DDM? Was da?
DDMm? Was da?
DDM is òòk een braderietrein maar dan met de 1631 + 3 rijtuigen en 7½ jaar later...
ik heb begrepen dat de Märklin rijtuigen begin jaren negentig zijn gesitueerd.
4 dubbeldeksrijtuigen van verschillende typen van de Nederlandse Spoorwegen (NS). 1 dubbeldekstussenrijtuig DDM2/3-ABv, 1e/2e klas. 2 dubbeldekstussenrijtuig DDM2/3-Bv, 2e klas en 1 dubbeldeksstuurrijtuig DDM2/3-Bvk, 2e klas. Bedrijfstoestand midden jaren 1990.
Stoptreindubbeldekker van de Nederlandse Spoorwegen (NS), bestaande uit een elektrische locomotief serie 1700 met bedrijfsnummer 1711 en het wapen "Emmen", 1 dubbeldekstussenrijtuig DDM2/3-ABv, 1e/2e klas, 2 dubbeldekstussenrijtuigen DDM2/3-Bv, 2e klas, 1 dubbeldeksstuurrijtuig DDM2/3-Bvk, 2e klas. Gele basiskleur. Actuele bedrijfstoestand 2011.
Behalve de kleur geel is er volgens mij geen verschil tussen de uitvoering van de DDAR-rijtuigen zoals ze in dienst kwamen en zoals ze nu rijden. Misschien scheelt het een reclameopschrift ergens.
@ Jeroen Water: Was jij destijds die tiener uit Enkhuizen?
Voor de set met lok 1771 (26589) deze:Ik vraag me af of er verschil (behalve rijtuignummers wellicht) tussen de rijtuigen zal zijn. Iig kan de 1773 dan goed bij de losse set en zou de set mét lok niet kloppen omdat in 2011 de 1771 niet voor DDM werd ingezet.