Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 17:29:37
Klein baantje 1200x1200mm door Scratchbuilt
Vandaag om 17:26:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:02:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door BartvD
Vandaag om 17:01:35
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:48
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Scratchbuilt
Vandaag om 16:51:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
Vandaag om 16:41:38
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:36:15
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jan Bennink
Vandaag om 16:13:57
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 15:25:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 15:17:37
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door VictorPM
Vandaag om 15:10:08
Nachttreinen Oost Europa door ns.1200
Vandaag om 15:05:42
20 jaar BNLS door tijgernootje
Vandaag om 15:04:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door puntenglijder
Vandaag om 14:50:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door tijgernootje
Vandaag om 14:42:02
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:41:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 14:37:15
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 14:34:31
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 14:26:32
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 14:04:02
wisselaandrijving MTB door rhberk
Vandaag om 14:00:44
Swalbenburg, N modulebaan door tijgernootje
Vandaag om 13:52:37
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 13:48:09
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:42:37
Pfarrerwinkel bahn door tijgernootje
Vandaag om 13:35:10
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641979 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #1815 Gepost op: 16 June 2013, 23:03:24 »
En als het zo'n pokkebende en ongeorganiseerde zooi is kun je op je klompen aanvoelen dat het eens verkeerd gaat en door te blijven neem je dat risico.

Let even op: wat je in de media leest is altijd gekleurd. Het is verdraaid lastig om een goed beeld te vormen van wat je in de media leest. Zonder namen te noemen mag je er van uitgaan dat bepaalde media de fout eerder buiten Nederland zullen zoeken.

Wat dat betreft vond ik het radio-interview met die hoogleraar een verademing. Eindelijk eens iemand die verschillende aspecten de revue laat passeren, zonder te vervallen in gemakkelijke stereotypes.

Naar mijn mening heeft AnsaldoBreda er een potje van gemaakt, maar zou het inmiddels duidelijk moeten zijn dat er in Nederland ook fout op fout is gestapeld. En een parlementaire enquête kan daar de onderste steen boven halen zonder steeds snel te moeten scoren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

AlfaArjen

• Offline Offline
  • NS in het echt, FS in 1:87
« Reactie #1816 Gepost op: 16 June 2013, 23:05:51 »
Ik ga in september gewoon naar dat land toe, met de trein en ik blijf lekker rond rijden in mijn Alfa...  ;D

Toch wel grappig, op ons werk heeft men het er nauwelijks over ( terwijl we toch het "leidend/lijdend voorwerp zijn ) en hier wordt een heel forum volgekalkt. Vermakelijke tijdsbesteding met een biertje "on the side"  :P

E94

• Offline Offline
« Reactie #1817 Gepost op: 17 June 2013, 06:57:24 »
Naar mijn mening heeft AnsaldoBreda er een potje van gemaakt, maar zou het inmiddels duidelijk moeten zijn dat er in Nederland ook fout op fout is gestapeld. En een parlementaire enquête kan daar de onderste steen boven halen zonder steeds snel te moeten scoren.

- Peter

Helmaal mee eens, prima samenvatting!!

En wat mij betreft mag de toon van deze discussie wel iets zakelijker, en ietsje minder "onderbuik"......
mvg, Heinz

Gert1

• Gast

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1819 Gepost op: 17 June 2013, 08:17:23 »
Tja...

Citaat
„NS heeft zelf geen kennis meer in huis om dit soort ingewikkelde processen te begeleiden”, zegt een betrouwbare bron binnen NS tegen De Telegraaf.

Dat was een tijdje geleden de mode binnen de industrie, om bepaalde technische kennis voortaan uit te besteden. Immers, dat kun je inkopen en zo kun je je richten op je core business.

Inmiddels begint men daarvan terug te komen.

- Peter

Erwin L.

