Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 6100 van GM&S door ingenium
Vandaag om 01:33:12
Wielen gelijkzetten? door VictorPM
Vandaag om 01:04:27
Trix 22300 loopt (nog) niet door Biesje
Vandaag om 00:59:02
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door Rik
Vandaag om 00:51:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:09:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 00:08:21
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door Wim Vink
28 maart 2020, 23:49:33
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Hendrik Jan
28 maart 2020, 23:48:02
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
28 maart 2020, 23:29:12
Max. draadlengte bij massadetectie door 1200blauw
28 maart 2020, 23:21:40
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Eric B
28 maart 2020, 23:00:38
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
28 maart 2020, 22:49:48
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door Beached
28 maart 2020, 22:42:48
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Eric B
28 maart 2020, 21:35:35
Projekt 083-338 door 44
28 maart 2020, 21:33:49
Wagons klimmen uit puntstuk / leverancier wielafstand gereedschap gezocht door ivanzon
28 maart 2020, 21:07:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 maart 2020, 21:05:23
Sleeptenderlocomotief DB BR 23 van Roco of Trix. door Wies
28 maart 2020, 21:03:38
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
28 maart 2020, 20:46:12
DCC++ probleempje door Waterman
28 maart 2020, 20:36:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
28 maart 2020, 19:55:56
Frans loodsje et cetera door Noordernet
28 maart 2020, 19:55:31
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
28 maart 2020, 19:44:27
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
28 maart 2020, 19:40:41
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door Paulus
28 maart 2020, 19:36:57
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
28 maart 2020, 19:27:00
Baanbouw Bosje77 door bosje77
28 maart 2020, 19:15:25
DAF YA-314 Algemeen door AndréDev
28 maart 2020, 19:09:23
Instellingen Inlellibox II en Ulhenbrock 63320 decoders door Josephes
28 maart 2020, 18:22:09
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald1974
28 maart 2020, 18:16:31
  

Auteur Topic: Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0  (gelezen 14717 keer)

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #30 Gepost op: 31 december 2011, 19:51:52 »
nog even over dat gele geval. Ivm de vele zitplaatsen zijn er nog meer uitgehaald. In vergelijking met de eerste uitvoering wel 36 minder ( 18 zitplaatsen en 18 klapzittingen). De stoelen die er nu uit zijn gehaald zouden zijn om meer plaats te maken voor sta plaatsen ( die ze dus zelf gecreeerd hebben de afgelopen jaren) Echter waar je je aan vast moet houden ??? ( zat er vorige week in).

De spitstram zou ism Kuijpers Utrecht worden gemaakt. Als hij aangeeft dat de onderhandelingen er nog zijn ga ik ervanuit dat dat we zal kloppen. Wat ik van Halling dan niet zou snappen is als dat niet zo is, ze deze dan niet allang hebben uitgebracht onder "eigen naam". Er is blijkbaar belangstelling genoeg voor. En ze kunnen ook in A'dam worden ingezet in model.

Ook ik wacht rustig af, in model is het nu precies als in het echt, ze rijden toch (bijna) niet.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

SimonSt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
  • Dieselpower rules!
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2012, 13:58:08 »
Wat zijn eigenlijk nu precies de verschillen tussen de E1 en de E6, oftewel wat moet er eigenlijk veranderd worden aan het model en is dat eventueel ook zelf te doen? Wat ik namelijk misschien wel leuk vind.

Skiptram levert zelf een bouwkit aan en/of een setje met decals voor de Utrechtse versie.
Heeft er iemand ervaring met deze kit?

Edit: ik zie het al; de E6 heeft instapdeuren aan beide zijden  :-X
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2012, 14:01:27 door SimonSt »
Diesel- en smalspoorliefhebber (oa Rügen, Spreewald, Saksen, Harz, Selfkant)
Verkenning nieuw thema: Selfkantbahn (H0m): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #32 Gepost op: 25 januari 2012, 14:12:46 »
Ook de neus is heel anders van vorm.. en dus 2 neuzen zonder achterkantje.

Genoeg verschillen dus.
Je zult best een E6 zelf kunnen bouwen, maar denk dat verbouwen uit een E1 zonde van de E1 is omdat je zoveel verzaagt, dat je net zo goed gewoon een nieuwe kap zelf kunt maken..

Zo'n setje van SKIPtram zou dan een optie kunnen zijn maar of die beschikbaar zijn uit voorraad weet ik zo niet..
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2134
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2012, 21:34:29 »
Let erop: Skiptram levert de Juiste Opschriften! Het Juiste Model NIET!!!

Inderdaad: "Kitbashing" levert vaak genoeg een mooi model, maar ook vreselijk veel "afval"... Zullen we ons nogmaals realiseren, dat we een Hobby bedrijven, die dus in eerste instantie "geld kost"...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #34 Gepost op: 25 januari 2012, 22:30:37 »
Frans: Even wat betreft de vraag HTM 2 of GVBA 72: HTM 2!

