Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door Mug
Vandaag om 23:49:35
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 23:34:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 23:17:18
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:40:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:28:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:14:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:57:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
Vandaag om 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53

Auteur Topic: Sfeer op het forum  (gelezen 74375 keer)

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #45 Gepost op: 17 October 2012, 14:14:44 »
Ik had juist de indruk dat het in het algemeen wat beter ging na de bestuursperikelen enkele maanden geleden.
Maar misschien laat ik te veel draadjes links liggen om een goed oordeel te kunnen geven.

Overigens, moet er vast ME achter de hand gehouden worden voor de jaarlijkse samenscholing van modelspoorders in de jaarbeurs komende dagen, waar alle 'heetgeblakerde' forumgenoten elkaar in levende lijve kunnen treffen?   :o

NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 17 October 2012, 14:18:29 »
Maar zoals ik ook al op het vrijwilligers-forum betoogt heb, wordt er een behoefte uitgesproken aan zowel kwalitatief hoogstaande draadjes
Kijk en daar erger ik mij dus aan.. Iedereen heeft het recht om met modelbouw / treintjes bezig te zijn.. Wat maakt het nou uit dat de een kunstwerken maakt en de ander het op zijn manier doet. Beiden beoefenen dezelfde hobby, alleen de invulling en uitvoering is anders.
Feitelijk zeg je even heel duf gesteld dat we hier alleen draadjes mogen zien van bijvoorbeeld iemand die met een laser een 1600 bouwt, maar degene die een blok hout geel verft en er wielen onder schroeft zich maar beter niet op het forum mag begeven..

Het gaat niet om wie wat plaatst en hoe hoogstaand het wel niet is.. het fundamentele probleem ligt bij het feit dat het forum het concept van het forum is verloren doordat er een bestuur achter zit.
Op zich geen probleem mits de belangen niet te groot worden of de wens van het bestuur om beneluxspoor.net de grootste organisatie van Europa te worden om het zo maar te zeggen..
Die belangen zijn groter geworden dan de hobby van de gebruikers op het forum.. iedereen heeft een mening, ik ook, maar als de organisatie / bestuur van het forum niet meegroeit met de gebruikers dan ontstaat er een onoverkoombare kloof..
Iedereen die hier geregistreerd is heeft iets met modeltreinen.. van rondjes rijden tot de meest waanzinnige creaties.. alleen word het overschaduwd door bestuursperikelen of problemen met het beleid.. Mensen raken geïrriteerd en gefrustreerd wat men uiteindelijk op elkaar gaat afreageren, al dan niet publiekelijk of direct, vervolgens word daar door hogerhand op gereageerd en daar word weer door de gebruikers op gereageerd en zo is de cirkel weer rond..

Enigste oplossing.. laat het forum weer een forum worden... niks meer en niks minder..

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #47 Gepost op: 17 October 2012, 14:36:50 »
Citaat Mispoes:

Citaat
...dieptepunt de beruchte regenachtige vrijdagmiddag waarop de (al jaren) dienstdoende moderator gek werd gemaakt door een paar mensen die volgens mij t.o. elkaar zittend de laptop opengeklapt zaten te zieken.

Zo ken ik je echt niet Frank. Je hebt hier geen enkel bewijs voor. Hoop wel weer met je te kunnen lachen op €-spoor. :)

Citaat
mocht JaJo niet aan het solberingendraadje refereren, dan hoor ik dat graag natuurlijk

Daar refereerde ik wel aan Eelco.

Groet Jaap

Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #48 Gepost op: 17 October 2012, 14:38:58 »
Dank voor je bevestiging Jaap, blijkbaar ben ik nog steeds goed in begrijpend lezen.  ;D

Ben

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 17 October 2012, 14:42:28 »
Johan,

Je citeert Peter half en wel heel erg eenzijdig. Volgens mij is jouw uitleg niet wat hij bedoelt.

het fundamentele probleem ligt bij het feit dat het forum het concept van het forum is verloren doordat er een bestuur achter zit.

