Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Michiel 80
Vandaag om 16:31:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:23:51
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:20:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 15:56:09
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 15:47:06
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 15:42:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
Vandaag om 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 14:22:42
Sikje 225 door spoorijzer
Vandaag om 14:05:04
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 12:57:55
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59

Auteur Topic: Houten alweer duurder  (gelezen 34248 keer)

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Houten alweer duurder
« Reactie #225 Gepost op: 28 December 2012, 23:12:35 »
Daarom was €5,- nu juist zo'n prettig bedrag  ;D

Rubedino

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: 28 December 2012, 23:12:59 »
Kun je me nu eens uitleggen in korte zinnen waar de onzin zit (haal de emotie er nu eens uit). Niet verstranden in voorbeelden.

Je hebt me niet zien schrijven dat ik het goed vind wat er gebeurd. Het is mijn visie van wat er momenteel aan de hand is.

Tav de zorg: Die is ziek en ook daar is heel wat te verbeteren. Dat kan ik ook onderbouwen omdat ik daar al geruime tijd ook me proffesioneel mee bezig hou.

Mvg

Kees-Jan

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #227 Gepost op: 28 December 2012, 23:16:59 »
En ik kan het wel met het verhaal van KJ eens zijn. Dat de huidige crisis ons allemaal geld kost is een feit. Kun je wel op blijven mopperen, maar zal niets veranderen. Accepteer dat nu maar, hoe vervelend ook. En pas je daar aan aan.
Wil je het anders, zal het uit jezelf moeten komen, benzineprijzen en zorgverzekeringen hebben daar niets mee te maken.

Overigens, graag die prijzen op hele euro's houden. Niet EUR 6,80 of zo. Want dan sta je uren langer in de rij omdat er geen wisselgeld is  ;D

Sorry Albert, maar KJ geeft aan dat we andere oplossingen vergeten, volgens mij geef je het hier zelf al aan, vaak is er geen oplossing, maar moet je het accepteren. Dus wat is het nou, ben ik nou iets vergeten of moet ik juist iets accepteren? Ik kan je nu al zeggen dat ik echt niks vergeten ben. En accepteren, ja, daar ben ik het wel met je eens dat het vaak gebeurd, maar leuk is tenslotte wel anders. Dus snap ik dat je er ook af en toe even je ei over kwijt moet onder gelijk gestemden zoals de bezoekers van de beurs in houten En nee, die vindt je niet op de Libelle site, maar hier juist weer wel.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #228 Gepost op: 28 December 2012, 23:22:27 »
Kun je me nu eens uitleggen in korte zinnen waar de onzin zit (haal de emotie er nu eens uit). Niet verstranden in voorbeelden.

Je hebt me niet zien schrijven dat ik het goed vind wat er gebeurd. Het is mijn visie van wat er momenteel aan de hand is.

Tav de zorg: Die is ziek en ook daar is heel wat te verbeteren. Dat kan ik ook onderbouwen omdat ik daar al geruime tijd ook me proffesioneel mee bezig hou.

Mvg

Kees-Jan

Zal het proberen oké, ben niet boos hoor, hooguit gepassioneerd (hug, hug). Die onzin zit er voor mij in dat je zegt dat er vergeten is naar een alternatief te zoeken. In heel sommige gevallen is dat alternatief er wel, maar vaker nog is dat alternatief er gewoon niet en moet je zoals Albert ook al schreef gewoon maar accepteren. En daar zijn die voorbeelden dan weer van, zoals die zorgverzekeringen en die brandstofprijzen en die btw verhogingen en die etc., etc...

Voor houten is misschien wel een alternatief te verzinnen, maar er is ook maar 1 'houten' zoals ik het vaak heb begrepen. Dus een waardig alternatief is er volgens mij niet echt. En dat is nu waar de schoen wringt, het gaat niet om die ene euro, maar om de grens die bereikt wordt in combinatie met het product dat hier wordt aangeboden.

Spoor 0 adept

Gert1

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: 28 December 2012, 23:25:01 »
Ik durf te wedden dat het tijdens de tweede beurs van Houten in 2013 een stuk rustiger zal zijn.
Die is namelijk heel handig gepland in hetzelfde weekend als Ontraxs!
De meeste modelspoorders lopen dan in het Spoorwegmuseum rond...

mvg,
Gert

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #230 Gepost op: 28 December 2012, 23:40:42 »
Gert: Je hebt het mis, OnTraXS zal dan een heel stuk rustiger worden. Iedereen zit dan in Houten ;) :) Houten is goedkoper dan OnTraXS. Of het gelijkwaardig is laat ik even in het midden voor de goede orde.

groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Rubedino

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: 28 December 2012, 23:41:12 »
De kern van mijn verhaal zit in het feit dat op het moment je minder te besteden hebt aan secundaire levensbehoefte je daar rationeel mee om moet gaan. De primaire gaan voor (bij mij althans).

En een oplossing eerst zelf gaat bedenken en niet afschuift op anderen of de maatschappij.

Dat het niet makkelijk is geef ik ook gerust toe zeker als je met de primaire in de problemen komt.

