
29 December 2012, 09:59:16 »
De Citaro 15 meter wat je bedoeld bestaat wel.
Maar heeft in mijn weten nooit in NL gereden.
http://xover.htu.tuwien.ac.at/~tramway/fotokiste/image.php/a-postbus-wien-pt12635.jpg?group=stadtverkehr-austria-fotos&msg=17805&att=1
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #9 Gepost op:
29 December 2012, 10:01:54 »
dit type brengt rietze uit,en is en citaro G
die jij bedoelt is inderdaad een Volvo.
er heeft idd nooit een 15 meter citaro rond gereden in Nederland
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 14:57:56 door Railhopper
»
Gelogd
Bart Mestrom
Offline
Berichten: 1495
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #10 Gepost op:
29 December 2012, 12:11:32 »
Dat is een mercedes citaro van rietze. Dus geen volvo.
Gelogd
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #11 Gepost op:
29 December 2012, 14:58:49 »
dat klopt
Gelogd
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #12 Gepost op:
29 December 2012, 20:51:42 »
en hebben er ook Citaro G's in Nederland gereden?
En welke lengte's waren dat?(foto?)
«
Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 20:53:29 door thomasgalenkamp
»
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #13 Gepost op:
29 December 2012, 21:09:44 »
Urban model
The standard urban model is available in a number of versions:
standard 12m twin-axle
10.5m twin-axle (Citaro K)
15m tri-axle (Citaro L)
18m tri-axle articulated (Citaro G)
20m four-axle articulated (Citaro GL "CapaCity")
12m twin-axle "low entry" (Citaro LE)
Suburban/interurban model
A series of suburban/interurban versions is also produced, with all seats fitted on platforms:
12m twin-axle (Citaro Ü)
13m twin-axle (Citaro MÜ)
15m tri-axle (Citaro LÜ)
18m articulated (Citaro GÜ)
12m twin-axle "low entry" (Citaro LE Ü)
13m twin-axle "low entry" (Citaro LE MÜ)
de eerste bus die je liet zien is een volvo 8700
dus een totaal andere bus
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re:Mercedes Citaro G in H0
«
Reactie #14 Gepost op:
29 December 2012, 21:16:40 »
dit is een Nederlandse Citaro G van het GVB Amsterdam
bron
en dit is de CNG (Compressed natural gas)variant bij Breng Nijmegen
bron
groet martijn
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Mercedes Citaro G in H0