En verder: Het is zeker een hobby die geld kost. Maar juist omdat alles al zoveel geld kost, is het leuk om een boel zelf te doen.
En laat dat nu iets zijn wat een hoop hobbyisten dus niet doen..

Als je de keuze bied: Bouwpakket € 80,- kant en klaar 280,- dan kiest menigeen voor kant en klaar, terwijl het bouwpakket EN veel goedkoper is EN je er juist dat hobbygevoel door krijgt omdat je zelf een model maakt.

Goed, terug on topic: Wat betreft SKIPtram: Weet wel dat hij inderdaad de decalls heeft en die zouden inderdaad correct zijn. Maar de kit waarvan een foto op zijn website staat, heeft hij volgens mij niet in de verkoop. Maar dat kan ik mis hebben..

En nog even terug komende op mijn eerdere vraag met betrekking tot verkoop van materieel:


Ik heb hierover direct contact gezocht met BRU. Zij schreven mij het volgende:


Bedankt voor uw bericht van 23 december. Graag geef ik u hierbij antwoord - door de feestdagen wat later dan gebruikelijk.

 

Allereerst: zeer bedankt dat u even om bevestiging vraagt van het gerucht. Zo vermijden we inderdaad dat er onjuistheden de ronde gaan doen!

 

Want wat speelt er?

Bestuur Regio Utrecht verkoopt inderdaad enig overtollig trammaterieel, en wel aan het vervoersbedrijf MPK van de Poolse stad Krakow. Om alle misverstanden te voorkomen: het gaat daarbij om overcompleet reservematerieel, namelijk enkele niet omgebouwde Weense trams. Deze reservetrams werden alleen achter de hand gehouden voor eventuele onderdelen, ze zijn daarom nooit omgebouwd om in de Utrechtse regio te kunnen rijden. Inmiddels blijkt het niet nodig om zo veel reservematerieel beschikbaar te houden.

Het gaat om één motorwagen en vier tussenwagens, genummerd 4901 resp. 1901, 1934, 1942 en 1945. De motorwagen is overigens compleet, maar niet in rijdbare staat.

 

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.



En ik hoop hiermee dat alle belangstellenden nu voldoende info hebben.

Benieuwd of de modellen er nu toch wel of toch niet gaan komen..
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2134
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #35 Gepost op: 25 januari 2012, 22:56:40 »
Bommeldam  >:( Door jouw "Opening-Statement" worden wij GEEN vrienden... ;) Maar daarover heb je pb...

Verder heb je helemaal gelijk: ménig "hobbyist" is liever 'lui-dan-moe'... Kennelijk zijn wij "van een vorige Generatie"...

Het "antwoord" van BRU past ook in dat beeld: Wollige praat en Hogeschool-vakkundig 'draaien' om de "Hete Brei"...

Ooit komt het wellicht goed in "het UTTEREGGGGSE"

Succes dus!

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

SimonSt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
  • Dieselpower rules!
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #36 Gepost op: 25 januari 2012, 23:09:04 »
Let erop: Skiptram levert de Juiste Opschriften! Het Juiste Model NIET!!!

Want waarom is het verkeerde model?
Het wordt hier wel zo aangeboden: http://www.skiptram.nl/?MODEL:BRU

Via Google vind ik hier ook een kleinserie-aanbieder:
http://www.direkthomepage.de/cgi-bin/designs/n02/index.cgi?page=text&id=20338761&userid=86913338

Maar hier de vermelding dat voor de toekomst ook de E6 bij Halling staat gepland:
http://www.miniaturbahn.at/product_info.php?cPath=1079_671_1036&products_id=3342

We houden het in de gaten. Intussen verder filosoferen over een Weens of Amsterdams (museum)tramlijntje.

Diesel- en smalspoorliefhebber (oa Rügen, Spreewald, Saksen, Harz, Selfkant)
Verkenning nieuw thema: Selfkantbahn (H0m): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #37 Gepost op: 25 januari 2012, 23:32:09 »
@ Frans: Mijn PB box is nog brandschoon... ik wacht geduldig af..

Het is inderdaad opvallend dat vele hobbyisten de 'makkelijke' weg kiezen, terwijl dat juist de dure weg is. En zelf bouwen, betekend dat je achteraf trots kunt zijn op wat je zelf hebt gemaakt.
Tenzij je een model middels solderen bouwt, zijn vele 'net niet' momentjes vaak te 'herstellen' maar dat beseffen velen niet. Kwestie van een fles Blue Wonder bij de hand houden...

