Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 18:03:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 17:34:21
Houten 23 Augustus 2025 door Pommie
Vandaag om 17:10:03
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47

Auteur Topic: 'Dachboden lll' enz.  (gelezen 33870 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:'Dachboden lll' enz.
« Reactie #90 Gepost op: 11 October 2012, 12:28:10 »
Ik hou niet van PB's........ dus dat doe ik niet. Maar ik heb duidelijk een snaartje bij je geraakt en dat was precies de bedoeling ;)

..vandaar dat ik je uitnodig om hier neer te zetten wat je te zeggen hebt.

Nee joh, ik wil je niet in diskrediet brengen...... ;D ;)

Maar goed, we zijn off-topic. Dus maar weer gauw over waar het over ging :)
« Laatst bewerkt op: 11 October 2012, 12:32:12 door Ronald Halma »

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #91 Gepost op: 11 October 2012, 12:29:45 »
De een raakt een snaartje, de ander trek een schoen aan die 'm blijkbaar prima past, wat voor spreekwoorden en gezegdes zullen we nog meer van stal halen?

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #92 Gepost op: 11 October 2012, 12:34:02 »
Die schoen is niet anoniem, logisch dat ik hem probeer aan te trekken.

Dus maar weer gauw over waar het over ging :)

Staak dat geniepige gedrag en zeg gewoon waar je op doelt.

Welke verplichtingen kom ik jegens het bestuur niet na?

« Laatst bewerkt op: 11 October 2012, 12:36:22 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 11 October 2012, 12:36:02 »
Nope, want je weet 't wel ;)

On-topic, het ging over moderatie en geveegde draadjes en berichten. Daar heb je vast een mening over :)

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #94 Gepost op: 11 October 2012, 12:37:50 »
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet lijkt me hier ondertussen wel van toepassing.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #95 Gepost op: 11 October 2012, 12:38:42 »
@mispoes, voor de duidelijkeid: die schoen sloeg op Ronald.

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 11 October 2012, 12:41:55 »
Ok, dat had ik even niet door. :-[

Ronald, zo ken ik je weer: effe fikkie stoken en dan snel wegrennen. Houd in het vervolg gewoon je mond als je toch niks verder wil zeggen.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 11 October 2012, 12:46:38 »
 ;D ;D ;)

Heerlijk Frank (y) Zelfreflectie. Zou jij ook eens moeten doen ;)

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 11 October 2012, 13:00:11 »
Het ontbreekt mij compleet aan humor, zelfspot en introspectie dus dat gaat niet...

Waar ik niet van hou Ronald is dat je mij verwijt dat ik mijn verplichtingen niet na kom jegens het bestuur en het verder niet wil uitleggen wat je daarmee bedoelt. Zogenaamd omdat je niet off topic wil gaan (alsof je je daar ooit iets van aantrekt als je weer eens brandje hebt ontdekt) en omdat je mij niet in diskrediet wil brengen.

Dat laatste doe je dus al door je beschulldiging. Als ik niet weet waar het over gaat kan ik mij niet verweren tegen deze forse beschuldiging. Ik vraag nu al een paar keer aan je om hier mee naar buiten te komen. Ik heb er geen enkele moeite mee dat de rest van het forum mee kan lezen. Sterker nog, ik wil dat de rest van 't Volk kan lezen waar het over gaat want dan 't ook mijn verweer lezen. Staak dat geknipoog en die slappe hap, voor de draad er mee: welke verplichtingen kom ik niet na?

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 11 October 2012, 13:03:36 »
Het Ronald, ik weet ook niet waar het over gaat en ik ken Frank ook niet goed genoeg om te weten waar het over gaat, maar wat ik wel zie is dit. Je dropt een opmerking om even lekker te stoken, om daarna heel kinderachtig te doen en de boel nog even verder te verzieken. Ik weet niet waar je mee bezig bent en normaal zou ik zeggen het gaat me niet aan, maar het gaat mij (ons) nu wel aan, aangezien je iets in het openbaar roept. Ik denk dat je iets nog niet helemaal begrijpt en dat is dat we hier op het forum een beetje moe worden van o.a. dit gedrag en dat we juist vooruit willen in plaats van zo kinderachtig te doen. Ik weet niet of je een beetje kan lezen en ook tussen de regels door kan lezen, maar ik zou zeggen, kappen met die onzin. Er zijn hier namelijk een heleboel gebruikers die iets anders willen dan dit gezeur, namelijk een leuk forum met veel informatie en daarnaast gezelligheid. Ik zou zeggen, wat het ook is, get over it en gedraag je niet als een kleuter. Je kan natuurlijk ook weggaan, maar dat is weglopen voor problemen, in plaats van ze als een VOLWASENE op te lossen. Iets oplossen is namelijk veel constructiever, dan telkens maar ergens in blijven hangen en ouwe koeien uit de sloot te blijven halen. Daarnaast en dat vooral, je bent hier PUBLIEKELIJK bezig, dus accepteer dan ook dat je nu even publiekelijk op je nummer wordt gezet.

