Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door peterha
Vandaag om 09:28:38
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:13:58
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 09:12:06
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door hmmglaser
Vandaag om 09:05:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Houten 23 Augustus 2025 door Lambert
Vandaag om 08:37:09
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 07:14:58
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24

Auteur Topic: 'Dachboden lll' enz.  (gelezen 33808 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re:'Dachboden lll' enz.
« Reactie #195 Gepost op: 12 October 2012, 07:43:53 »
Jullie missen steevast het punt dat iedereen erover valt dat er (zomaar) geveegd word..

Twee fouten in één zin: er wordt niet "zomaar" geveegd (zelfs al zet je het tussen haakjes) en het is niet iedereen, maar steeds dezelfde groep op een bestand van duizenden gebruikers, waarvan ik denk dat een flink deel actief is.

Dat wil niet zeggen dat die mondige groep geen gelijk zou hebben. Maar dat ze mondig zijn, wil nog niet zeggen dat ze ook representatief zijn.

Vegen roept zeker weerstand op. Het is ook een laatste redmiddel. Echter, we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.

Dat laatste ga je niet oplossen met meer of juist minder vegen. Het is iets dat vanuit het forum zelf moet komen. Alleen wil dat nog niet altijd lukken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #196 Gepost op: 12 October 2012, 07:55:52 »
Oftewel, er is hier geen duidelijke richtlijn hoe moderators moeten handelen. Tijd om dat eens goed op te stellen, door een aantal simpele forumregels te stellen.

Je haalt twee zaken door elkaar, namelijk regels voor gebruikers en richtlijnen voor moderatoren. Die zijn er allebei, alleen gaan we niet de richtlijnen voor moderatoren publiekelijk neerzetten, omdat je op je vingers kunt natellen dat er bij ieder foutje genadeloos op wordt ingesprongen.

De regels voor gebruikers zijn vrij duidelijk. Die staan in de algemene voorwaarden en forumregels, waarmee je je akkoord hebt verklaard toen je gebruiker werd. Maar om samen te vatten: een beetje off-topic houdt het forum levend; te veel off-topic helpt het forum naar de filistijnen. Wees daarom verstandig met off-topic berichten buiten de rubriek 'ditjes & datjes' en probeer aan te voelen hoe de starter van het draadje over off-topic in 'zijn' draadje denkt.

De richtlijnen voor modereren gaan op de schop, met als uiteindelijk doel om een blijer forum te hebben. En wat mij betreft betekent dat eerder minder regeltjes. Dat er onder de nieuwe ploeg nog geen enkele waarschuwing, laat staan een ban is uitgedeeld, is een klein begin. Als deze episode een beetje bekoeld is, hoop ik daar meer werk van te kunnen maken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #197 Gepost op: 12 October 2012, 08:04:03 »
Email van Henk H.:

Goedemorgen Jaap,

Sorry dat ik je lastig moet vallen met het volgende.

Ik heb zelf gevraagd om een profiel-verwijdering, alleen kan ik nu niet meer in contact komen met dhr. Korsten.

Ik heb ook bij Ferry het verzoek neergelegd om contact op te nemen met deze mod om mijn volledige naam te verwijderen, dit is nog steeds niet gebeurd.

Al dit gedonder is begonnen met 1 opmerking, die (in mijn ogen) niet kwetsend was maar confronterend

Opzich had ik de gewraakte opmerking best willen verwijderen, maar het veeg-gedrag van dhr. Beelen/modteam is mij in het verkeerde keelgat geschoten.

Graag zou ik in contact willen komen met dhr. Korsten, niet om mijn verontschuldigingen aan te bieden maar om dit als volwassen mensen uit te praten.

Verder hoef ik ook geen toegang meer tot het forum, de geplaatste opmerkingen in het door jou geopende topic sterken mij in dit besluit.

Het zou dhr. Korsten sieren, als hij dit zou willen doen.

Ook mag je, als je dit zou willen doen, dit bericht uit mijn naam op het forum plaatsen.

