Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 21:56:33
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 21:42:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
Vandaag om 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
Vandaag om 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
Vandaag om 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 19:59:22
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:20:47
Gewoon wat busfoto's door Keska
Vandaag om 19:20:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
  

Auteur Topic: Sfeer op het forum  (gelezen 64222 keer)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #30 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:31:18 »
@mispoes: Grappig, ik heb dan juist weer een beetje het tegenovergestelde: laat de teugels maar eens vieren en grijp een periode op geen enkele manier in. Dan kunnen sluimerende veenbrandjes even lekker uitfikken in plaats van dat ze steeds maar af en toe even omhoog komen.

Daarna weer gaaan modereren, maar uitermate terughoudend.

Maar goed, dat kan ook mijn anti-autoritaire opvoeding zijn die nu spreekt...  ;D

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #31 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:33:31 »
Al doe ik met met mijn draadje maar één lezer op dit forum plezier, dan is dat voor mij al genoeg. Dat 83 het misschien bagger vinden, lekker boeie inderdaad.

Dat dus. Ik blijf lekker mijn updates van oude foto's doen, binnenkort weer een update voor m'n SS 1006. Vertrekken is voor mij geen optie. Ik heb hier een aantal leuke mensen leren kennen en dit forum vind ik een prima locatie om die contacten te onderhouden  (y)

Eelco

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:41:49 »
Eelco, ik ben ook van het principe geef meer ruimte dan krijg je veel meer terug maar dat werkt hier niet, zeker niet op dit moment. Het wordt een slachting... De afgelopen jaren werd naar mijn idee lekker losjes gemodereerd maar na de bestuurscrisis (waar ik niet veel van begrepen heb) deugde het modereren ineens ook niet meer met als triest dieptepunt de beruchte regenachtige vrijdagmiddag waarop de (al jaren) dienstdoende moderator gek werd gemaakt door een paar mensen die volgens mij t.o. elkaar zittend de laptop opengeklapt zaten te zieken. Sindsdien is de geest hier uit de fles en die moet eerst weer terug...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

jakop

  • Gast
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:43:53 »
Ronald is al jaren één van onze TOP-bouwers, altijd te vinden op beurzen en nooit te beroerd om mensen op weg te helpen.

Precies! Zo 'kende' ik Ronald ook, maar dat is dan ook vast niet de reden waarom hij keer op keer in botsing kwam met gebruikers hier. Ook ik heb in mijn moderatortijd een  'aanvaring' met hem gehad, waar we toen overigens per PB normaal uit zijn gekomen. Wat ik maar wil zeggen is dat de kwaliteiten als bouwer je niet extra credit (horen te) geven als je je 'verbaal' op het forum misdraagt.

Wat Ruud in z'n eerste post zegt klopt natuurlijk. In mijn belevenis is dat al begonnen in de aanloop naar het aftreden van het vorige bestuur. Daarna is het eigenlijk een steeds terugkerende 'onrust' waar ik trouwens voor mezelf afgelopen weekend een punt achter gezet heb na het bekend worden van de huidige stand van de Kvk en de reactie daarop van bestuur en gebruikers. Ik ga me d'r niet meer druk over maken of voor inzetten.
Ik ga dus ook niet roepen wat er nu m.i. zou moeten gebeuren want dan kies ik weer partij..  ;) ;D

Jakop

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:47:09 »
@mispoes: duidelijk. Wellicht heb je inderdaad gelijk.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6141
  • ***
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:51:01 »
 :( De sfeer is soms wat grimmig, maar haalt het gelukkig niet bij facebook en hopelijk blijft dat zo  (y).
Weg gaan lijkt me inderdaad géén optie. Doe je ding, leer en maak ook andere blij met je bijdrages. Voor de een stellen ze niets voor, een ander vind het misschien wel een bron van inspiratie. Verder hoef je echt niet alles te lezen, gewoon een keer per dag "alles als gelezen markeren" drukken en dat ruimt dan weer aardig op. Probeer je commentaar opbouwend te geven en laat iedereen in zijn waarden dan lopen er ook minder mensen weg. Ik zie zelf dat een van mijn laatste draadjes "Roco 2200 ombouw naar laag A-sein en omgekeerde L " toch 126x is gelezen maar er is geen enkel commentaar op gekomen. Dan kan ik twee conclusies trekken:
1 alles is duidelijk, het zal hier en daar misschien navolging vinden.
2 het is voor niemand interessant en die het wel lazen verveelde zich.
Toch heb ik het met plezier gepost (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9165
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:02:37 »
@mispoes: duidelijk. Wellicht heb je inderdaad gelijk.