We lezen dit soort kreten wel erg vaak de laatste tijd. Ik begrijp dat niet zo goed. Natuurlijk kun je eindeloos delibereren over hoe er gemodereerd moet worden enz. Maar het bestuur maakt toch niet dit forum maar toch haar leden/gebruikers?

Gr, Ben.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #50 Gepost op: 17 October 2012, 14:50:01 »
het fundamentele probleem ligt bij het feit dat het forum het concept van het forum is verloren doordat er een bestuur achter zit.
Enigste oplossing.. laat het forum weer een forum worden... niks meer en niks minder..

Volgens mij is er juist voor een bestuur gekozen om de problemen die ontstonden op de voorganger van dit forum tegen te gaan. En op zich is dat wel een gedachte waar ik achter sta. Wat er toen gebeurd is, heb ik niet 100% mee gekregen, maar de gevolgen wel: van de ene op de andere dag was het forum off line. En dat was geen leuke verrassing...

Wat is jouw idee om dit forum weer een forum te laten worden?

Eelco

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #51 Gepost op: 17 October 2012, 14:50:26 »
Zo ken ik je echt niet Frank. Je hebt hier geen enkel bewijs voor. Hoop wel weer met je te kunnen lachen op €-spoor. :)

Heb ik ook niet, vandaar de toevoeging "volgens mij". Nu blijkt dat de ze naast elkaar zaten... ;D
Maar even serieus Jaap, zo kwam het wel op mij over, ik vond het heel erg wat er toen gebeurde die middag, later op de avond kreeg het nog een absurd vervolg. Vraag de desbetreffende moderator maar eens wat het met hem deed... Ik was in elk geval verbijsterd...

Helaas zit het samen lachen op €spr er dit jaar niet in... ik sla een keertje over...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 17 October 2012, 14:53:53 »
Kijk en daar erger ik mij dus aan.. Iedereen heeft het recht om met modelbouw / treintjes bezig te zijn.. Wat maakt het nou uit dat de een kunstwerken maakt en de ander het op zijn manier doet. Beiden beoefenen dezelfde hobby, alleen de invulling en uitvoering is anders.

[...]

Het gaat niet om wie wat plaatst en hoe hoogstaand het wel niet is..
Nou, met dat laatste ben ik het niet helemaal eens eigenlijk. Als ik het niveau hier vergelijk met bijvoorbeeld "de buren" dan was ik best blij met dit forum. In de zin van: mensen denken na voordat ze iets schrijven, topicdiarree valt mee en een handleiding wordt waar mogelijk benut . Zeker dat laatste is denk ik de laatste tijd wel minder: voor de zoveelste keer de vraag hoe je de lampjes van je nieuwe trein kunt dimmen met je Lokpilot. Wellicht ook een taak voor de Wiki? Qua topics even een recent voorbeeld (zonder de topicstarter persoonlijk te willen aanvallen): http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47167.msg759450.html#new. Ik kan dit soort topics persoonlijk missen.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #53 Gepost op: 17 October 2012, 15:04:38 »
Ik had juist de indruk dat het in het algemeen wat beter ging na de bestuursperikelen enkele maanden geleden.
Maar misschien laat ik te veel draadjes links liggen om een goed oordeel te kunnen geven.

Overigens, moet er vast ME achter de hand gehouden worden voor de jaarlijkse samenscholing van modelspoorders in de jaarbeurs komende dagen, waar alle 'heetgeblakerde' forumgenoten elkaar in levende lijve kunnen treffen?   :o

Oprecht hopende jouw "toon" correct te begijpen en interpreteren die dan (helaas voor minderbegaafde medelezers) zondermeer ook de mijne is:  (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Het nu volgende is bloedserieus, behoorlijk persoonlijk en reacties wens ik uitsluitend via PB te zien!:
Het is een bekend feit, dat vele mensen met een stoornis in het AutismeSpectrum (oftewel een ASS) in de volksmond betiteld als "Autist", (en dat kan dan zélfs een scheldwoord zijn..) een affectie hebben voor Openbaar Vervoer (het 'jargon' is pré-occupatie) en dan maakt het niet uit of dat 1:1, 1:?? , actueel of historisch is.
Het is ook onderzocht en bewezen, dat het percentage ASS-personen "in onze wereld" hóger is dan gemiddeld. Dit geldt ook voor verenigingen zoals bijvoorbeeld de NVBS.

