Het verloop aan vrijwilligers is groot en ik denk dat dat voor een groot deel te wijten is aan de aanhoudende spanning die vanuit het forum komt.
Een klein voorbeeld uit eigen werk; ik en Eelco lieten een draadje van Karst een klein beetje ontsporen door steeds meer off topic te gaan. Na een eenvoudig berichtje van van Karst in zijn eigen draadje, met de vraag om de slow chat per PB voort te zetten, is dit met een kwinkslag (enorm ouderwets woord) weer opgelost en kon er direct weer on topic gegaan worden. Ook Frank (Mispoes) heeft wel eens in een ander draadje een goeie grap gemaakt, waardoor het eerst nog even kort off topic ging, om daarna weer gezellig on topic te gaan. Hier is geen moderator aan te pas gekomen en het heeft zichzelf gereguleerd.
Er is ons gevraagd om in te grijpen (vegen, weet je wel) en er is zelfs om een preventieve ban gevraagd.
Blijkbaar zijn er gebruikers die zich aan van alles en nog wat ergeren én vinden dat er daarom geveegd moet worden. Bij een veegactie worden de klachten dan als argument voor de veegactie gebruikt en dat kan volgens mij nooit het geval zijn. Je veegt omdat iets in strijd is met de regels... andere argumenten zijn n.v.t.. Ik ben dan benieuwd wie die anonieme melders zijn, roep gewoon eens iets in een draadje.
En tenslotte; stampvoetend weggaan van een forum omdat er een bericht geveegd is.... get over it and get a life. Dit soort "statements" vertellen ook veel over hoe iemand in het leven staat.
Daar kiezen die hoogwaardige sympathieke modelbouwers zelf voor Eelco. Hoe erg moet het geweest zijn als je stampvoetend hier weggaat en later, als je denkt dat iedereen hier het vergeten is, weer terugkomt...
Precies. Je kunt beter hier blijven uit eigen voordeel, en daarna je verplichtingen jegens het bestuur niet nakomen. Of niet Frank?
Zeg maar gewoon waar je op doelt, klip & klaar zodat iedereen het begrijpt.