Zaten alleen niet tegenover maar naast elkaar  ;) Wat een paranoia...

Beetje toleranter tegenover elkaar en het oud zeer 's een keer vergeten....

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:07:06 »
De sfeer is er sinds dit topic er is wel flink op vooruit gegaan.

Met andere woorden: misschien moest het maar weer eens over treintjes gaan in plaats van oud zeer, bestuursperikelen, lange tenen, etc.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3752
  • de hondsrug baan
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:10:03 »
De reden dat ik minder updates maak heeft idd te maken met de sfeer hier op het forum, heb er niet zo veel zin aan om er überhaupt heel veel moeite voor te doen om er te worden af gezeken al ik af een toe eens een type foutje maak of een komma of punt vergeet.

Wat ik erg jammer vindt is dat Henk H ons heeft verlaten op het forum er gingen er al 2 voor nl   Martin en Matheus, dit waren wel de mensen die zeer actief zijn(waren)  in onze hobby.
De reden van Henks vertrek vind zo dat ik het gewraakte draadje er openlijk gevraagd wordt voor dit soort  reacties, en de gene die dit draadje heeft geopend in mijn ogen onterecht aandacht krijgt ongeacht wat voor aandoening hij ook  heeft, daar was hij met zijn eerste post duidelijk in.

Verder valt mij ook op dat de grote gros tegenwoordig meer in digitaal is geïnteresseerd, is ook leuk maar kijk meer naar leden die aan baanbouw doen,maar die lopen weg wat ik erg jammer vind.
Heb pas geleden een cursusdag gehad over feedback training, daar kwam ik heel veel dingen tegen die hier (ook)misgaan namelijk een reactie plaatsen in een mail (forum) vaak goed bedoelde opmerkingenvallen verkeert omdat men de gelaatsuitdrukking  van de schrijver en niet bij zien, en daar gaat het vaak mis. en volgend punt is de verharding in onze maatschappij die zeker een bijdrage leveren aan de sfeer op beneluxspoor.

Ps heb ook overwogen op te stoppen maar laat mij niet op de kop zitten door een paar azijnzeikers oja als er toch mensen van hier zijn die vinden dat ik niet duidelijk schrijf stuur mij dan aub een PB’tje.
En hier wil ik het bij laten en er een punt achter zetten ( heb gezegd wat ik wil zeggen)
Maar krijg ook nog leuke reacties hoor het is niet 100% kommer en kwijl.


Mvgr Evert Mass,
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2012, 18:35:45 door mass am see. Reden: zelf aan het vegen geweest. »

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:17:03 »
De uitdrukking  " over eieren lopen"  is jullie zeker wel bekend neem ik aan.  

Dit is precies wat het moderatoren team momenteel moet doen met dat verschil dat ieder ei dat breekt vaak ook nog eens een rot stinkei blijkt te zijn.

Op iedere beslissing of stap die een moderator blijkt te nemen komen er bakken kritiek, opmerking en commentaren van jan en allemaal.
Hij die niet tevreden is dat er ergens op een reactie niet onmiddelijk werd ingegrepen, hij die niet tevreden is als hij op de vingers wordt getikt omdat zijn advertentie bvb duidelijk verwijst naar een andere commerciele site, hij die  kwaad is omdat zijn reactie werd verwijderd of aangepast ( daar waar de mensen toch vaak ook nog even een kort PM bericht  krijgen met de reden waarom) , mensen die  elkaar het licht in de ogen niet gunnen om de meest  banale of persoonlijke redenen en dit via het forum voor iedereen gaan ziten ventileren, anderen die zich dan weer ergeren aan type foutjes in postings, zich ergeren aan bepaalde draadjes die hun persoonlijk geen moer interresseren maar waar men dan wel heel doelbewust kwetsend op blijft posten, zij die erop uit zijn om bepaalde reacties uit te lokken bij deze of gene zodat ze zelf lekker opvallen...etc etc en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Wat je goed doet voor een bepaalde groep, doe je geheid slecht voor een andere groep.

Hier de gulden middenlijn in vinden is geen cadeau maar een eerder zeer ondankbare  taak.

Als iedereen gewoon wat meer respect zou hebben voor zijn medemens, voor de andere forumgebruikers en elkaar in zijn eigen waarde zou laten zonder steeds mekaar af te zeiken, te degeneren, te beschuldingen of bewust te willen kwetsen, dan zou een ander al heel wat prettiger beginnen over te komen.

Eigenlijk is het gewoon in en in triest dat zoiets hier neergepend dient te worden voor een groep mensen die zichzelf als volwassen beschouwen.
Interesseert een bepaald topic je niet... reageer er dan niet op.
Heb je een prive discussie met iemand of menigsverschil, vecht het dan onderling in een PM of via privé mail uit.
 