Als het dan echt niet wil lukken... Nouja, dan kunnen mensen mij nog wel een PB sturen  ;D ;D

@ Simon:

De decalls die SKIPtram heeft laten maken, zijn naar voorbeeld gemaakt, dus zoals het in Utrecht rijd. De kap is volgens mij een ruwbouw. Er staat ook bij 'voor de creatieve hobbyist'. Om een en ander juist en mooi naar voorbeeld te krijgen, ben je dus waarschijnlijk de nodige tijd kwijt.

Overigens weet ik niet of die kits nu nog beschikbaar zijn. Niet alles is 100% actueel op de website van SKIPtram. Geen probleem mee overigens, des te meer tijd er gestoken word in de schitterende modellen als de Nijmeegse GTN 40 en de Schörling Railreiniger Rr3 van het NOM welke beide vorig jaar zijn uitgeleverd, na enkele jaren van (zorgvuldige) voorbereiding.

Halling zou een juiste producent zijn voor de Weense wagens van Utrecht, maar zoals al veelvuldig gesteld: Ik ben benieuwd of ze er werkelijk komen. Als, dan zal ik zeker wel een setje willen hebben voor naast mijn huidige Sneltram modellen.

Overigens... Toch zou ik dan ook zo'n geel monster in de verzameling opnemen, als die er zouden komen..
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2012, 08:35:07 door Bommeldam. Reden: PB ontvangen ;) »
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2012, 12:42:04 »
Inmiddels is bekend dat dit jaar een gelimiteerde oplage van de GELE sneltrams zal komen, dus de gereviseerde versie.

Specifieke details (bestemmingen, wagennummers, motorisering, digitaal voorbereiding, etc.) is mij niet bekend.

Deze oplage komt bij SKIPtram vandaan.

Overigens valt op te merken dat de nieuwe versie géén werkende front/sluitseinen zal hebben, helaas. De aanpassing aan de mal zou hier de reden voor zijn, plus het moeten ontwikkelen van de front/sluitseinen.
De kosten zijn dan zodanig dat het model simpelweg niet meer aantrekkelijk is wat prijs betreft.

Ik weet het nog niet zeker (moet het nog op een groene proberen) maar wellicht dat ik zelf wel met LED's ga proberen.. Nu oogt het zo kaal.
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2012, 15:54:25 »
Is al een poosje bekend, wordt gemaakt voor / iov / ism  Kuijpers in Utrecht. Op hun site staat deze ook al aangekondigd. Wordt net als de groene voorzien van 2 motoren en decals / stickers met wagen nummers, bestemmingen e.d.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2012, 16:03:07 »
Hoi René,

Klopt, dat het model er komt is al een poosje bekend, maar exacte wagennummers niet. En aangezien er nog niets over stond hier op het forum, besloot ik het te posten..

Groet,

Peter
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2134
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2012, 01:22:45 »
Peter, het kwam al eerder ter sprake...
Hobby, Gemak, Geld  ??? :-X

BRU-trams (renovatie of ex-Wenen) kun jij toch zondermeer wel van licht voorzien? [Hihi] Het is je met die Amsterdamse Tweeassers ook heel best gelukt... (of die politiek-dubieuze Hagenezen)

Ik heb recentelijk in ieder geval de nieuwste beschildering van de "echte"Sneltram mogen aanschouwen; oké, even wennen, maar ik heb wel ergere concepten gezien... Over het geverherbouwde interieur zeg ik niets, want dat heb ik nog niet 'ervaren'...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Bommeldam

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2012, 08:53:24 »
@ Frans: 'Het is je met die Amsterdamse Tweeassers ook heel best gelukt... (of die politiek-dubieuze Hagenezen)' bedoel je hier nu Randstad Rail mee? Dan ja, dat is me wel gelukt ja  ;)
Verder zijn er nog helemaal niet zo veel modellen die ik van verlichtingen heb voorzien hoor.. Maar bijna alles is mogelijk.

(TW6044, HTM 4023, interieurverlichting Connexxion 5016, interieurverlichting div. Roco trams)

Ben benieuwd als ik het uiteindelijke model zie, wat ik er dan van denk.. Maar vermoed dat ik er voor de verzameling toch wel een koop.. Dan heb ik 1 CXX koppelstel en één losse gele wagen..
Bommeldam - http://botra.modeltram.nl

Trams en Modeltrams - http://www.modeltram.org

Trams en modeltrams FaceBook: https://www.facebook.com/TramsenModeltrams

SimonSt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
  • Dieselpower rules!
Re:Spitstram Utrecht-Nieuwegein in H0
« Reactie #43 Gepost op: 12 juni 2012, 08:08:58 »

Volgens de site van Kuijpers is de productie van de Spitstram definitief, maar gaat het model later dan gepland verschijnen.

Overigens is de gerenoveerde BRU-tram leverbaar.

http://www.kuijpers-hobbyhuis.nl/html/halling_trams.html
Diesel- en smalspoorliefhebber (oa Rügen, Spreewald, Saksen, Harz, Selfkant)
Verkenning nieuw thema: Selfkantbahn (H0m): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526