Mocht de winkelier hier niet aan willen, dan kan men zich beroepen op het Consumentenrecht.
In principe niets, als de beurshandelaar bij verkoop nieuw spul netjes aangeeft hoe hij te bereiken is bij problemen (met adres en tel. nr., want een verwijzing "volgende beurs ben ik er weer" is hierin niet voldoende), een aankoopbon/garantiebewijs meegeeft, ook volledig garantie geeft, reparaties uitvoert enz. Dus ook een stukje verantwoordelijkheid hierin neemt zodat iemand met een probleem niet maanden hoeft te wachten tot een volgende beurs. En daarvoor zal ook hij een financiële bijdrage willen .
Wat ik alleen niet snap in dit geheel, wat maakt het een producent nu uit waar iets voor verkocht wordt, en hoe.Hij produceert voor een bepaald bedrag, de service die hij wil leveren neemt hij daarin mee, en dus verkoopt hij voor een bedrag zodat hij winst maakt.
Sorry, maar volgens mij draait het allemaal helemaal door naar de verkeerde kant.
Sorry, maar dat is dud een typisch consumentenstandpunt van nu.
3/4 (of is het 4/4) van de beurshandelaren heeft zijn spullen NIET van een importeur/vertegenwoordiger/fabriek.Derhalve zijn het tweedehandsspullen (ook al zijn ze gloednieuw) zonder enige vorm van garantie.
...de postmarkt gaat open, dus meer concurrentie, maar de prijs gaat omhoog voor de gewone sterveling ...
Maar een groot deel van de kopers weet dat niet, en verwacht bij problemen toch service (maar hij is toch nieuw en nooit gebruikt?).
Als het grootste gros alleen maar denkt aan goedkoop / liefs dumpprijzen,dan kan daar geen enkele handel van bestaan op langere termijn.
Als je te weinig winst maakt, verlaag je de kosten. Je gaat niet de prijzen verhogen en verwachten dat je consumenten je daar dankbaar voor moeten zijn. Dat lijkt mij volkomen absurd.