Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39

Auteur Topic: De treinspotter volgens prorail...  (gelezen 13350 keer)

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
Re:De treinspotter volgens prorail...
« Reactie #45 Gepost op: 10 November 2012, 18:41:30 »
  ;D

Bruce
Passat driver:)

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 10 November 2012, 19:18:58 »
Mnn, van wat ik heb hier voorbij zie vliegen is allemaal onzin!!!!
Even zoals het moet gaan: Om het spoor te betreden MOET je een bewijs van toegang hebben, en of dat nou op een perron is of langs de baan je MOET het hebben.
Heb je dat niet en je loopt langs de baan, is dus treinvertraging, al is dat maar op dat stukkie wat niet onderhouden is.
Kortom het gaat dus verder dan jullie denken, het is tegenwoordig niet leuk meer om langs het spoor te werken.
Prorail MOET dus wel, heeft niets te maken met gedoog beleid, zijn de regels van I en M.
En dan weet ik waar ik over praat, werkinstructie, zonder dat en je wordt gesnaaid ben je dus nergens, loop je langs de baan zonder vest, IS DUS TREINVERTRAGING!!!!
NIET doen dus, want je betaald ervoor, als ze je in je kippennek vatten.
Ik zeg maar zo: Bezint eer ge begint, want eerst gedacht en toen gedaan heeft menigeen veel leed gedaan.
En ik ben te oud om nu nog, pffffffffffff het zijn er te veel geweest.
Gewoon niet doen.
En hoe ouder je wordt des te meer het je gaat opbreken.

Gr Hans.
« Laatst bewerkt op: 10 November 2012, 19:27:48 door Hans EV-Gv »

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #47 Gepost op: 10 November 2012, 19:30:33 »
Hans, ik kan je niet volgen. Waarom moet je een bewijs van toegang hebben om op een perron te komen? Een geldig vervoerbewijs is toch voldoende?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 10 November 2012, 19:42:46 »
Klaas,

Was het maar waar. Als ik een medewerker naar buiten stuur op het perron of op een overweg, zou je zeggen is publiekstoegangkelijk, moeten ze dat hebben. Het is te gek voor woorden. Iedereen mag zich op een perron begeven en/of zich op een overweg begeven. Dat mag. Behalve als je daar gaat werken, dan MOET je die papieren hebben.
Ik snap het ook niet Klaas, maar zonder krijg je, als ze je snappen een boete. En het bedrijf waarvoor je werkt een nog veel grotere boete. En die zijn niet zuinig. Kun je een mooie vakantie van vieren, en dan niet in Belgie, maar meer met het vliegtuig over de grote plas.

Gr Hans

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #49 Gepost op: 10 November 2012, 19:48:55 »
Hans, volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Het lijkt me logisch dat iemand die gaat werken op spoorterrein daar een of andere vorm van toestemming voor moet hebben.
Maar het gaat hier om reizigers die vanaf het perron of vanaf een loopbrug foto's maken. En iedereen die op het perron rondloopt moet een geldig vervoerbewijs hebben, dat staat op elk station aangeplakt. En dan maakt het niet uit of hij nou wel of geen foto's gaat maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #50 Gepost op: 10 November 2012, 19:49:01 »
Er is dus (en waarschijnlijk terecht) een groot verschil tussen "de burger" en "de werkende". Kan ik me voorstellen, maar dat verandert niets aan het feitelijke onderwerp van het draadje: treinspotter/treingeit of terrorist... ;)

Klaas: hear, hear, precie ook mijn punt...
« Laatst bewerkt op: 10 November 2012, 19:50:37 door Frans van Meerwijk. Reden: een aanvulsel »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 10 November 2012, 19:52:19 »
Kan wel zijn, maar je mag je niet op spoorterrein begeven, al is het maar net over het hekkie, en daar ging het toch over?

Gr Hans

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #52 Gepost op: 10 November 2012, 19:59:07 »
Bel je direct 112..

Dat gaat dus als volgt:

Ja goede dag met Peter Strukton Systems, sta bij kilometer 35.0 op baanvaak 118 enzie verdachte personen.
112:  ehhhh welke locatie zegt u
ik: kilometer 35.0 op 118, vlakbij relais kast 23A
112: Ja maar welke gemeente
ik: uhhh ergens in de buurt van Gorichem
112: Heeft u een straatnaam
ik: neeee (sta midden in een polder) zoals ik al zei wel een kilometrering op baanvak Dordrecht-Geldermalsen
112: sorry kan ik niets mee, als u een postcode en straatnaam heb belt u maar terug.
Goh, dat doet me denken aan het telefoontje dat ik ooit pleegde naar het kaartjesautomatenstoringsnummer (sorry, met koppeltekens was het niet zo'n leuk woord geworden) op Amsterdam CS, nadat de kaartautomaat al tot 3 keer toe wel geld zei dat alles gelukt was, maar er geen kaartjes geprint werden.

Ik belde op, vertelde op welk station ik stond, en dat ik een storing aan automaat nummer x wou melden.