• Offline Offline
« Reactie #1820 Gepost op: 17 June 2013, 08:47:02 »
Mijn mening: een bedrijf wat keer op keer niet in staat is fatsoenlijke produkten te maken (en dan mag de media wel een gekleurd beeld schetsen, maar je kan alles wat er met AB produkten aan de hand is toch niet als propaganda afserveren), heeft geen enkel economisch overlevingsrecht. Ook niet om enkel de werknemers van de straat te houden.
Zoals eerder aangehaald is: een werknemer die willens en wetens prutswerk afleverd, omdat hij bang is anders zijn baan te verliezen, kan je toch géén vakman noemen? Als hij dat namelijk wel was, had hij namelijk kwalitéitswerk af willen leveren. Het klinkt nu bijna alsof deze treinen door de sociale werkplaats in elkaar geschroeft zijn. Sterker nog: wás dat maar zo! Het werk wat de mensen die daar werken afleveren, met hun ietwat beperkte capaciteiten, is hoogstaander dan wat de "vakmensen" bij AB af lijken te leveren.

Ugh, ik heb gezegd.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #1821 Gepost op: 17 June 2013, 09:15:10 »
Ik weet niet in wat voor business jullie werken, maar zo simpel is het niet. Uiteindelijk doe je wat je baas je vertelt.

- Peter

Erwin L.

• Offline Offline
« Reactie #1822 Gepost op: 17 June 2013, 09:49:52 »
Zal wel aan mijn gevoel voor eigenwaarde en verantwoordelijkheidsbesef liggen...

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #1823 Gepost op: 17 June 2013, 09:53:29 »
Dat betwijfel ik. Sommige mensen hebben gewoon de luxe niet hun morele gevoelens te kunnen uiten, door bijvoorbeeld hun ontslag in te dienen omdat ze zich niet kunnen vinden in hoe dingen binnen hun bedrijf lopen.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2013, 09:56:34 door NS8714 »

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #1824 Gepost op: 17 June 2013, 09:58:53 »
Dat was een tijdje geleden de mode binnen de industrie, om bepaalde technische kennis voortaan uit te besteden. Immers, dat kun je inkopen en zo kun je je richten op je core business.

Inmiddels begint men daarvan terug te komen.

Klopt.
En juist dat "daarvan terug komen" valt helemaal niet mee, als je teveel specifieke kennis buiten hebt geschopt die nooit meer terugkomt.

Wat in 30 of meer jaren moeizaam is opgebouwd, is door kortzichtige bestuurders zonder verdere visie in zeer korte tijd kapot gemaakt.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #1825 Gepost op: 17 June 2013, 10:01:17 »
Hear hear !

Klopt als een bus Marc... Zeker ook in de IT is dit een bekend verschijnsel.... en dan maar klagen dat je volledig afhankelijk bent van off- of nearshore partners...

Grtzz,

Karst

Erwin L.

• Offline Offline
« Reactie #1826 Gepost op: 17 June 2013, 10:46:20 »
Dan nog, en misschien wel een reden te meer om dat bedrijf te laten ploffen: als ze willens en wetens levensgevaarlijke prutsprodukten afleveren, enkel wegens het eigen gewin van de directie of aandeelhouders, waarom zou dat bedrijf in hemelsnaam moeten blijven bestaan?
Sneu voor de indiviuele werknemen? Ja, maar dat kan niet het enige bestaansrecht van zo een bedrijf zijn.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #1827 Gepost op: 17 June 2013, 10:49:03 »
Zeker ook in de IT is dit een bekend verschijnsel.... en dan maar klagen dat je volledig afhankelijk bent van off- of nearshore partners...

En in het vastgoed en onderhoud..., en dan met name de overheid.
Ik maak het mee dat opdrachtgevers hun bezit pas voor het eerst op een foto in een adviesrapport zien...  8)
No dress rehearsel, this is our life.

henk

• Offline Offline
« Reactie #1828 Gepost op: 17 June 2013, 10:53:39 »
Wat er met AB en dus de werknemers aldaar gebeurt is uiteindelijk aan de geldschieters en de klanten. Het zij zo, die dingen gebeuren. Alleen lijken sommige mensen zich daarover te verkneukelen en dat volg ik niet erg.  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Erwin L.

• Offline Offline
« Reactie #1829 Gepost op: 17 June 2013, 11:24:19 »
Ik verkneukel me er alles behalve op. Voor de werknemers is het alles behalve fijn als een bedrijf in die positie verkeerd.
Maar als de directie van een bedrijf reageerd alsof ze god-toegevoegd zijn en hun klanten kleinerend behandeld, ben je niet goed bezig en kun je verwachten dat het bedrijf uiteindelijk om gaat vallen. Hoe triest het ook moge zijn...