(Trouwens, wel opmerkelijk dat nu weer de DB moet inspringen voor de NS. Een paar maand geleden zoefde een ICE-3 van de DB ook al over het traject. Dit waren de testritten. Terwijl op Watergraafsmeer een vloot V250-Fyra-pluto's stond weg te roesten.... Oh ja, die waren natuurlijk niet van NS, maar van HiSpeed. Dat is ook zo. Ondertussen vraag ik mij af waarom Arriva (als DB-dochter) dan niet de Hanzelijn exploiteert...)
Dat duwen zal niet erg gelukt zijn, want die loc had beide geweien naar beneden.Maar toch een mooi fotoverslag.
Heeft Bea nog naar je gezwaaid?
De 1732 was net terug geschakeld van 25 kV naar 1,5 kV en had het gewei al weer omhoog. De 1751 had de 25 kV net laten zakken ...... denk ik maar zo ......
Net zo goed dat ik het een blamage vind dat NS-R zijn eigen broek niet op kan houden en een wegsleepregeling moet inhuren van een grote concurrent.
Remunj,Net zo goed dat ik het een blamage vind dat NS-R zijn eigen broek niet op kan houden en een wegsleepregeling moet inhuren van een grote concurrent.Joop
Is dat middelste rijtuig nou een Lima?der hangt van alles onder, in elk geval.
Ok, dan mijn uitleg: de Hanzelijn is voorbereid op de modernste techniek: nieuwste beveiligingssysteem en voorbereid op hogere netspanning. Ook het tracé is voorbereid op 200 km/h.En wat doen we hier in Nederland? Lekker achter de feiten aan lopen. Niet sneller dan max 140 km/h, blijven volhouden aan ATB in plaats van te investeren in modernere beveiligingssystemen, evenals het aanhouden van die inefficiënte 1500 Volt gelijkstroom.