Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 20:08:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 19:56:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Eerst gras of weg?  (gelezen 1525 keer)

Miketrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • Rijdt met Lima en Roco op Fleischmann rails
    • www.treinenmeer.jouweb.nl
Eerst gras of weg?
« Gepost op: 22 November 2012, 19:53:20 »
Ik ben van plan om me baan te voorzien van gras en weg. Wat eerst????

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #1 Gepost op: 22 November 2012, 19:56:31 »
Kijk naar het grote voorbeeld, hoe werkt het daar?
Er wordt een weg aangelegd, en later groeit het gras er overheen. Als ze dat gras tenminste zijn gang laten gaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Scheerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #2 Gepost op: 22 November 2012, 19:56:46 »
Hoi,

Eerst een weg en dan gras.

Mvg,

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #3 Gepost op: 22 November 2012, 20:03:17 »
Kijk naar het grote voorbeeld, hoe werkt het daar?
Duidelijk: eerst is er gras en daarna wordt er een weg aangelegd. Duh.

Maar in model gaat dat toch andersom beter.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #4 Gepost op: 22 November 2012, 21:49:08 »
Duidelijk: eerst is er gras en daarna wordt er een weg aangelegd.
Als je uitgaat van de situatie voordat er een weg is, en nadat de weg klaar is, dan heb je gelijk. Maar als je het hele proces bekijkt, dan zie je dat er iets niet klopt.
Een weg wordt nooit direct op het gras gelegd. En als je in model eerst een grasmat legt, en je plakt er daarna een weg op, dan zie je ook direct dat er iets niet klopt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #5 Gepost op: 22 November 2012, 23:29:14 »
Maar... gras kun je ook maaien. Niet met een H0-grasmaaier, maar wél met een scheermesje. Ik zou alleen geen scheerschuim gebruiken want dan wordt het een smeerboel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #6 Gepost op: 23 November 2012, 00:15:54 »
Hmmm, het komt in NL best vaak voor dat een weg op een dijkje ligt en dus hoger ligt dan de weilanden.
Maar dan zou ik wel de bermen van de weg ook hoger leggen dan het maaiveld.
Dat zou je met wat los strooimateriaal kunnen doen.
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

Miketrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • Rijdt met Lima en Roco op Fleischmann rails
    • www.treinenmeer.jouweb.nl
Re:Eerst gras of weg?
« Reactie #7 Gepost op: 23 November 2012, 07:11:33 »
Oké het is duidelijk