- Als ik de multimaus naar links draai gaat mijn lok naar rechts. Wat moet ik veranderen om dat goed te krijgen? Kabels omdraaien hielp niet.
- De verlichtingsfunctie werkt niet. Als ik op de Licht/Ok knop druk gebeurd er niets. Als ik de lok laat rijden veranderd er eerst de snelheid en na het ietsje verder draaien van de rijknop gaat de verlichting pas aan. Als je de lok van stilstand naar kruissnelheid wilt brengen gaat hij dat dus met knipperende verlichting in de versnelling. Het maakt niet uit of de Licht/Ok knop is ingedrukt of niet.
- Kun je de Multimaus combineren met de Lokboss van Fleischmann als Slave? Deze heeft volgens mij dezelfde aansluiting als de MM.
Inderdaad draadjes omwisselen helpt niet. Dat ligt aan de instelling van de decoder: Daarvoor moet je CV29 aanpassen. Zie daarvoor de handleiding van je Decoder wel register aangepast moet worden. Voor het programmeren met de multimaus: Even in de handleiding van de MM kijken.
Mij boeit het bij 99 procent van mijn loks in het geheel niet wat de voorkant zou zijn, maar dat is weer een geheel andere keuze.
Maar het zou wel handig zijn, als je (van te voren) zou weten welke kant je loc op gaat als je je MM opendraait. Zal wel altijd een wens blijven
Hoe had je gedacht dat de MM dat weet?
Vrijwel alle locs hebben verlichting.
Vindt het knap hoe men van een simpel iets toch een probleem kan maken