Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
wisselaandrijving MTB door Lobomotion69
Vandaag om 02:55:04
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 00:03:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
US diorama in H0 door Jelmer
05 July 2025, 23:58:24
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Raadplaatje door Nohome
05 July 2025, 22:24:05
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
05 July 2025, 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
05 July 2025, 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
05 July 2025, 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 July 2025, 16:57:27
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08
De Projecten van RetroJack door RetroJack
05 July 2025, 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
05 July 2025, 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 July 2025, 10:43:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
05 July 2025, 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
05 July 2025, 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
05 July 2025, 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
05 July 2025, 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
05 July 2025, 03:26:20
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 641909 keer)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #450 Gepost op: 23 January 2013, 16:39:23 »
Natuurlijk wel, die glinsterende oogjes waren dan ook de waarneming van slechts één getuige....

Dirk

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #451 Gepost op: 23 January 2013, 16:44:38 »
Volgens Bert waren de problemen bij dsb niet bekend bij de bestelling (mei 2004) terwijl de deense stellen per 2003 zouden moeten rijden en niet geleverd waren... Maar spreekt bert echt de waarheid, echt waar, ze wisten het niet! (y) Met zijn salaris en de te sluiten megadeal dus incompetent...

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #452 Gepost op: 23 January 2013, 16:53:04 »
 DSB heeft weliswaar bijna 50% korting gehad,maar als het spul niet rijdt,KOST het alleen maar geld,zelfde hier in NL,immers,museumorganisaties worden met het feit geconfronteerd dat spoorruimte om materieel te stallen veel geld kost,1 of 2 locs of rijtuigen is al bijna niet te stallen,en nu staan er dus 9 van die breedbek kikkers kilometers spoor in te nemen.
Maar wat zijn de andere opties,stel nou eens dat het hele spul retour Italie zou gaan,wat dan??Wat ga je er dan op laten rijden?? Er zal dan toch weer wat anders besteld moeten worden,en das niet met een half jaar geleverd.
En er zal vast niet ergens nog wat tweedehands spul aan TGV's (wellicht nog wel oranje of de latere Atlantiques) staan te verstoffen,die we voor een habbekrats kunnen overnemen en nog een paar jaartjes meekunnen.
Groetjes Patrick

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #453 Gepost op: 23 January 2013, 16:56:41 »
Volgens Bert waren de problemen bij dsb niet bekend bij de bestelling (mei 2004) terwijl de deense stellen per 2003 zouden moeten rijden en niet geleverd waren... Maar spreekt bert echt de waarheid, echt waar, ze wisten het niet! (y) Met zijn salaris en de te sluiten megadeal dus incompetent...

Beetje vreemd als hobbyisten zoals wij in 2004 al wisten wat er aan de hand was, professionals als zij het niet zouden hebben geweten. Dat kunnen ze bij NS niet vol blijven houden.

mvg,
Gert




PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!
« Laatst bewerkt op: 23 January 2013, 16:58:46 door Noordwaarts. Reden: PS toegevoegd »

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #454 Gepost op: 23 January 2013, 17:05:46 »
Bert zegt het en heeft het herhaald. Wat mij overtuigd in zijn wens eea gewoon door te laten gaan is de centenkwestie: terwijl hij daar zit om uit te leggen hoe het zo kon komen, wat voor oplossingen hij voorziet, benadrukt hij vooral dat er korting bedongen en verkregen is... Reken maar dat we niet van die zuurstokken af zijn  :P

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #455 Gepost op: 23 January 2013, 17:12:32 »
Ik heb het even opgezocht: Meerstadt is pas sinds 2009 president-directeur van de NS, maar hij zit al sinds 2001 in de NS directie. Hij was dus destijds gewoon mede-verantwoordelijk.