Met afwachtende groet, Henk
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #198 Gepost op: 12 October 2012, 08:13:25 »
steeds dezelfde groep op een bestand van duizenden gebruikers

....5,6,7,8,9,10

Niet mee eens, zie de afwikkeling van het poster-incident.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #199 Gepost op: 12 October 2012, 08:14:20 »
we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.

Zou je daar voorbeelden van kunnen geven, zowel van het opzoeken en overschrijden van grenzen en het tegen de moderatoren ingaan? Ik ben daar oprecht benieuwd naar. Dit argument komt namelijk vaker voorbij, maar het wordt nooit verder onderbouwd.

Dat er onder de nieuwe ploeg nog geen enkele waarschuwing, laat staan een ban is uitgedeeld, is een klein begin.

Wanneer is de nieuwe ploeg begonnen?

Eelco
« Laatst bewerkt op: 12 October 2012, 08:16:22 door NS8714 »

ES44C4

• Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 12 October 2012, 08:19:56 »
- Er is altijd weer een select clubje mensen dat draadjes laat verzanden in eindeloos geouwehoer. Ik heb niets tegen een beetje off topic, een zijspoortje, een grap, maar sommige gebruikers verknallen soms meerdere pagina's met onderlinge een-tweetjes waar niemand wat aan heeft.

Ik hoop dat de onderlinge vechtpartijen nou eens stoppen en dat degenen die hier steeds lopen te zieken eens wat leuks gaan doen en dat hier laten zien.

Helemaal mee eens!

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #201 Gepost op: 12 October 2012, 08:27:12 »
Twee fouten in één zin: er wordt niet "zomaar" geveegd (zelfs al zet je het tussen haakjes)

11,12,13,14,15,16,17,18,19,20

Ook niet mee eens. Zie hier en hier, een heleboel niet aanstootgevende ideeën zijn verdwenen, nooit hersteld en er is nooit meer enige aandacht aan besteed.

Belangrijk? Mwah, tis maar een hobby.

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #202 Gepost op: 12 October 2012, 08:28:52 »
Je haalt twee zaken door elkaar, namelijk regels voor gebruikers en richtlijnen voor moderatoren. Die zijn er allebei, alleen gaan we niet de richtlijnen voor moderatoren publiekelijk neerzetten, omdat je op je vingers kunt natellen dat er bij ieder foutje genadeloos op wordt ingesprongen.

De regels voor gebruikers zijn vrij duidelijk.
Als die regels vrij duidelijk zijn, waarom zou je dan geheimzinnig doen over de richtlijnen?
Die zouden dan als het goed is geen verrassing voor de gebruikers moeten bevatten. Als dat wel zo is, zijn de regels blijkbaar toch niet zo duidelijk als je keer op keer beweert (en wat even vaak door gebruikers wordt tegengesproken, al dan niet met praktische voorbeelden, maar dat lijkt niet door te dringen).

Over het huidige moderatiegedrag kan ik niet veel zinnigs zeggen. In de draadjes die ik volg, vind ik ze veelal erg nadrukkelijk aanwezig, maar of dat symptomatisch is voor het hele forum of dat ik toevallig op die draadjes stuit, weet ik niet.

Wat mij met betrekking tot de moderators wel een beetje verbaast is de opmerking dat ze nog in opleiding zijn. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Je hebt het in je of je hebt het niet, daar valt toch weinig aan op te leiden, lijkt me.

Huub

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #203 Gepost op: 12 October 2012, 08:31:49 »
alleen gaan we niet de richtlijnen voor moderatoren publiekelijk neerzetten, omdat je op je vingers kunt natellen dat er bij ieder foutje genadeloos op wordt ingesprongen.

Maar moderatoren mogen wel genadeloos inspringen op de richtlijnen voor gebruikers? Zo maak je de moderatoren tot een groepje untouchables, die naar believen mogen straffen, maar zelf geen enkele verantwoording hoeven af te leggen. Want hun richtlijnen zijn geheim....  :-X

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #204 Gepost op: 12 October 2012, 08:36:34 »
Toch iets positiefs over het modereren: Sölbëringen begon hier na zijn vertrek bij de buren in alle topics te posten. Dat is op een nette manier onder controle gebracht.