Voor de rest raad ik iedereen aan, wees een man en los je persoonlijke vetes op in plaats van hier maar telkens ouwe koeien uit de sloot te blijven halen. Ik kom hier ter leering ende vermaeck en niet om naar het gezeik van jullie te luisteren. Door zoiets publiekelijk te doen betrek je automatisch mij (ons, maar ik schrijf nu op persoonlijke titel) er ook bij en ik ben het zat. Klaar dus.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #100 Gepost op: 11 October 2012, 13:09:57 »
Ik kom hier ter leering ende vermaeck

Wat mis je dan nog?? :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #101 Gepost op: 11 October 2012, 13:10:17 »
Ik denk dat hier als leermoment voor de moderatoren een heel duidelijk voorbeeld wordt geënceneerd over zelfregulatie vs ingrijpen. ;D
Ronald laat zich echt niet uit de tent lokken en Frank weet vast wel waar het over gaat, maar dat zijn voor beiden onderwerpen die aan het forum niets toevoegen, dus in een pm thuishoren. Indien men daar geen zin in heeft, case closed. Wel even laten staan, dan ziet iedereen even hoe het werkt...
RETROBAHN A.G.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 11 October 2012, 13:12:11 »
Dank je Bessel ;)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 11 October 2012, 13:13:00 »
Maar in bovenstaande voel ik me aangesproken. Hoe groot dat deel is, waar Peter op doelt, weet ik niet, maar ondergetekende is i.i.g. niet gestopt door die reden. Van minimaal 2 andere ex-vrijwilligers weet ik ook zeker dat de aanleiding / reden van stoppen niet deze is.

Ik weet 100% zeker dat de aanhoudende spanning er debet aan is geweest. Misschien niet voor jou persoonlijk, maar wel voor het team als geheel.

Verder lees ik van veel mensen positieve zaken en zinvolle suggesties. Dank daarvoor.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 11 October 2012, 13:16:52 »
Gezellig, weer een topdraadje op BNLS... De boel verzandt ook weer fijn in onderlinge hatelijkheden.

Als oorzaak wordt blijkbaar gewezen naar het vegen in een ander draadje. Ik kan daar niet over oordelen, ik heb dat stukje even gemist.

In z'n algemeenheid wil ik wel zeggen dat ik zelf geen problemen heb met de moderatie van deze site. Ok, moderators zullen best eens fouten maken en soms denk ik: was ingrijpen nou nodig, terwijl ik soms ook denk: wordt het niet eens tijd om in te grijpen? Kwestie van nuances. Er zijn een aantal mensen die hun nek uitsteken voor het bestuur van de stichting en het operationeel houden van de site, en die moeten de ruimte krijgen om hun taak naar eer en geweten te doen, ook al ben je het er als gebruiker niet altijd precies mee eens.

Wat ik veel storender vind:

- Er is altijd weer een select clubje mensen dat draadjes laat verzanden in eindeloos geouwehoer. Ik heb niets tegen een beetje off topic, een zijspoortje, een grap, maar sommige gebruikers verknallen soms meerdere pagina's met onderlinge een-tweetjes waar niemand wat aan heeft.

- Er zijn altijd weer een paar mensen die op dit forum dan wel in het gewone leven blijkbaar een hekel aan elkaar hebben gekregen en geen kans onbenut laten om die ander publiekelijk af te branden. Zie je in dit draadje ook al weer.

- Als er dan weer eens een discussie uitbreekt over vegen of een andere actie 'van hogerhand' is er altijd weer een select clubje mensen dat hierover weer een oeverloze discussie begint, waar weer allerlei ellende wordt bijgesleept. 

Ik roep bewust 'een select clubje', want je ziet altijd dezelfde namen als dit soort reldraadjes uitbreken. De suggestie dat 'de gebruikers' het niet eens zouden zijn met de wijze waarop het forum wordt bestuurd is dan ook geenszins hard te maken, aangezien we alleen weten dat een klein groepje schreeuwers het er niet mee eens is. De rest bouwt lekker aan z'n baan of komt hier voor de nuttige tips en zal het verder een zorg zijn. Ook dat is trouwens niet aantoonbaar, maar dat hoop ik dan maar.

Wat mij betreft hebben de moderators en het bestuur mijn vertrouwen ook al doen ze misschien wel eens wat fout en ken ik geen van allen persoonlijk. Ik hoop dat de onderlinge vechtpartijen nou eens stoppen en dat degenen die hier steeds lopen te zieken eens wat leuks gaan doen en dat hier laten zien.

Reinier