Verder kan hij niet blijven volhouden dat hij niks wist van problemen met een product van AnsaldoBreda bij DSB.
Hoe zou het kunnen dat een directielid van een spoorwegmaatschappij zichzelf niet op de hoogte houdt van de situatie bij andere spoorwegmaatschappijen elders in Europa? Dat valt niet vol te houden! En als het werkelijk zo is dat hij van niks wist, tja...  De uitdrukking incompetent is hier vandaag al gevallen.

mvg,
Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8452
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #456 Gepost op: 23 January 2013, 18:28:33 »
Hoe zou het kunnen dat een directielid van een spoorwegmaatschappij zichzelf niet op de hoogte houdt van de situatie bij andere spoorwegmaatschappijen elders in Europa?
Mwoah, ik kan me voorstellen dat hij zich meer bezig houdt met zijn eigen maatschappij dan met andere spoorwegmaatschappijen, hij is geen hobbyist zoals wij hier. Dat je je van tevoren niet verdiept in wat een fabrikant verder doet is iets anders.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #457 Gepost op: 23 January 2013, 18:33:59 »
Beetje vreemd als hobbyisten zoals wij in 2004 al wisten wat er aan de hand was, professionals als zij het niet zouden hebben geweten. Dat kunnen ze bij NS niet vol blijven houden.

mvg,
Gert

In dat perspectief zou het wel eens interessant zijn om te kijken hoeveel leden van de top van vervoersbedrijven zèlf gebruik maken van de door hun geleverde dienst. Ik denk dat als je dat van alle vervoerders in NL bij elkaar optelt, je uitkomt bij het getal 0. ;D
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #458 Gepost op: 23 January 2013, 19:00:45 »
PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!
Dit model volgt zijn grote voorbeeld  ;D

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #459 Gepost op: 23 January 2013, 19:09:57 »
Yeah...relletje op diplomatiek niveau......o

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21241566/__Italianen_in_verdediging__.html

BRUSSEL -
De Italiaanse ambassade in Brussel ziet zich genoodzaakt Italiaanse producten te verdedigen na het fiasco met de Fyra-treinen van Italiaanse makelij. De ambassade stuurde een brief aan de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. In het dagblad hadden deskundigen zich laatdunkend uitgelaten over producten uit Italië.
Volgens de ambassade zijn de meningen over de slechte, onbetrouwbare kwaliteit van Italiaanse producten ongegrond. Ze staan mijlenver van de wijze waarop producten uit Italië wereldwijd worden erkend en gewaardeerd, aldus de brief. De ambassade wijst onder meer op de merken Ferrari, Prada en Ferragamo.
De ambassade noemt de problemen met de Fyra een heikel thema. Maar er wordt gewezen op het lopende onderzoek door technici van de Italiaanse fabrikant.
« Laatst bewerkt op: 23 January 2013, 19:24:31 door Bad-Aura »
mvg Jan

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #460 Gepost op: 23 January 2013, 19:46:45 »
Ze vergeten de heerlijke 'italiaanse' ham en kaas die die 'made in' verkrijgt na een snelle retourrit vanuit een nederlands vrieshuis  (y)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #461 Gepost op: 23 January 2013, 19:53:13 »
PS: Iemand nog geïnteresseerd in een leuk modelletje? Zie: http://www.oskartrains.eu/page7.html
In 2011 door Os.kar (toevallig ook Italiaans...) aangekondigd voor 2012 en nog altijd niet uitgeleverd!

Waarschijnlijk laat de bodemplaat los.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #462 Gepost op: 23 January 2013, 19:55:43 »
Goh, was ooit in Hilversum bij een dealer van Italiaanse auto's.
De monteur daar vertelde dat hij het liefst bij elke nieuwe auto een
compleet nieuwe elektrische installatie zou willen aanleggen.
Dit ivm de vele elektrische storingen.... :-X

Tinus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11636
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #463 Gepost op: 23 January 2013, 19:58:02 »
Italië-bashen is nu de nieuwe sport in Nederland?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #464 Gepost op: 23 January 2013, 20:04:50 »
Waarschijnlijk laat de bodemplaat los.

- Peter

Nee hoor, is op laag pitje gezet door de importeur.
Niet afgeblazen, maar op laag pitje.

bron : Rocky rail tijdens Neurenberg 2012