Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door Rob Ellerman
Vandaag om 23:01:55
't Boemeltje door MOVisser
Vandaag om 22:56:43
Göhrener Viaduct door MOVisser
Vandaag om 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 22:36:12
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 22:23:02
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
Vandaag om 21:50:59
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door 741230
Vandaag om 21:24:01
Wat was jullie allereerste loc? door Frans v H
Vandaag om 21:18:25
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 21:15:19
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 20:48:34
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
  

Auteur Topic: Toch Fyra Breda-Brussel  (gelezen 4448 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #15 Gepost op: 04 December 2012, 08:59:12 »
Als ik dit artikel goed lees, komen de enigszins niet al te in de smaak vallende V250-fyra's daar te rijden ;D .

Als ik het artikel goed lees, staat dat er juist niet. Er wordt bij Breda-Antwerpen consequent niet over Fyra gesproken. Daarnaast staat er dat er een trein komt zonder reservering en toeslag (ook een teken dat het geen Fyra is).

Voor zover ik weet is een reeks 18 ook nog niet toegelaten in Nederland (was/is wel de bedoeling dat dit ooit eens gaat gebeuren)

In Breda stopt de HSL op het gewone station, dus onder 1500 V en in ATB gebied.

Of men in Breda tijdelijke onbeveiligde treinen accepteert, waag ik te betwijfelen.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #16 Gepost op: 04 December 2012, 10:58:17 »

Of men in Breda tijdelijke onbeveiligde treinen accepteert, waag ik te betwijfelen.

Ik twijfel daar niet aan, dat gebeurt niet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #17 Gepost op: 04 December 2012, 11:55:21 »
In de brief aan de Tweede Kamer wordt expliciet over de V250 gesproken. Andere smaken zijn er overigens ook niet.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #18 Gepost op: 04 December 2012, 11:58:03 »
Interessant. Heb je daar ook een linkje van?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26685
    • Pagina van klaas
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #19 Gepost op: 04 December 2012, 12:00:50 »
Daarnaast staat er dat er een trein komt zonder reservering en toeslag (ook een teken dat het geen Fyra is).
Fyra en toeslag is toch niet onlosmakelijk met elkaar verbonden? Een Fyra kan ook zonder toeslag rijden.
Aangezien er een stop is in Noorderkempen staat het wel vast dat hij over de nieuwe HSL Breda-Antwerpen gaat rijden.
Een afstand van ongeveer 50 km. Om dat in een half uur te halen hoef je geen 250 km/u te rijden. Elke trein die 25kV lust kan dat.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #20 Gepost op: 04 December 2012, 12:08:26 »
Moet je wel ETCS in dat ding hebben.

Eric "den Belg"

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #21 Gepost op: 05 December 2012, 08:56:44 »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #22 Gepost op: 05 December 2012, 09:54:04 »
Interessant. Heb je daar ook een linkje van?

Het hoort bij mijn werk om snel de weg te weten in overheidsstukken.  :P

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/12/03/akkoord-inzake-treinverbinding-nederland-belgie/lp-i-m-0000002809.pdf

Bovenaan de tweede bladzijde. En nee, die ambtenaren maken daar in de regel geen fouten mee. Daar hebben ze woordvoerders voor, maar die schrijven die brieven niet.
« Laatst bewerkt op: 05 December 2012, 09:57:25 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #23 Gepost op: 05 December 2012, 10:02:54 »
...De hsl gaat vanaf 8 april acht keer per dag rijden...

Wishful thinking... ;) Tegen die tijd is de schade die 't ding in de winter heeft opgelopen nog laaaaaang niet opgelost. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Toch Fyra Breda-Brussel
« Reactie #24 Gepost op: 05 December 2012, 10:56:06 »
@Henk: Hartelijk dank!

Dat laat inderdaad geen ruimte voor twijfel. In iedergeval niet over de intenties. Zoals de orgelman hierboven al stelt: hoe de realisatie zal zijn, is een andere vraag.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt