Och, als je kijkt wat we zoal uit Houten mee naar huis slepen en wat dat heeft gekost, dan stelt die ene euro natuurlijk helemaal niets voor.Bekijk het eens in perspectief:- Hoeveel kost de benzine die je verstookt om in Houten te komen en hoeveel is dat in de afgelopen jaren omhoog gegaan?Teveel- Hoeveel geef je zo per jaar aan je treintjes uit?Wisselend ongeveer € 200- €250,00- Wat heb je dit jaar uitgegeven aan kerstdiners?Weet ik niet. Maar heeft niks met naar verhouding flinke verhoging van toegang te maken.- Wat geef je straks uit aan vuurwerk?Niks nada nopes. Vind ik zonden van het geld.- Wat geef je meer uit aan modelspoor als gevolg van de recente BTW-verhoging?Niks want ik geef door de btw verhoging en andere stijgingen minder uit. Nou ja, probeer het althans. Mijn bescheiden mening: Als je jezelf druk moet maken om 1 Euro meer voor toegang in Houten, kan je maar beter met deze hobby stoppen.Nee hoor hoef niet te stoppen. Ik ga gewoon niet meer naar houten. Moet zeggen ben heel 2012 niet geweest. Ergens in 2011 voor het laatst werd niet netjes behandeld door parkeerwachters/verkeersregelaars ben omgedraaid en naar huis terug gegaan. En de keren daarvoor vond niet veel en wat ik vond was naar mijn mening naar verhouding erg duur. Ik zie de vergelijking met de computerbeurzen van vroeger. Zoals bv de HCC-dagen. In het begin kon je goedkoop computeronderdelen of complete pc's kopen voor de helft of minder van de prijs als in de winkel. Later betaalde je soms meer op de beurs als in de winkel of op internet. De eerste keer dat ik naar de hcc-dagen ging reden er extra bussen van de veemarkthallen naar de jaarbeurs heel het station stond vol met mensen etc. De laatste 2 keer dat ik er geweest ben kon ik lekker snel in mijn eigen tempo lopen over de beurs. 2 jaar later oid. Kon de HCC de beurs niet meer organiseren omdat er te weinig mensen en deelnemers waren. Ben bang dat houten die kant ook op gaat. Maar ik kan niet oordelen over het afgelopen jaar misschien zijn de prijzen weer normaler.Ik vind dat opa gelijk heeft met zijn mopperen als iets met 40% stijgt dan is dat veel. Ja het is maar 1 of 2 euro. Maar de laatste keer dat ik op mijn salaris strook keek was deze niet gestegen maar het zelfde gebleven.Toevallig een stapel tijdschriften gekregen uit 2005-2007 als je de prijzen ziet die er toen gerekend werden en nu. Is niet leuk meer. Mijn eerste treinenset kocht ik in februari 2007 of 2008 voor € 300,00. Een paar weken later stuk of 4 mooie wagons een grote diesellok met dcc sound paar meter (20) rails digitale wisseldecoder 4 wissels en nog meer en ik was iets meer als € 700,00 kwijt. Dat lukt nu niet meer. Prijzen zijn enorm gestegen. Grtz,Ton
Een pakketje laten bezorgen? 6,75Wat heb je dan? 1 loc, of meerdere.En wat heb je voor 7 euro? Een complete beurshal vol met modelspoor.Lieve 1 keer 7 euro en wat benzine geld, plus tassen vol modelspoor dan 30 pakketjes voor heel veel verzendkosten
Toevallig een stapel tijdschriften gekregen uit 2005-2007 als je de prijzen ziet die er toen gerekend werden en nu. Is niet leuk meer. Mijn eerste treinenset kocht ik in februari 2007 of 2008 voor € 300,00. Een paar weken later stuk of 4 mooie wagons een grote diesellok met dcc sound paar meter (20) rails digitale wisseldecoder 4 wissels en nog meer en ik was iets meer als € 700,00 kwijt. Dat lukt nu niet meer. Prijzen zijn enorm gestegen.
(...) dat deze prijsstijging de zoveelste druppel in die grote emmer is welke onze mooie hobby op den duur kapot maakt, alles is al peperduur en wordt alleen maar duurder en op den duur zal dat ook producenten en handelaren gaan opbreken maar dan is het te laat !
Iedereen die wat op de beurs in januari te Houten bij mij koopt kan een eurie korting krijgen als hij/zij bij de betaling het woord "Opa" roept!