:-[ Dames/Heren, begrijp mij alstublieft niet verkeerd: Ik roep nu niet da u allen (maar ik dus ook) "gek" zijn! Maar ik kan vanuit deze kennis wél verklaren waarom er met regelmaat zulke heftige aanvaringen zijn op dit forum...
Wellicht voor het Bestuur dus een nuttig advies als ze nieuwe mods zoeken: "Voltooide opleiding psychiatrie"... En ZÉKER, lieve lezers: deze laatste zin is niet vriendelijk, ook niet helemaal serieus bedoeld, maar hopelijk wél een "Denkanstoß"!

Ik sluit mij helemaal aan bij de diverse mensen, die ertoe oproepen, dat we weer gaan doen waarvoor we op dit forum langskomen: MODELBOUWEN en daarvan genieten!

Wijsheid voor eenieder!
Frans
« Laatst bewerkt op: 17 October 2012, 15:06:27 door Frans van Meerwijk. Reden: \"iets met zinsbouw\" »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #54 Gepost op: 17 October 2012, 15:07:18 »

Citaat
Nu blijkt dat de ze naast elkaar zaten... 

Weer fout Frank. :'( Wij zaten naast elkaar!

Groet Jaap
Groet Jaap

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #55 Gepost op: 17 October 2012, 15:15:43 »
Jaap (JaJo),  (y) (y) :) :) :) Jouw post is in ieder geval een zoals ik hem in dit forum kan waarderen!
(mag je alleen verklaren: was die actie of demo van jouw buurman inderdaad zo erg, dat je jouw wijze grijze hoofd zo moest ondersteunen? ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #56 Gepost op: 17 October 2012, 15:23:07 »
 ;D Het was Eurospoor 2008.
Als je 3 dagen hebt moeten aanzien hoe Frank in ieder bakkie zijn zaag zette, dan heb je wel wat extra steun nodig. ;)

Groet Jaap
Groet Jaap

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #57 Gepost op: 17 October 2012, 15:24:30 »
Het is ook onderzocht en bewezen, dat het percentage ASS-personen "in onze wereld" hóger is dan gemiddeld.
Dit is ook erg merkbaar op Somda, een site die nòg meer op de structuur van spoorse dienstregelingen is gebaseerd dan deze site.
Ondergetekende is overigens vermoedelijk ook niet helemaal vrij van een ASS (nooit met onderzoeken aangetoond, maar erover lezen geeft een gevoel van puzzelstukjes die op hun welbekende juiste plek vallen ;)).
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #58 Gepost op: 17 October 2012, 15:26:26 »
Blij dat ik nix met treinen heb  ;D

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #59 Gepost op: 17 October 2012, 15:27:32 »

Maar hoe zie je dat 'forum weer een forum laten worden' dan voor je? Daarbij hoort ook enige mate van moderatie, en daarover zijn hier recentelijk de gemoederen hoog over opgelopen. Vaak speelt hierbij het dilemma tussen vrije uiting van mening en fatsoensnormen (beide subjectief, dus bron voor meningsverschillen). Iedereen trekt die grenzen weer anders, maar het is dus de vraag of je aan enige mate van controle en daarmee ook bestuur van het forum onderuit komt. Ik denk dat bewuste vaagheid geen garantie is op het voorkomen van spanningen tussen forumgebruikers.

Groeten, Geoffrey