Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 23:16:36
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 23:04:33
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door R1954
Vandaag om 23:00:30
Piko 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:56:07
Roco wagon openen door wob
Vandaag om 22:42:58
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 22:40:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 22:35:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:30:14
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
Vandaag om 22:05:11
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 21:41:26
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:08:51
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 21:06:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
Vandaag om 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 19:08:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
  

Auteur Topic: aansluiten bovenleiding aan centrale  (gelezen 2714 keer)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #15 Gepost op: 23 November 2012, 18:02:56 »
yep de ecos

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #16 Gepost op: 23 November 2012, 18:29:57 »
Ok, maar als alles op de zelfde centrale gaat, en je bent bereid om de wielstellen te vervangen, waarom voed je de (ex) drieraillocs dan ook niet gewoon via de rails? Moet je waarschijnlijk alleen extra stroomafnemertjes maken tegen de wielen aan 1 zijde.
Reinier

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #17 Gepost op: 24 November 2012, 20:33:34 »
@renier ? snap niet wat je bedoelt.

mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26808
    • Pagina van klaas
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #18 Gepost op: 24 November 2012, 20:40:45 »
mijn bedoeling is dan ook dat de 2 en 3 rail lok op hetzelfde spoor lopen.
Er is al uitgelgd dat dat niet gaat. In ieder geval niet tegelijkertijd.
En als je de 3-rail locs dan toch gaat verbouwen, doe het dan helemaal, zodat het 2-rail locs worden.
Twee systemen op één spoorbaan geeft problemen, dus niet doen. Gewoon alles hetzelfde maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:aansluiten bovenleiding aan centrale
« Reactie #19 Gepost op: 24 November 2012, 21:11:07 »
Dat klopt wel, bovenleiding en digitaal gaan slecht samen door het gebrekkige contact van de panto en de rijdraad met allerlei stoorpulsen tot gevolg.

Heb je tot op zekere hoogte gelijk in Ferry, je zult inderdaad in veel gevallen wel aan je panto's, sleepbeugels of trolleystangen moeten knutselen  :-X, maar kijk eens bij de trams van Waelsteder: digitaal en gevoed via de bovenleiding... (en het is 'beursbestendig'.  (y)
En het is ook zéker net zoveel werk om betrouwbaar te bouwen als de rest van een baan...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...