Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 22:16:21
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 22:14:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 22:08:26
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 22:08:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:43:41
Project seaside Germany door Sikko
Vandaag om 21:29:36
Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 21:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:15:31
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 21:12:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:09:41
Op Zuid (NL H0) door Tom Z.
Vandaag om 21:06:38
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 20:58:15
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 20:52:09
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
  

Auteur Topic: Vraagstelling over Fyra/NS  (gelezen 9469 keer)

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #15 Gepost op: 14 December 2012, 09:13:36 »
 ???
Gistermiddag rond 15.15 stoof er zo'n Ansaldo=geval door station Gouda richting Woerden.
Ik was te ver weg om te zien of er passagiers inzaten, maar het viel mij wél op, dat de betiteling "kruimeldief" goed gekozen is: het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger...

En ik ben het met iedereen eens, die het Mat '57 terug wil... ;D
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715

Thomas G.

  • Guns 'N Roses
  • Offline Offline
  • Berichten: 661
    • Nieuwerveen
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #17 Gepost op: 14 December 2012, 09:22:05 »
Citaat
het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger...

mee eens
verschrikkelijk

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1360
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #18 Gepost op: 14 December 2012, 09:26:45 »
Linkje mee eens doet het niet.
Groetjes
Johnny

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #19 Gepost op: 14 December 2012, 09:29:03 »
De link over de handtekeningenactie fyra doe het wel. De stofzuiger uiteraard niet.
« Laatst bewerkt op: 14 December 2012, 10:08:35 door Arnold »

Gert1

  • Gast
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #20 Gepost op: 14 December 2012, 09:37:51 »
Lijkt me stug, want http://het kreng maakt de herrie van een bijna overleden stofzuiger... bestaat echt niet.

mvg,
Gert

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #21 Gepost op: 14 December 2012, 09:41:52 »
Bij mij doe ie het ook niet (De link dan, zo'n V250 soms ook niet....... ::) ;D)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #22 Gepost op: 14 December 2012, 10:10:53 »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5578
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #23 Gepost op: 14 December 2012, 10:22:51 »
Het loopt allemaal nog niet op rolletjes. Ik heb 2 keer in een V250 gezeten met herrie van de kleppen van de airco. Maar dat is dan ook de enige negatieve ervaring.

Ik vind de reistijd R'dam - Schiphol echt geweldig. Net als de reistijd tussen Rotterdam en Antwerpen (toegegeven alleen nog met de Thalys gereden.

Ook de 'gewone' Fyra met de herriemakende ICR rijtuigen tussen Breda en Rotterdam en Rotterdam - Schiphol vind ik heerlijk.

Nu nog even de kinderziekten eruit, een fatsoenlijke dienstregeling Amsterdam - Brussel (namelijk elk uur en niet elke 2 uur), normale flexibiliteit met het kopen van kaartjes en het nemen van de trein die je past en een oplossing verzinnen voor de reizigers uit Den Haag, Dordrecht en via Roosendaal en iedereen is super tevreden. Het duurt een beetje lang en de meeste problemen waren misschien te voorzien.

Ik heb zelf wat slechtere ervaringen met de Randstadrail tussen Rotterdam en Den Haag, die het na aankondiging gewoon maanden niet deed, mede dankzij HSL wissels door de HTM aangelegd in een metrotraject en die nu nog steeds behoorlijk storingsgevoelig is. Maar over het algemeen een zeer goede verbinding.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #24 Gepost op: 14 December 2012, 10:37:03 »
In Den Haag hoorde ik overigens weleens Rampstadrail roepen. ;D ;D
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #25 Gepost op: 14 December 2012, 11:39:05 »
We schijnen het allemaal snel te vergeten, maar de laatste 20 jaar of zo verliep de indienststelling van nieuw materieel ALTIJD met dergelijke gigantische problemen.

En ook was de oorzaak steeds dezelfde: onvoldoende onder dagelijkse praktijkomstandigheden geteste software.

Off topic:
Sinds zondag rijden hier in Arnhem (en Nijmegen) gloednieuwe aardgasbussen. Er rijden er verdacht veel rond met "999 Geen Dienst" maar vol passagiers. Daar werken ook de bestemmingsdisplays in het intereur, de stem van de haltedame én de chipinenuitcheckapparaten niet (!). Maar gelukkig de kachel wel (wordt waarschijnlijk gewoon met gas gestookt zonder elektronica).

Dirk

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #26 Gepost op: 14 December 2012, 12:27:30 »
en met een dienstregeling waarvan de punctualiteit ver te zoeken is.... Geen enkele bus op tijd.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2223
  • Bruggen-IG:
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #27 Gepost op: 14 December 2012, 12:45:09 »
en een oplossing verzinnen voor de reizigers uit Den Haag, Dordrecht en via Roosendaal

En voor die van/naar Haarlem, Leiden en Mechelen!  De Fyra slaat 6 plaatsen over die vroegah wel door de BNL bediend werden.

Volgens mij moet dus naast de Fyra de oorspronkelijke BNL-intercity worden hersteld, dus A'dam-Haarlem-Leiden-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen-Mechelen-Brussel. De Fyra heeft daarmee alleen nog begin- en eindpunt, Rotterdam en Antwerpen gemeen. Verder andere stations en andere lijnen. Een geheel ander 'product' dus dat los naast de Fyra kan bestaan. Het kan als ik me niet vergis trouwens vrij eenvoudig door het tijdpad van de dienst A'dam-Dordrecht eens per uur naar Belgie door te trekken. Dan krijg je in essentie de situatie van de BNL in de jaren '80 terug.
Maar dat zal men wel niet willen (ook de minister niet) want dan zit er niemand meer in de Fyra en wordt opnieuw de vraag opgerakeld hoe nodig die hele HSL eigenlijk was...
« Laatst bewerkt op: 14 December 2012, 12:48:38 door janw »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #28 Gepost op: 14 December 2012, 13:06:36 »
Hoezo moeten die allemaal een oplossing? Je neemt de intercity naar Amsterdam of Rotterdam en dan stap je over, net als de rest van Nederland doet. Als het spul eenmaal behoorlijk rijdt, is het een prima verbinding. Mensen die regelmatig in Brussel moeten zijn, vinden de fikse reistijdverkorting echt wel interessant.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5578
Re:Vraagstelling over Fyra/NS
« Reactie #29 Gepost op: 14 December 2012, 13:21:03 »
Dat Leiden en Haarlem door de BNL werd aangedaan is volgens mij al heel lang geleden. Dan mag je ook nog Delft toevoegen dat in de jaren '80 ook een Intercity station was.

Reizen naar Rotterdam en Amsterdam is soms vreselijk onhandig. Alle mensen ten zuiden van Rotterdam moeten eerst naar Rotterdam om naar Brussel te kunnen? Is niet echt handig.

Nee, mijn voornaamste bezwaar is de frequentie en de inflexibiliteit. Nu hoorde ik laatst dat die inflexibiliteit te maken heeft met de hoge snelheid. Men wil geen staande passagiers hebben. Kennelijk kan dat wel in de ICE in Duitsland.

Groeten,
Ivo
mvg,
Ivo

*