Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
booster vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:27
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
  

Auteur Topic: Rheingold in zwaar weer  (gelezen 1054 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Rheingold in zwaar weer
« Gepost op: 28 October 2012, 22:20:50 »
Daar ik abonnee op de "Rheingold nieuwsbrief" ben, kan ik het volgende bericht van de Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. meedelen. Ik wordt hier niet vrolijk van.

Liebe Rheingoldfreunde,
Leider müssen wir Ihnen diesmal negative Nachrichten zukommen lassen. Unser Betrieb ist wieder einmal massiv gefährdet. Näheres dazu in dem Artikel des „Kölner Stadtanzeigers“. Wir werden uns mit allen uns zur Verfügung stehenden Mitteln gegen diese Behinderungen wehren. Leider wird ein Prozess nicht zu verhindern sein, der uns dann auch wieder finanziell schwer belasten wird. Wenn Sie darüber hinaus für uns noch Hilfen und Unterstützung kennen, bitte zögern Sie nicht, uns dies mitzuteilen.
In der Hoffnung Ihnen bei der nächsten Newsletter- Ausgabe bessere Nachrichten zu übermitteln, verbleibe ich

Mit freundlichen Grüßen, Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V.

Hieronder de link naar het  bewuste artikel uit de Kölner Stadtanzeiger;  Auszug Artikel 22.10.2012 im Kölner Stadtanzeiger , Lokalteil Köln und Internetseite KSTA
http://www.ksta.de/nippes/rheingold-eisenbahnmuseum-ohne-gleis,15187558,20674912.html
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:Rheingold niet meer in zwaarweer
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2012, 14:09:03 »
Zojuist mocht ik dit positieve bericht van Freundeskreis Eisenbahn Köln e.V. ontvangen;

Unsere in den letzten Newsletter geäußerten Befürchtungen, dass der Rheingold-Zug  bald ohne Gleisanschluss da stehen wird, hat sich Gott sei Dank nicht bewahrheitet. Wie wir jetzt erfahren haben, ist bei der Entwidmung die in Frage kommenden Weiche  und die entsprechenden Gleise nicht mit einbezogen worden. Wir konnten bis jetzt noch nicht in das entsprechende Schriftstück  Einblick nehmen, aber es steht fest, dass sich die uns existentiell bedrohende Entwidmung  weitgehend erledigt hat, wir aber weiter mit Behinderungen rechnen müssen.  Wenn wir die endgültige Information haben, werden wir Ihnen weiter davon berichten.

Wir sind jedenfalls sehr erleichtert und sehen mit Zuversicht in die Zukunft, obwohl wir wissen, dass unser Umfeld uns nicht unterstützt sondern wir immer mit Beeinträchtigungen unserer Arbeit rechnen müssen.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.