Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door Rick
Vandaag om 21:56:20
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 21:47:40
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door TonM
Vandaag om 21:46:56
US diorama in H0 door Misha
Vandaag om 21:41:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:24:35
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:23:32
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door marco
Vandaag om 21:18:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dennie
Vandaag om 21:17:13
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 21:13:31
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:03:07
20 jaar BNLS door puntenglijder
Vandaag om 20:48:13
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 20:39:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:21:42
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 19:35:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 18:48:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:24:38
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 17:17:05
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 17:11:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:14:56
Nijmegen in h0 door Rob S.
Vandaag om 15:46:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:12:34
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 14:41:29
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:35:14
meer wissels invoeren in Z21 door astrantia
Vandaag om 12:59:10
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:15:58
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door Falkenberg
Vandaag om 08:42:04
rommenholler gasketelwagens door ArjanB
02 July 2025, 22:29:52
The Rolling Tables… (ofwel: eten tussen de rails wordt nieuw leven ingeblazen) door Bob R.
02 July 2025, 21:58:53
NL-baan in Canada door ArjanB
02 July 2025, 21:44:10
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 July 2025, 17:10:05
  

Auteur Topic: Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.  (gelezen 14026 keer)

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #15 Gepost op: 16 December 2012, 16:52:57 »
Daar ben ik ook benieuwd naar Maarten. En als ze dat zegt moet je dan aktie ondernemen oid?
En wat ik me al tijden afvraag: Heb je net als in de auto een radio in de cabine?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Santos

  • life is to short to buy crap!
  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Tijdperk V
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #16 Gepost op: 16 December 2012, 18:13:16 »
Dit is echt een lust voor het oog! (y) Vooral deel 3 waarbij je nauwelijks de sporen nog ziet liggen. Keep it up! ;D

groeten Sander

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #17 Gepost op: 16 December 2012, 21:06:03 »
Dat krakende en piepende geluid is niet je bed neem ik aan? ;D
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #18 Gepost op: 16 December 2012, 23:43:20 »
Interessante filmpjes. In deel 4 en 5 is goed te zien hoe weinig jij ziet. Nu een vraag: je hoort een vrouw Zugbeeinflussung en Sifa zeggen. In andere filmpjes wordt dit een man gezegd. Is de stem per bouwserie verschillend of per constructeur of kan de machinist het zelf instellen?

Gr,
Maarten
Er zit tussen de186 en de 189 verschil in stemmen. Verder is het mede afhankelijk in welke taal de machinist de loc instelt en er zit ook al verschil in welk land men rijd. Er kan echter ( helaas) geen keus gemaakt worden of je man of vrouw wilt die je vriendelijk toespreekt.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #19 Gepost op: 16 December 2012, 23:53:20 »
Interessante filmpjes. In deel 4 en 5 is goed te zien hoe weinig jij ziet. Nu een vraag: je hoort een vrouw Zugbeeinflussung en Sifa zeggen. In andere filmpjes wordt dit een man gezegd. Is de stem per bouwserie verschillend of per constructeur of kan de machinist het zelf instellen?
wat jij hoort is de trein beïnvloeding of te wel de PZB en de dodeman, de verschillende talen zit ehm in zowel de fabrikant al de taal die de machinist kiest, de taal die je hoorde was Duits, welke taal je kiest en dit is geheel afhankelijk van de machinist net welke het lekkerste werkt, de taal is namelijk ook gekoppeld aan de storingsmeldingen welke je in tekstvorm kan opvragen.
De term zug-be-einfussung die je hoort, komt van de wachsam-taste als mcn moet je iedere snelheidsverandering onder de 100km/u bevestigen in duitsland. let maar eens goed op in het filmpje wanneer je het hoort.

Zal nog wel ff filmpje maken van de diverse talen.

En wat ik me al tijden afvraag: Heb je net als in de auto een radio in de cabine?
Nee radio hebben we niet dit zou alleen maar afleiding geven.

Dat krakende en piepende geluid is niet je bed neem ik aan? ;D
nee dat was me stoel bloed-irritant  ;D.

binnen kort volgen nog een paar filmpjes helaas niet in de sneeuw .
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8844
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #20 Gepost op: 17 December 2012, 09:45:21 »
Vooral deel 3 waarbij je nauwelijks de sporen nog ziet liggen
Yep, houdt dan die trein maar eens op het spoor  ;D
Mooie rapportage, zo krijg je leuk inzicht in wat de machinist ervaart!

Groet,
Michel

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #21 Gepost op: 17 December 2012, 15:50:35 »
@ Remco en Arjen. Bedankt voor de antwoorden.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #22 Gepost op: 18 December 2012, 21:40:38 »
Inmiddels heb ik een tweede serie van 6 filmpjes online gezet, dit keer van Schwetzingen Otfersheim tot net voorbij Mainz Bischofsheim.

Filmpjes zijn hier te vinden

Even als een 3 tal filmpjes welke ik eerder deze zomer opnam:

1ste : Forchheim - Aachern.
2de : Vervolg Aachern - Kehl
3de : Een stuk van de rechter Rheinstrecke vanaf de Lorely tot Koblenz Ehrenbreitstein. Hier komen nog een aantal vervolgfilms van.

Veel kijkplezier.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

HP TEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #23 Gepost op: 18 December 2012, 21:51:54 »
Veel kijkplezier.

Ik zou zeggen Kijkplezier verzekerd!
Prachtig man, pure cabinerit meerijyoga... ;D

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #24 Gepost op: 18 December 2012, 22:09:43 »
Erg aardige filmpjes.

Bij de laatste "Een stuk van de rechter Rheinstrecke" is een aardig inzicht te krijegen dat de werkelijkheid soms maffer is dan wat we op de modelspoorbaan uitvoeren.
Kijk eens naar de door komst bij Kestert (+- 5:40). Waar moest ik ook alweer de bovenleiding plaatsen ....  ;)

En zoals opgemerkt: zeer veel kijkplezier.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #25 Gepost op: 18 December 2012, 22:25:27 »
Maar ook al eerder, daar staan de huizen 'strak' tegen het spoor, zoals op een modelspoorbaan. Een bovenleidingmast tussen de spoorbielzen.... Heb ik nog niet gezien op een modelspoorbaan
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Re 6/6

  • Offline Offline
  • Berichten: 223
  • Het heden is het verleden van de toekomst
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #26 Gepost op: 19 December 2012, 13:51:09 »
Leuke filmpjes, bedankt voor het delen. (y)

Groet,

Ron
Bouwen en rijden met wat je leuk vind

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #27 Gepost op: 19 December 2012, 14:56:53 »
Heel mooi, bedankt voor je moeite Arjan! Vooral de rechte Rheinstrecke interesseert me zeer, veel bekende plekken :)

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #28 Gepost op: 19 December 2012, 15:13:56 »
Zeker leuk om te zien, bedankt!

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re:Cabinerit in de sneeuw, Fuhrerstand-Schneefahrten.
« Reactie #29 Gepost op: 25 December 2012, 14:03:16 »
...Let maar eens goed op in het filmpje wanneer je het hoort...
In het derde filmpje van de tweede reeks (Rechte Rheinstrecke) is dit het duidelijkst te zien. Bij 10.00 minuten (km 107.4) moet er vertraagd worden tot 90 km/u. Bij 10.42 minuten (km 108.4) moet er vertraagd zijn tot maximaal 90 km/u. Eigenlijk vrij logisch allemaal. :)
Wat ik eigenlijk verwachtte was dat de melding Zugbeeinflussung alleen ter hoogte van seinen gegeven zou worden, omdat daar detectie van het ene blok naar het andere plaatsvindt.