Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 23:05:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 22:35:03
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 21:45:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
Vandaag om 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
Vandaag om 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
Vandaag om 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
  

Auteur Topic: Beleid Roco.  (gelezen 37579 keer)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Beleid Roco.
« Reactie #75 Gepost op: 29 May 2007, 12:18:09 »
Onderwerp betreft hier overigens ook beleid Roco.

Het beleid van Roco sluit prima aan op Eurorail. ;)

Maarten.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re: Beleid Roco.
« Reactie #76 Gepost op: 29 May 2007, 12:42:12 »
@ Sander , om je mening over het beleid te geven en waarom dat beleid zo is, komt het verhaal beurs nou eenmaal kijken omdat dat een onderdeel is van een te kiezen beleid.

@Arjan, ik kan me wel vinden in jouw verhaal, maar een fabrikant is nou eenmaal gebaat bij winkeliers.
Deze geven hem een zeker zin van zekerheid dat ze wat langer blijven bestaan, (hopelijk) en wil niet alleen afhankelijk willen zijn van de grillen van Beurzen, aangezien dit geen vatse verkooppunten.
Je kan dus de winkelier niet wegvlakken, hoe graag sommige datook wilen in de hoop opde beurs goedkoper weg te kunnen zijn.

@ Rene, mijn betoog was dus ook om een reden te zoeken om het beleid om kleine winkels uit te sluiten, door de druk van winkels, anders heb ik er geen verklaring voor.
Dat het niet leuk is , snap ik.
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Cedesign

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • allesopschaal
    • dioramix models
Re: Beleid Roco.
« Reactie #77 Gepost op: 29 May 2007, 12:49:19 »
Ik wacht al een half jaar op onderdeeltjes voor mijn Roco1100, die trouwens incompleet was toen ik hem kocht bij MTE. MTE weet ook niets te zeggen of dergelijke schandalige levertijden.
cevanha

manuelspot

  • Gast
Re: Beleid Roco.
« Reactie #78 Gepost op: 29 May 2007, 13:03:23 »
Bij ons bij de Pijp-Lines hebben wij de onderdelen altijd binnen hooguit twee weken binnen. Alleen als het onderdeel niet meer leverbaar is wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Dit is dus iets wat aan de winkelier ligt lijkt mij.

Manuel

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: Beleid Roco.
« Reactie #79 Gepost op: 29 May 2007, 15:25:45 »
Voor zover ik hier in Oostenrijk vorig jaar het failliet gaan en de wederopstanding van Roco heb meegekregen  draait Roco op vreemd kapitaal en heeft daarvoor de licenties als onderpand verpand.
Dus nu snijden in een veel te groot bedrijf met alles erom hhen ,dan winst beginnen te maken en er weer gezond voor staan als bedrijf.
Zo werd de doorstart hier uitgelegd.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Beleid Roco.
« Reactie #80 Gepost op: 29 May 2007, 15:46:03 »
Ik wacht al een half jaar op onderdeeltjes voor mijn Roco1100.
...weet ook niets te zeggen of dergelijke schandalige levertijden.

Soms een produkt uit de Reyne tijd, dus via Reyne verkocht aan de winkelier ? Dus "garantie" via Reyne ?
Dan snap ik dat wel, duurde vroeger 2 jaar, dus nog even wachten.... :(

Maarten.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Beleid Roco.
« Reactie #81 Gepost op: 29 May 2007, 16:58:31 »
Dan snap ik dat wel, duurde vroeger 2 jaar, dus nog even wachten.... :(

Deze sneer slaat totaal nergens op Maarten...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: Beleid Roco.
« Reactie #82 Gepost op: 29 May 2007, 17:16:16 »
Toen Reyne nog in Roco deed heb ik daar meerdere malen onderdelen besteld. In alle gevallen binnen een week de correspondentie afgehandeld en binnen 2 weken de spullen in huis. En dat nog voor een heel vriendelijk prijsje. Niks kwaads over Reyne.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

arjen

  • Gast
Re: Beleid Roco.
« Reactie #83 Gepost op: 29 May 2007, 18:35:05 »

@Arjan, ik kan me wel vinden in jouw verhaal, maar een fabrikant is nou eenmaal gebaat bij winkeliers.
Deze geven hem een zeker zin van zekerheid dat ze wat langer blijven bestaan, (hopelijk) en wil niet alleen afhankelijk willen zijn van de grillen van Beurzen, aangezien dit geen vaste verkooppunten.
Je kan dus de winkelier niet wegvlakken, hoe graag sommige dat ook willen in de hoop op de beurs goedkoper weg te kunnen zijn.

Vandaar dat ik schreef dat BIJNA blij met beurzen moesten zijn. Natuurlijk hebben ze die vaste verkooppunten nodig. Dat maakt het nog gekker dat ze een deel van die verkooppunten lijken te willen dumpen - op korte termijn scheelt het misschien in de distributiekosten maar wat doet het uiteindelijk met hun omzet  ???
Wiskundigen noemen dat de nul-optie, geloof ik: breng alle variabelen (zoals omzet, winstmarge, productie-aantallen en werkgelegenheid) terug naar nul en je sommetje komt ook uit  ;)

Arjen.