Heb je een probleem met het beleidt of bestuur...dan staat het je vrij om dit forum niet te  benutten. Niemand is verplicht hier op te komen.  
Maar stop met dat eeuwige gezeik en gemiereneuk en verpest het nou toch gewoon niet voor de  gelukkig toch nog grote groep hobbyisten die wel in hun hobby, op zijn manier en met zijn middelen die voor iedereen verschillend zijn, er proberen een leuke ontspannende hobby op na te houden.

Ik spreek niemand aan in persoon, heb ik geen zin in en is ook niet de bedoeling maar wie  de schoen past trekke hem ook maar aan.

Deze reactie komt uit mijn hoedanigheid als forumlid NIET als moderator !

Komaan jongens ( en evt meisjes), gooi gewoon dat roer om. Zoveel regels zijn er niet en met beetje goede wil van ieders kant het toch lukken zeker .

Getekend
Peter Spruit
Petdig1

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:19:56 »
SIRE heeft op dit moment een spotje over het medicijn "TOLLERANTIE" (zet dit expres in caps).
Misschien de medicijn voor .....

Soms lees ik posts en haal de schouders op  ::), soms doe ik mee  8) soms denk ik "tot tien tellen"
een enkele keer krijg ik het gevoel "afschieten die man/vrouw" doorhalen hetgeen ongewenst is.
Vaak is het een verkeerd begrepen kwinkslag, soms serieus.

Gewoon doorgaan voor hen die het wel waarderen (en de eerder genoemde"azijnzeikers" -ik ook ??? ???) maar gewoon laten en eventueel PBen.


Allie
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2012, 13:21:40 door Railroadtycoon. Reden: trema weggehaald »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7046
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:25:07 »
Als je je echt zo druk maakt over de vrijheid van meningsuiting, meld je dan aan bij Amnesty International.
http://www.amnesty.nl/

Dit forum zou vooral over treintjes moeten gaan.
Er is altijd wel wat aan te merken op de moderatoren.
Maar ook op de rest.

Nou èn?
Iets vaker de schouders ophalen.
Jezelf wat minder serieus nemen (is natuurlijk moeilijk voor nederlanders)

En het forum gebruiken waarvoor het bedoeld is:
een geweldige fundgrube voor de modelspoordert.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:37:38 »
Hier gelden ook de algemene fatsoensnormen, als ieder zich daar aan houd is er geen probleem denk ik.

Ik vind wel dat de onderwerptitels in de linkse kolom vaak nietszeggend zijn en daardoor ook niet door mij geopend worden.

Probeer een compacte en veelzeggende onderwerptitel te bedenken zodat veel mensen nieuwsgierig worden.

Veel plezier hier op het forum,

Albert.



Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:58:01 »
Bouwers durven hier amper nog te zeggen of zij een bouwsel mooi vinden of helemaal niet. Negatieve kritiek, als er niets wordt getoond door bouwers die wél alles mogen zeggen, levert een ban, een veegactie of PM op.

Als dat inderdaad de perceptie is, is dat uitermate jammer en vooral pijnlijk. Dat beeld, dat je hier schetst, herken ik namelijk absoluut niet. Wat je in feite zegt is dat er gecensureerd wordt op basis van inhoud en niet op vorm, en dat er onderscheid gemaakt wordt tussen gebruikers.

Maar zoals ik ook al op het vrijwilligers-forum betoogt heb, wordt er een behoefte uitgesproken aan zowel kwalitatief hoogstaande draadjes als ongebreidelde vrijheid van meningsuiting. Die twee zijn absoluut te combineren, maar dan moet dat wel vanuit het forum komen. Alleen de gebruikers kunnen daarvoor zorgen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:Sfeer op het forum
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:03:48 »
Waar JaJo volgens mij aan refereert is het draadje van Solberingen/Marten waarin vooralsnog weinig getoond wordt. Ik ben gisteren enorm uit mijn slof geschoten in dat draadje om het gedrag van een aantal forumgebruikers. JaJo zegt dat negatieve kritiek in dit geval een ban (ohja?), veegactie of PM oplevert. Maar wat daar gezegd werd was beyond negatieve kritiek. Dat was gewoon jennen en klieren. Terwijl die gebruikers gewoon zo volwassen hadden moeten zijn om het draadje links te laten liggen. Bewust zieken is voor mij een prima reden tot vegen.

Eelco

(mocht JaJo niet aan het solberingendraadje refereren, dan hoor ik dat graag natuurlijk)
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2012, 14:05:25 door NS8714 »