Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 22:53:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:52:55
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 22:03:53
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:19:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 591356 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #120 Gepost op: 05 januari 2013, 14:49:25 »
Het journaal op de Vlaamse zender TV EEN gaf iets meer informatie over het probleem. Bij de grens, op het Nederlandse deel, is de bovenleiding enigszins verzakt. Dat was al langer bekend, maar tot nu toe hadden treinen nog geen storingen gehad. Waarom de Fyra wel stilviel kon de woordvoerder niet zeggen.
Maandag zal de bovenleiding gerepareerd worden.

Sander

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #121 Gepost op: 07 januari 2013, 16:06:43 »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #122 Gepost op: 07 januari 2013, 16:15:22 »
Ach ja, de "deskundigen" van de reizigersverenigingen  :-X
En waar zou Arriva dat dan mee moeten doen.
Een GTWtje heen en weer sturen  ???

Is al lang geleden dat ik die clubs serieus nam.
Een hoop geblaat en weinig wol.

Gr.
Eric
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2013, 16:19:26 door Remunj »
Gr.
Eric

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #123 Gepost op: 07 januari 2013, 16:21:48 »
Bovendien is dat artikeltje op Nu.nl geschreven door iemand die de Nederlandse taal niet machtig is:
Citaat
"Daarnaast vallen de treinen met bosjes uit."

Of moet ik nu serieus geloven dat er in die Fyra-treinstellen planten, struiken en bomen zijn aangebracht om het klimaat te veraangenamen?   8)

mvg,
Gert

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #124 Gepost op: 07 januari 2013, 16:23:33 »
Nu.nl en een correcte Nederlandse taalbeheersing is een onmogelijke combi. De dingen die je daar voorbij ziet komen...  :-X Ik begrijp best dat ze het nieuws snel op de site willen, maar dat gaat opvallend vaak ten koste van het taalgebruik, de spelling en de interpunctie...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #125 Gepost op: 07 januari 2013, 16:24:41 »
Die club "Maatschappij voor beter OV" is een stelletje zonderlingen, die niets snappen van wat er nou echt gebeurt in de wereld; hun vele idiote en niet onderbouwde plannen hebben dat inmiddels wel aangetoond... Rover is tenminste nog enigszins realistisch in hun verhaal en plannen.

Alleen een nieuwe vervoerder ipv NS Int. lost weinig tot niets op; het probleem zit em deels in de infra, deels in de V250. Nieuw materieel duurt weer minimaal 2-3 jaar bij een toonbankbestelling, langer indien er speciale wensen zijn... alleen het plan om de oude Benelux terug te brengen is enigszins haalbaar, al is het de vraag of al dat materieel nog beschikbaar is.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #126 Gepost op: 07 januari 2013, 16:25:50 »
D'r staat nog één stel in een loods in België...  ;D

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #127 Gepost op: 07 januari 2013, 16:27:14 »
Alleen nog ff een beetje "pimpen"  ;D 8) ;D
kan ie zo de dienst weer in  :)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #128 Gepost op: 07 januari 2013, 16:39:39 »
Waarom juist Arriva en niet Veolia, Connexxion, de NMBS of een andere maatschappij?

alleen het plan om de oude Benelux terug te brengen is enigszins haalbaar, al is het de vraag of al dat materieel nog beschikbaar is.
Lease locs voor Nederland en België zal geen probleem zijn (staan er niet ergens nog wat 11.8 te nietsen? ;D) en de ICR rijtuigen staan op de Dijksgracht. En anders zijn er vast nog wel ergens anders rijtuigen te huren, het is ten slotte alweer 2013.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #129 Gepost op: 07 januari 2013, 16:41:23 »
Ah,de BNL hondesnuit,van binnen is ie in elk geval nog prachtig,zag ik eens op een foto.
Groetjes Patrick

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #130 Gepost op: 07 januari 2013, 16:46:33 »
Waarom juist Arriva en niet Veolia, Connexxion, de NMBS of een andere maatschappij?
Lease locs voor Nederland en België zal geen probleem zijn (staan er niet ergens nog wat 11.8 te nietsen? ;D) en de ICR rijtuigen staan op de Dijksgracht. En anders zijn er vast nog wel ergens anders rijtuigen te huren, het is ten slotte alweer 2013.

Ik begreep dat NSR de rijtuigen voor andere zaken wilde inzetten en ook voor de loks waren nieuwe plannen. Zal ongetwijfeld aangepast kunnen worden, maar hoe snel en tegen welke kosten is dan altijd weer de vraag...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #131 Gepost op: 07 januari 2013, 16:49:48 »
Het ICR zou in revisie moeten en dan terugkomen in de binnenlandse dienst, maar dat lijkt me geen haast te hebben gezien het overschot aan IC-materieel dat de NS heeft. De locs zal lastiger zijn, maar er zijn vast wel ergens 12 locs te vinden die in NL en B kunnen rijden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #132 Gepost op: 07 januari 2013, 16:56:37 »
De 11 Benelux 'Elfjes' staan nu werkloos, zichtbaar netjes op een rij, in de bundel te Merelbeke bij Gent & eentje 'zou' ergens te Schaarbeek vertoeven. Amper 6 zouden nog hun ATB uitrusting hebben.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #133 Gepost op: 07 januari 2013, 17:35:36 »
Tja, wordt het toch eens tijd de nummers 2, 3 enz. bij die HSL aanbesteding te polsen of ze nog interesse hebben..... HSA (of hoe de organisatie ook heet) bood het hoogste bedrag voor de consessie en kreeg deze, maar performt niet, dus tijd voor een ander die dan de staat maar wat minder oplevert.

Overigens, had Virgin uit de UK niet al eens aangeboden aan het ministerie de dienst over te nemen?

Die NMBS 11.8 locs zijn leuk voor Breda-Rozendaal-Antwerpen op het conventionele net, maar niet voor de HSL. Gezien de economische crisis schijnen er diverse niet gebruikte locs bij leasemaatschappijen en fabrikanten te staan, zoals de 185 en 189. Zullen vast ook wel bij zitten die van de juiste toelating en veiligheidssystemen voorzien kunnen worden (B-NL pakket). Dus die kan elke andere partij huren. Machinisten zijn er ook wel als HSA stopt, zijn snel om te scholen op ander materieel als ze dat niet al hebben. Rijtuigen kan tijdelijk een allegaartje worden, paar OBB stammen, NMBS stammen, NS verplichten de ex-BNL te verhuren, en je hebt zo de benodigde treinstammen waar je mee kan starten. Misschien niet alle met 200 km/h, maar als het maar betrouwbaar is.
Zijn vast wel partijen die dit willen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #134 Gepost op: 07 januari 2013, 17:39:41 »
ach,beter met oud materieel 140 rijden en de eindbestemming halen,als 180 en halverwege stranden.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2013, 18:10:33 door Ascona »
Groetjes Patrick