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: Beleid Roco.
« Reactie #84 Gepost op: 29 May 2007, 19:35:01 »
Bepalend voor het succes van het beleid van Roco van vaste verkoopprijzen is de prijselasticiteit van de producten en van het uitdunnen van de verkooppunten is het de distributie-elasticiteit (nieuw begrip voor de heren economen). Indien hogere verkoopprijzen gepaard gaande met een ijlere verkrijgbaarheid van producten middels beperking van het aantal distributiepunten per saldo leidt tot een hogere dekkingsbijdrage voor Roco per verkocht product is het beleid voor Roco succesvol. Deze extra marge wordt in dit geval gerealiseerd door lagere behandelingskosten per order hetgeen leidt tot een lager orderbehandelingspercentage uitgedrukt in procenten over de omzet en een ruimere marge per verkocht product.

Deze politiek wordt overigens ook gevoerd door Märklin via het shop & storeconcept. Ook hier vindt een uitdunning plaats van het aantal verkooppunten gecombineerd met het verhogen van de prijzen onder het mom van exclusiviteit. In het het verleden hebben de heren fabrikanten de markt qua productieaantallen een aantal malen volledig verkeerd is ingeschat en dit heeft geleid tot prijserosie. Denk aan de diverse dumpingsacties zoals bijvoorbeeld met de geweatherde Strukton en 6409 van Märklin en de diverse Roco NS locomotieven zoals de Blokkendoos.

Door het voeren van deze nieuwe politiek van lagere aantallen, hogere prijzen en beperkte verkrijgbaarheid wordt het risico voor de onderneming beperkt.

Men vertrouwd hierbij op de verzamelzucht van een vaste schare liefhebbers die hiermee het geformuleerde beleid schragen. Het effect hiervan is dat op korte termijn het rendement van de financiers/investeringsmaatschappijen is geborgd. Het netto resultaat op jaarbasis is vervolgens de basis voor de investeringsmaatschappijen om de verkoopprijs bij vervreemding van het bedrijf te bepalen.

Kortom wij als hobbyist dragen bij aan aandeelhouderswaarde voor Kingsbridge en consorten.

Het effect op langere termijn kan zijn dat de omvang van de markt slinkt als gevolg van de slechtere verkrijgbaarheid en vergrijzing van de markt. Op dat moment zijn de inversteringmaatschappijen hun speeltje alweer kwijt met een leuke bonusopbrengst.

Greetz,

Willem

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Beleid Roco.
« Reactie #85 Gepost op: 29 May 2007, 19:35:31 »
Die sneer naar Reyne slaat inderdaad helemaal nergens op. Nog afgezien dat het volledig off topic is. Verder sluit ik me bij Klaas en 1100.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re: Beleid Roco.
« Reactie #86 Gepost op: 29 May 2007, 22:40:59 »
Wat er bij Roco gebeurd is is dat de vorige man die het voor het zeggen had  de uitbreidingen heeft gedaan door een groot deel van alles wat roco was had beleend bij de huisbank(een van de weinige dingen die hij op zijn naam had gepatendeerd was Roco-line,vandaar de nieuwe rails).
Als dan de bank ziet dat het de verkeerde kant op gaat ,trekken ze de Stekker eruit.
Nu is men dan onder supervisie van de huisbank doorgestart,met de daar beleende patenten,vandaar de nieuwe naam (de oude is ook beschermt)en de nieuwe rails,de nieuwe garantie etc etc

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
    • Eurospoor
Re: Beleid Roco.
« Reactie #87 Gepost op: 29 May 2007, 23:19:05 »
De vorige eigenaar (Dhr. Magdenfrau) had ook de rechten op de naam Roco en het Logo. Die wilde hij tegen een groot bedrag pas afstaan (10 mio geloof ik). Daarom werd een andere naam gekozen (Modelleisenbahn GmbH) en is ook noodgedwongen teruggestapt op het klassieke (eerdere) logo.
De omzetten die Roco in Nederland maakt zijn overigens maar gering ten opzichte van bijvoorbeeld Duitsland. Ik denk niet dat hun interesse op dit moment naar NL uitgaat. Om rendement uit een bepaald model te halen moeten er toch minimaal 1000 stuks omgezet worden en liefst nog meer, dat zal met Nederlandse modellen toch lastig worden. Maar natuurlijk worden hier ook modellen van andere nationaliteiten verkocht, maar is dat veel? Iemand een idee?
Groeten,
Leo Hendriksen

ReesCees

  • Gast
Re: Beleid Roco.
« Reactie #88 Gepost op: 29 May 2007, 23:22:41 »
Oei wat een reacties allemaal.

Het is beleid van Roco (en das modern tegenwoordig......luxe dealers enz enz).

Ik hoop dat Roco de zelfde kwaliteit blijft maken in de toekomst en blijft bestaan want ik heb nog wat rails en wissels nodig. Verder volg ik dit draadje ;)

Kees-Jan

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re: Beleid Roco.
« Reactie #89 Gepost op: 29 May 2007, 23:27:00 »
Als ik deze discussie goed begrijp kiest in de toekomst de producent de detailhandelaren uit en de nieuw verkoop is alleen nog in de winkel.

Gevolg weg concurrentie en in de loop der jaren (veel) hogere prijzen en geen gerenommeerde handelaren meer op de beurzen.

Hoera, de vooruitgang?

Dag Rail!
Dag Eurospoor!

Frans.

Wat is er mis mee als er op beurzen een ruim aanbod van 2e hands te vinden is in plaats van nieuw spul?

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.