Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
Vreemd probleem door jerrytrein
Vandaag om 12:47:12
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Her-(her-)beginnen door BartvD
Vandaag om 12:02:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
  

Auteur Topic: Rheingold in zwaar weer  (gelezen 1055 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Rheingold in zwaar weer
« Gepost op: 28 October 2012, 22:20:50 »
Daar ik abonnee op de "Rheingold nieuwsbrief" ben, kan ik het volgende bericht van de Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. meedelen. Ik wordt hier niet vrolijk van.

Liebe Rheingoldfreunde,
Leider müssen wir Ihnen diesmal negative Nachrichten zukommen lassen. Unser Betrieb ist wieder einmal massiv gefährdet. Näheres dazu in dem Artikel des „Kölner Stadtanzeigers“. Wir werden uns mit allen uns zur Verfügung stehenden Mitteln gegen diese Behinderungen wehren. Leider wird ein Prozess nicht zu verhindern sein, der uns dann auch wieder finanziell schwer belasten wird. Wenn Sie darüber hinaus für uns noch Hilfen und Unterstützung kennen, bitte zögern Sie nicht, uns dies mitzuteilen.
In der Hoffnung Ihnen bei der nächsten Newsletter- Ausgabe bessere Nachrichten zu übermitteln, verbleibe ich

Mit freundlichen Grüßen, Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.

Hieronder de link naar het  bewuste artikel uit de Kölner Stadtanzeiger;  Auszug Artikel 22.10.2012 im Kölner Stadtanzeiger , Lokalteil Köln und Internetseite KSTA
http://www.ksta.de/nippes/rheingold-eisenbahnmuseum-ohne-gleis,15187558,20674912.html
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:Rheingold niet meer in zwaarweer
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2012, 14:09:03 »
Zojuist mocht ik dit positieve bericht van Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. ontvangen;

Unsere in den letzten Newsletter geäußerten Befürchtungen, dass der Rheingold-Zug  bald ohne Gleisanschluss da stehen wird, hat sich Gott sei Dank nicht bewahrheitet. Wie wir jetzt erfahren haben, ist bei der Entwidmung die in Frage kommenden Weiche  und die entsprechenden Gleise nicht mit einbezogen worden. Wir konnten bis jetzt noch nicht in das entsprechende Schriftstück  Einblick nehmen, aber es steht fest, dass sich die uns existentiell bedrohende Entwidmung  weitgehend erledigt hat, wir aber weiter mit Behinderungen rechnen müssen.  Wenn wir die endgültige Information haben, werden wir Ihnen weiter davon berichten.

Wir sind jedenfalls sehr erleichtert und sehen mit Zuversicht in die Zukunft, obwohl wir wissen, dass unser Umfeld uns nicht unterstützt sondern wir immer mit Beeinträchtigungen unserer Arbeit rechnen müssen.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.