Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 12:18:01
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:19:17
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door willyTEE
Vandaag om 11:18:20
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
  

Auteur Topic: Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.  (gelezen 14027 keer)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #15 Gepost op: 16 December 2012, 16:52:57 »
Daar ben ik ook benieuwd naar Maarten. En als ze dat zegt moet je dan aktie ondernemen oid?
En wat ik me al tijden afvraag: Heb je net als in de auto een radio in de cabine?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Santos

  • life is to short to buy crap!
  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Tijdperk V
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #16 Gepost op: 16 December 2012, 18:13:16 »
Dit is echt een lust voor het oog! (y) Vooral deel 3 waarbij je nauwelijks de sporen nog ziet liggen. Keep it up! ;D

groeten Sander

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #17 Gepost op: 16 December 2012, 21:06:03 »
Dat krakende en piepende geluid is niet je bed neem ik aan? ;D
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #18 Gepost op: 16 December 2012, 23:43:20 »
Interessante filmpjes. In deel 4 en 5 is goed te zien hoe weinig jij ziet. Nu een vraag: je hoort een vrouw Zugbeeinflussung en Sifa zeggen. In andere filmpjes wordt dit een man gezegd. Is de stem per bouwserie verschillend of per constructeur of kan de machinist het zelf instellen?

Gr,
Maarten
Er zit tussen de186 en de 189 verschil in stemmen. Verder is het mede afhankelijk in welke taal de machinist de loc instelt en er zit ook al verschil in welk land men rijd. Er kan echter ( helaas) geen keus gemaakt worden of je man of vrouw wilt die je vriendelijk toespreekt.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #19 Gepost op: 16 December 2012, 23:53:20 »
Interessante filmpjes. In deel 4 en 5 is goed te zien hoe weinig jij ziet. Nu een vraag: je hoort een vrouw Zugbeeinflussung en Sifa zeggen. In andere filmpjes wordt dit een man gezegd. Is de stem per bouwserie verschillend of per constructeur of kan de machinist het zelf instellen?
wat jij hoort is de trein beïnvloeding of te wel de PZB en de dodeman, de verschillende talen zit ehm in zowel de fabrikant al de taal die de machinist kiest, de taal die je hoorde was Duits, welke taal je kiest en dit is geheel afhankelijk van de machinist net welke het lekkerste werkt, de taal is namelijk ook gekoppeld aan de storingsmeldingen welke je in tekstvorm kan opvragen.
De term zug-be-einfussung die je hoort, komt van de wachsam-taste als mcn moet je iedere snelheidsverandering onder de 100km/u bevestigen in duitsland. let maar eens goed op in het filmpje wanneer je het hoort.

Zal nog wel ff filmpje maken van de diverse talen.

En wat ik me al tijden afvraag: Heb je net als in de auto een radio in de cabine?
Nee radio hebben we niet dit zou alleen maar afleiding geven.

Dat krakende en piepende geluid is niet je bed neem ik aan? ;D
nee dat was me stoel bloed-irritant  ;D.

binnen kort volgen nog een paar filmpjes helaas niet in de sneeuw .
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #20 Gepost op: 17 December 2012, 09:45:21 »
Vooral deel 3 waarbij je nauwelijks de sporen nog ziet liggen
Yep, houdt dan die trein maar eens op het spoor  ;D
Mooie rapportage, zo krijg je leuk inzicht in wat de machinist ervaart!

Groet,
Michel

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #21 Gepost op: 17 December 2012, 15:50:35 »
@ Remco en Arjen. Bedankt voor de antwoorden.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #22 Gepost op: 18 December 2012, 21:40:38 »
Inmiddels heb ik een tweede serie van 6 filmpjes online gezet, dit keer van Schwetzingen Otfersheim tot net voorbij Mainz Bischofsheim.

Filmpjes zijn hier te vinden

Even als een 3 tal filmpjes welke ik eerder deze zomer opnam:

1ste : Forchheim - Aachern.
2de : Vervolg Aachern - Kehl
3de : Een stuk van de rechter Rheinstrecke vanaf de Lorely tot Koblenz Ehrenbreitstein. Hier komen nog een aantal vervolgfilms van.

Veel kijkplezier.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

HP TEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #23 Gepost op: 18 December 2012, 21:51:54 »
Veel kijkplezier.

Ik zou zeggen Kijkplezier verzekerd!
Prachtig man, pure cabinerit meerijyoga... ;D

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #24 Gepost op: 18 December 2012, 22:09:43 »
Erg aardige filmpjes.

Bij de laatste "Een stuk van de rechter Rheinstrecke" is een aardig inzicht te krijegen dat de werkelijkheid soms maffer is dan wat we op de modelspoorbaan uitvoeren.
Kijk eens naar de door komst bij Kestert (+- 5:40). Waar moest ik ook alweer de bovenleiding plaatsen ....  ;)

En zoals opgemerkt: zeer veel kijkplezier.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #25 Gepost op: 18 December 2012, 22:25:27 »
Maar ook al eerder, daar staan de huizen 'strak' tegen het spoor, zoals op een modelspoorbaan. Een bovenleidingmast tussen de spoorbielzen.... Heb ik nog niet gezien op een modelspoorbaan
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #26 Gepost op: 19 December 2012, 13:51:09 »
Leuke filmpjes, bedankt voor het delen. (y)

Groet,

Ron
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #27 Gepost op: 19 December 2012, 14:56:53 »
Heel mooi, bedankt voor je moeite Arjan! Vooral de rechte Rheinstrecke interesseert me zeer, veel bekende plekken :)

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #28 Gepost op: 19 December 2012, 15:13:56 »
Zeker leuk om te zien, bedankt!

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #29 Gepost op: 25 December 2012, 14:03:16 »
...Let maar eens goed op in het filmpje wanneer je het hoort...
In het derde filmpje van de tweede reeks (Rechte Rheinstrecke) is dit het duidelijkst te zien. Bij 10.00 minuten (km 107.4) moet er vertraagd worden tot 90 km/u. Bij 10.42 minuten (km 108.4) moet er vertraagd zijn tot maximaal 90 km/u. Eigenlijk vrij logisch allemaal. :)
Wat ik eigenlijk verwachtte was dat de melding Zugbeeinflussung alleen ter hoogte van seinen gegeven zou worden, omdat daar detectie van het ene blok naar het andere plaatsvindt.