Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 11:00:51
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door odaoda
Vandaag om 10:54:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:11:02
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
maatvoering AKI door mldehaas
Vandaag om 09:16:19
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 08:17:25
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 647131 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #840 Gepost op: 01 March 2013, 10:47:11 »
Nou, die schuitjes op de V250'en zijn niet nieuw meer hoor, vergeet dat maar snel...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #841 Gepost op: 01 March 2013, 10:56:05 »
Tja, je kijkt ook anders naar een Fyra dan een gewone trein, dan valt alles meer op.
Fyra lijkt me ook lager, waardoor het beter zichtbaar is.

Vr. groeten,
Bob

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #842 Gepost op: 03 March 2013, 18:35:35 »
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/25/problemen-fyra-niet-voor-deadline-verholpen/

grote problemen met de software, soms denkt de trein dat ie de 'andere kant' op rijdt...
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #843 Gepost op: 03 March 2013, 18:37:23 »
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #844 Gepost op: 03 March 2013, 18:40:06 »
Het viel mij trouwens op dat je de afgelopen weken op A'dam CS en/of Schiphol weer vaak kon horen dat de Fyra van xx:xx uur naar (vul zelf maar in) vandaag niet kan rijden....

Ook gaan de kamerleden nu zelf naar die trein kijken (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3400892/2013/02/27/Kamerleden-gaan-Fyra-treinstellen-inspecteren.dhtml) en willen ze voor 01-07-2013 weten of de fyra nog functioneel gaat worden...
« Laatst bewerkt op: 03 March 2013, 18:41:57 door Bad-Aura »
mvg Jan

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #845 Gepost op: 03 March 2013, 18:46:31 »
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/25/problemen-fyra-niet-voor-deadline-verholpen/

grote problemen met de software, soms denkt de trein dat ie de 'andere kant' op rijdt...

Verrek, er zit gewoon zo'n eerste generatie 'Märklin Digital voor gelijkstroom'-decodertje in!   ;D
Die krengen sloegen soms ook op hol. Toen Märklin dat systeem overboord zette, was ik definitief genezen!

Nu de NS nog aangaande Ansaldo Breda. Toe maar jongens, toegeven dat je het verkeerde systeem hebt gekozen
doet soms even pijn, kost je geld en is best wel even slikken, maar uiteindelijk wordt je er beter van.

mvg,
Gert

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #846 Gepost op: 03 March 2013, 19:03:14 »
Leuk hoor, al dat geneuzel tussen NS en 2e kamer over wie verantwoordelijk is, maar hier wordt de REIZIGER tussen Amsterdam en Brussel niet mee geholpen. Zou dat voor alle partijen niet prioriteit moeten zijn.

SCHULTZ KENDE FYRA-PROBLEMEN NIET BIJ OVERDRACHT SPOOR
Effe keertje googelen? Vind je hoop info. Nog niet doorgedrongen tot onze landsbestuurders.


Draadje nog eens voor een deel doorgelezen, enige echt zinnige opmerking kwam van belgische reizigersorganisatie, die stelde dat het net zo gewoon zou moeten zijn om b.v. een kaartje Antwerpen-Rotterdam te kopen (en in de eerstvolgende trein in die richting te stappen) als een kaartje Antwerpen-Gent (of Luik, of vul maar in).
Geen geneuzel met HSA, Fyra, reserveren, toeslag, niet de vorige of latere trein mogen nemen enz. Gewoon een (of meer) maatschappij(en) concessie geven om te rijden, dienstregeling opstellen, kaartjes verkopen en vervoeren. Simpel houden. Dat zou het kenmerk van OV moeten zijn. Is dat nou zooooooo moeilijk?

NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #847 Gepost op: 03 March 2013, 19:54:56 »
Zoals jij het stelt zou het wel moeten gaan lijkt mij..
Maar ja, zie OV-chipkaart debacle met de dubbele opstaptarieven, ook zo'n gedrocht waar politici klamme handjes van krijgen als iemand erover begint
« Laatst bewerkt op: 03 March 2013, 20:27:32 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »
mvg Jan

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #848 Gepost op: 04 March 2013, 10:39:19 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #849 Gepost op: 04 March 2013, 10:45:37 »
Maar ook bij de NS als staatbedrijf stond de reiziger hooguit op plaats 2. Daar stonden de regels op plaats 1. De vraag is waar  de reiziger het meest mee op schiet. De geschiedenis van de interlokale trambedrijven leert dat daar heel verschillende bedrijfsculturen aanwezig waren. Die verschillen kunnen niet helemaal teruggevoerd worden op de grondslagen van het bedrijf als overheidsbedrijf of particuliere onderneming.

Focus2

  • n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • Berichten: 353
  • goederentransport in 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #850 Gepost op: 04 March 2013, 10:48:06 »
'Is dat nou zooooooo moeilijk?

zeker als je de verantwoordelijkheid legt bij 'verstandloze' beslissers.
heeft naar mijn mening te maken met de kwaliteit van mensen (volksvertegenwoordigers) die menen verstand tehbben van openbaar vervoer.
het woord soap geldt niet alleen voor de Fyra maar ook voor dit soort lieden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #851 Gepost op: 04 March 2013, 11:21:26 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.

Maar ook van staatsbedrijven verwacht ik dat ze winst maken, want geen enkele staat zit te wachten op een bodemloze put waar alleen maar bakken met geld in verdwijnen.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2013, 11:23:31 door NS8714 »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #852 Gepost op: 04 March 2013, 11:22:28 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.

Tuurlijk, daarom klaagt iedereen ook steen en been over Apple, omdat die zoveel winst maken en de kwaliteit van hun producten er onder lijdt.

Oftewel, beetje kort door de bocht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #853 Gepost op: 04 March 2013, 11:33:07 »
Een staatsbedrijf hoeft geen winst te draaien maar mag geen verlies draaien.
Zolang een staatsbedrijf kostenneutraal draait en daarmee in staat is z'n eigen exploitatiekosten te dragen hoeft er verder niemand bij te springen en is winst nergens voor nodig. We hoeven geen aandeelhouders tevreden te stellen ::)

Gr. Ron
Gr. Ron

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11662
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #854 Gepost op: 04 March 2013, 11:35:23 »
Klopt, maar een beetje extra geld voor de staat kan nooit kwaad. Het zou zonde zijn als je winst kunt maken maar het niet doet omdat 'men' vindt dat kostenneutraal voldoende is....