Dat dan weer wel.

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #205 Gepost op: 12 October 2012, 08:52:53 »
.....

Vegen roept zeker weerstand op. Het is ook een laatste redmiddel. Echter, we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.
....

De laatste paar maanden is de volgorde als volgt geweest:
- Er wordt geveegd
- Een aantal menen vragen wat er aan de hand is
- Er komt geen verklaring
- De betrokkenen worden boos. Dit is een steeds wisselende groep.

Als je al zegt dat vegen een laatste redmiddel is, waarom wordt het dan zo vaak toegepast?

De enige vraag die hier steeds gesteld word is, stop eens met vegen, en probeer het op een andere manier op te lossen. We hebben ook al gezien dat dat ook mogelijk is.

Groet,
Tjalling

modulebaan.nl

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #206 Gepost op: 12 October 2012, 08:53:24 »
Twee fouten in één zin: er wordt niet "zomaar" geveegd (zelfs al zet je het tussen haakjes) en het is niet iedereen, maar steeds dezelfde groep op een bestand van duizenden gebruikers, waarvan ik denk dat een flink deel actief is.

Dat wil niet zeggen dat die mondige groep geen gelijk zou hebben. Maar dat ze mondig zijn, wil nog niet zeggen dat ze ook representatief zijn.

Duizenden gebruikers ?  Peter, ga eens voor de grap door de profielen van de gebruikers en kijk naar hun activiteiten.

Gebruikers die zich langer dan een jaar niet hebben aangemeld, zie ik niet als ( actieve) gebruikers die veel toevoegen aan het bestaansrecht van dit forum.

Daarnaast, zonder te willen zeggen dat de meest actieve gebruikers de meeste rechten zouden hebben, maar die dragen wel meer bij aan het bestaansrecht van dit forum.
Waarom werkt MSW niet ? Omdat er niets op gebeurd. Waarom zou ik daar iets posten als geen kat het leest ?

Ik meende toch een verandering waar te nemen hoe het vegen gezien wordt in de loop van dit draadje... Blijkbaar niet , want je geeft aan dat er niet zomaar geveegd wordt. Wel dus, de laatste reacties in Dachboden waren daar een voorbeeld van.

Dat laatste ga je niet oplossen met meer of juist minder vegen. Het is iets dat vanuit het forum zelf moet komen. Alleen wil dat nog niet altijd lukken.

- Peter
Nou nou, alsof de gemiddelde gebruiker elke aanleiding aangrijpt om de moderators te pesten.... Kan ik me haast niet voorstellen.

Ik denk toch echt dat de meeste conflicten een reactie zijn op het moderatie beleid. Waarbij ik niet wil zeggen dat gebruikers geen verantwoordelijkheid hebben om het " leuk" te houden.

Ik proef een beetje een slachtofferrol.....

Probeer eens een periode het vegen achterwege te laten, ongepaste posts door de gebruiker te laten aanpassen, indien dit niet gebeurd de ongewenste zaken verwijderen/aanpassen, zonder het hele bericht te wissen.

IJzeren Hein

• Offline Offline
« Reactie #207 Gepost op: 12 October 2012, 08:56:05 »

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #208 Gepost op: 12 October 2012, 08:57:14 »
Ik proef een beetje een slachtofferrol.....

Ik ook, maar dan met name bij degenen die telkens de grens opzoeken en vervolgens gaan piepen als er op wat van manier dan ook wordt ingegrepen door een moderator.  
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #209 Gepost op: 12 October 2012, 09:37:21 »
Daar zit je alweer eens een keer mis Poes, heb je nog niet door dat op een actie een reactie volgt, vaak op het onnodig vegen. D'r wordt nergens een grens opgezocht. Daarnaast constateer ik dat je jezelf daar ook graag mee bezig mag houden. Kan me nog een commentaar van je herinneren die ik voor de poster aardig denigrerend vond. Gelukkig voor jou is die al afgehaakt...
« Laatst bewerkt op: 12 October 2012, 09:56:58 door Jan Beelen. Reden: onnodig citaat verwijderd. »