Jullie missen steevast het punt dat iedereen erover valt dat er (zomaar) geveegd word..
Oftewel, er is hier geen duidelijke richtlijn hoe moderators moeten handelen. Tijd om dat eens goed op te stellen, door een aantal simpele forumregels te stellen.
steeds dezelfde groep op een bestand van duizenden gebruikers
we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.
Dat er onder de nieuwe ploeg nog geen enkele waarschuwing, laat staan een ban is uitgedeeld, is een klein begin.
- Er is altijd weer een select clubje mensen dat draadjes laat verzanden in eindeloos geouwehoer. Ik heb niets tegen een beetje off topic, een zijspoortje, een grap, maar sommige gebruikers verknallen soms meerdere pagina's met onderlinge een-tweetjes waar niemand wat aan heeft. Ik hoop dat de onderlinge vechtpartijen nou eens stoppen en dat degenen die hier steeds lopen te zieken eens wat leuks gaan doen en dat hier laten zien.
Twee fouten in één zin: er wordt niet "zomaar" geveegd (zelfs al zet je het tussen haakjes)
Je haalt twee zaken door elkaar, namelijk regels voor gebruikers en richtlijnen voor moderatoren. Die zijn er allebei, alleen gaan we niet de richtlijnen voor moderatoren publiekelijk neerzetten, omdat je op je vingers kunt natellen dat er bij ieder foutje genadeloos op wordt ingesprongen.De regels voor gebruikers zijn vrij duidelijk.
alleen gaan we niet de richtlijnen voor moderatoren publiekelijk neerzetten, omdat je op je vingers kunt natellen dat er bij ieder foutje genadeloos op wordt ingesprongen.
.....Vegen roept zeker weerstand op. Het is ook een laatste redmiddel. Echter, we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.....
Twee fouten in één zin: er wordt niet "zomaar" geveegd (zelfs al zet je het tussen haakjes) en het is niet iedereen, maar steeds dezelfde groep op een bestand van duizenden gebruikers, waarvan ik denk dat een flink deel actief is.Dat wil niet zeggen dat die mondige groep geen gelijk zou hebben. Maar dat ze mondig zijn, wil nog niet zeggen dat ze ook representatief zijn.
Vegen roept zeker weerstand op. Het is ook een laatste redmiddel. Echter, we zien ons steeds geconfronteerd met grenzen die opgezocht en overschreden worden, om vervolgens keihard tegen de groep moderatoren in te gaan.Dat laatste ga je niet oplossen met meer of juist minder vegen. Het is iets dat vanuit het forum zelf moet komen. Alleen wil dat nog niet altijd lukken.- Peter
untouchables
usual suspects
Ik proef een beetje een slachtofferrol.....