Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acme nieuwe ICNG door hmmglaser
Vandaag om 00:04:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
01 October 2025, 23:45:44
Raadplaatje door grossraumwagen
01 October 2025, 23:41:34
Piko 2025 door kar
01 October 2025, 23:36:44
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Petertje
01 October 2025, 23:36:03
Roco wagon openen door AP3737
01 October 2025, 23:29:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
01 October 2025, 23:29:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
01 October 2025, 23:16:36
rode multimaus defect door Sikko
01 October 2025, 22:40:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
01 October 2025, 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
01 October 2025, 22:05:11
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
01 October 2025, 21:08:51
Modelspoorbaan van Einte door einte
01 October 2025, 21:06:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
01 October 2025, 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
01 October 2025, 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
01 October 2025, 19:08:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
01 October 2025, 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
01 October 2025, 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
01 October 2025, 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
01 October 2025, 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
01 October 2025, 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
01 October 2025, 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
01 October 2025, 14:25:40
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
01 October 2025, 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
01 October 2025, 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
01 October 2025, 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
01 October 2025, 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
01 October 2025, 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 October 2025, 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
01 October 2025, 08:46:50
  

Auteur Topic: aansluiten bovenleiding aan centrale  (gelezen 2715 keer)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2012, 18:02:56 »
yep de ecos

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2012, 18:29:57 »
Ok, maar als alles op de zelfde centrale gaat, en je bent bereid om de wielstellen te vervangen, waarom voed je de (ex) drieraillocs dan ook niet gewoon via de rails? Moet je waarschijnlijk alleen extra stroomafnemertjes maken tegen de wielen aan 1 zijde.
Reinier

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #17 Gepost op: 24 November 2012, 20:33:34 »
@renier ? snap niet wat je bedoelt.

mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26808
    • Pagina van klaas
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #18 Gepost op: 24 November 2012, 20:40:45 »
mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.
Er is al uitgelgd dat dat niet gaat. In ieder geval niet tegelijkertijd.
En als je de 3-rail locs dan toch gaat verbouwen, doe het dan helemaal, zodat het 2-rail locs worden.
Twee systemen op één spoorbaan geeft problemen, dus niet doen. Gewoon alles hetzelfde maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #19 Gepost op: 24 November 2012, 21:11:07 »
Dat klopt wel, bovenleiding en digitaal gaan slecht samen door het gebrekkige contact van de panto en de rijdraad met allerlei stoorpulsen tot gevolg.

Heb je tot op zekere hoogte gelijk in Ferry, je zult inderdaad in veel gevallen wel aan je panto's, sleepbeugels of trolleystangen moeten knutselen  :-X, maar kijk eens bij de trams van Waelsteder: digitaal en gevoed via de bovenleiding... (en het is 'beursbestendig'.  (y)
En het is ook zéker net zoveel werk om betrouwbaar te bouwen als de rest van een baan...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...