Dan zie ik het ook als plicht om te helpen en dat doe ik dan ook.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #232 Gepost op: 28 December 2012, 23:45:21 »
Gert: Je hebt het mis, OnTraXS zal dan een heel stuk rustiger worden. Iedereen zit dan in Houten ;) :) Houten is goedkoper dan OnTraXS. Of het gelijkwaardig is laat ik even in het midden voor de goede orde.

groet Ronald.

Yep, en vergeleken de prijsverhoging van Ontrax is Houten zelfs goedkoper geworden.

Gert1

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: 28 December 2012, 23:50:25 »

groet Ronald.

Als men kan kiezen tussen de jaarlijks eenmalige kans prachtbanen te zien of Houten dat zeven keer per jaar georganiseerd wordt en waar grosso modo steeds hetzelfde te zien is, wat doet men dan?

mvg,
Gert

PS: Ja, ik weet het. Er zijn er die gewoon naar beide evenementen gaan.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #234 Gepost op: 28 December 2012, 23:50:37 »
De kern van mijn verhaal zit in het feit dat op het moment je minder te besteden hebt aan secundaire levensbehoefte je daar rationeel mee om moet gaan. De primaire gaan voor (bij mij althans).

En een oplossing eerst zelf gaat bedenken en niet afschuift op anderen of de maatschappij.

Dat het niet makkelijk is geef ik ook gerust toe zeker als je met de primaire in de problemen komt.

Dan zie ik het ook als plicht om te helpen en dat doe ik dan ook.

Modeltreinen zijn toch een primaire levensbehoefte. :D

Maarre, zo snap ik je punt hoor. In dit verband moet je de primaire zaken dan voor laten gaan en staan de secundaire zaken op een veel lager pitje. Niet meer naar houten gaan zou dan een oplossing kunnen zijn.

Spoor 0 adept

Rubedino

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: 28 December 2012, 23:58:22 »
 ;D Ja.

Net als:
3 honden
Plasma tv
Een baal shag
Scooter
Afbetaling bij de wehkamp/otto en de rest
Enz
Enz

Ja het zijn voorbeelden maar gelukkig is er voor deze mensen de voedselbank.

Heren en dames is heb m'n euro(tec)talk gedaan, weltrusten.

Mvg

Kees-Jan

nighttrain1

• BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
« Reactie #236 Gepost op: 29 December 2012, 04:55:17 »
Weet je wat ook elk jaar duurder wordt? de belasting, en deze kl...violen vreten overal met mee!
Behalve op 2e hands materiaal.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Rubedino

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: 29 December 2012, 08:47:12 »
Belasting is een heffingspercentage en dat wordt over het algemeen niet "duurder" maar hoger (of lager).

Als ondernemer heb je wel degelijk met belasting te maken op 2ehands spullen  ;).

mvg,

Kees-Jan

Als je nu helemaal geen zin meer hebt om die violen te spekken (en daar ook niet meer van mee wilt genieten) dan vraag je gewoon politiek assiel aan in België of ergens anders

henk

• Offline Offline
« Reactie #238 Gepost op: 29 December 2012, 08:54:42 »
Of je probeert zelf riolering aan te leggen, gaat je kinderen thuis onderwijzen, ze mogen niet meer naar het park want daar heb je niet aan meebetaald, nou ja geeft niet want die wegen zijn ook niet meer voor jou.
Verrek, die violen zijn we zelf.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tijgernootje

• Online Online
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #239 Gepost op: 29 December 2012, 09:39:20 »
Goed: Zeker geen ervaringsdeskundige of niet? Houten is alleen maar een handelarenbeurs. Geen tentoonstellingsbeurs.
Hier maakte ik de vergissing met ES idd,kan gebeuren  :-[

Yep, de bevestiging: Nog nooit in Houten geweest. Nu weet ik het zeker. Voor iedereen is er wel wat wils te krijgen.
Wat daar in dat zinnetje had moeten staan was,MEER stands met gevarieerde spullen(geen 20 kramen met enkel witte dozen op een rij) ik heb het idee dat sommige aspecten van de hobby overmatig aanwezig zijn daar en bepaalde dingen te weinig om een beetje te kunnen vergelijken/kiezen waar je iets wilt halen(als men begrijpt wat ik bedoel)
*ben er afgelopen jaar ong 20 min geweest om iets op te halen bij een forumlid,verders nooit idd*
(al zal ook dit bovenstaande stukje tekst ook wel verkeerd worden opgepakt  :-X)

Laten we er hier vooral geen politieke discussie van gaan maken, maar ik zou wel graag willen weten hoe ze aan die 20% komen en of dat representatief is voor het kostenplaatje van de gemiddelde Nederlander.
Dat noemt men mensen proberen voor de gek te houden. ::)
Of men gebruikt een rekenmachine maar weet niet hoe ze die correct moeten gebruiken  ;)
20% is al overschreden toen de euro de gulden van z'n plek afmepte als betaal middel  :'( ,de rest kunnen we ook wel invullen denk ik aan verhogingen,dus 20% x2 (of 3) zal beter kloppen  :-\
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0