'Uh... Juist. En u staat waar?'
'Ik sta in de westelijke passagierstunnel aan de noordzijde van het station, bij de automaat bij de trapopgangen naar spoor x en x. Daar staat automaat x, die nu al 3 keer geen kaartjes geprint heeft, maar wel gemeld heeft dat alles goed gaat.'
'Uh, meneer... bent u een collega van de NS-medewerkers of zo? Hoe komt u aan dit nummer?'

'Dit nummer staat op uw eigen automaten!' Zei ik hoogst verbaasd, waarop ik nogmaals herhaalde dat ik slechts een reiziger was.

Ik kreeg het advies de automaat maar een paar trappen te verkopen, en was helaas niet zo ad-rem te vragen of die meneer die ik aan de lijn had ook mijn bekeuringen zou betalen als ik gesnapt zou worden bij het uitdelen ervan.

Ik had net opgehangen toen er weer iemand de dupe werd van dat ding. Kwaad belde ik direct nog eens en kreeg toen een alleraardigste mevrouw aan de lijn die me buitengewoon bedankte voor het melden ervan.

@ Hans EV-Gv: tuurlijk, als ik langs het spoor zou gaan lopen, dan zorg ik wel dat ik alles in orde heb. Maar die 'cursus' is gewoon een beetje raar opgezet: je ziet een persoon overduidelijk op een station een foto maken, wat gewoon toegestaan is.
Als ze nou een foto hadden geplaatst van een persoon die voorbij het 'geen toegang' bordje stond en daar een foto stond te maken, dan was het wat anders geweest.

De vragen zijn trouwens ook erg apart en nogal instinkgevoelig: die 'vraag'  met de foto's van de plastic tas met flessen langs het spoor en de foto met de rugzak vond ik absoluut niet duidelijk.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 10 November 2012, 20:03:52 »
En wat doet meneer Tom vervolgens, onder de noemer: makkelijker kunnen we het niet maken voor eventuele terroristen: http://link.marktplaats.nl/615045879

Nou moet men niet alleen alle spotters op gaan pakken, ook conducteurs kunnen een enkeltje Guantanamo verwachten...

Eelco

Ohja:  ;D ;D ;D

Gloeiende gloeiende, jij ziet ook alles hè? ;D

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 10 November 2012, 20:08:40 »
Nou komt het lullige, als ik een medewerker een foto laat maken van een x-object op het perron, en ik laat een foto maken door een reiziger van dat zelfde x-object op het perron, zit daar een wereld van verschil tussen. De medewerker moet een dikke map met allemaal papieren bij zich hebben en de reiziger, in feite nix, want het hebben van een toegangsbewijs is niet verplicht, wel als je met de trein meegaat, dan moet je een bewijs van toegang hebben, om met de trein te mogen mee rijden naar een x-bestemming.

Gr Hans

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 10 November 2012, 20:13:02 »
Ow.... eerst was het een plaatsbewijs, toen een vervoersbewijs, en nu dus een toegangsbewijs.... Je mag er dus wel in, maar of je dan nog vervoerd gaat worden.....

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 10 November 2012, 20:21:47 »
Weet ik veel hoe ze dat tegenwoordig noemen, ik ga en reis nooit met de trein, mij te ingewikkeld.

Gr Hans

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #57 Gepost op: 10 November 2012, 21:18:12 »
Vroeger heette het een plaatsbewijs. Maar dat suggereerde dat je recht had op een zitplaats. Daarom heet het nu een vervoerbewijs. Je wordt vervoerd, maar je kunt geen eisen stellen aan de manier waarop. Zittend, liggend, of hangend aan het bagagerek.
En héééél vroeger, toen heette het gewoon een treinkaartje.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #58 Gepost op: 10 November 2012, 23:07:51 »
Komt me bekend voor, dit. Is ook ooit in vliegtuigspotterswereld gebeurt, waarna er snel excuus is gekomen omdat de vliegtuigspotters als extra ogen/oren gebruikt (kunnen) worden.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #59 Gepost op: 13 November 2012, 19:23:13 »
In Frankrijk is het ook al niet veel beter.   Was vanavond na een dagje hard  werken in Macon ( Frankrijk) nog even in de buurt gaan rondkijken of ik een leuk plaatsje aan de spoorbaan te vinden om zo nog even wat van de grote diversiteit van de Franse loks en treinstellen te genieten.
Bij toeval leuk plekje gevonden - kleine inham aan een zijstraatje en gelijk aan het  hoofdspoor gelegen met goed zicht op beide kanten van het spoor. Veel treinen zowel goederen als personenverkeer inclusief TGv stellen.  `
Duurde geen 30 minuten of er stopte een anonieme politiewagen van de Gendarmerie met vriendelijke verzoek om tekst en uitleg te geven wat ik daar stond te doen.  Auto gecontroleerd, papieren en de hele reutemeteut. 
Mijn uitleg dat ik treinenliefhebber was en hier gewoon naar de voorbijkomende treinen te kijken hebben ze met opgetrokken wenkbrauwen uiteindelijk geaccepteerd.   
Zit nu waarschijnlijk al in hun database als de zoveelste gekke treintjesspotter   ;D
lol... `
Peter
Petdig1