nú moeten de treinen méérdere malen wisselen van stroom- en/of beveiligingssysteem...
Maar dit verandert nog steeds niets aan mijn al eerder geponeerde mening: de AANLEG van dit specifieke tracé was megalomane ONZIN!
Bij mijn weten is dat nog steeds het zwakste punt in betrouwbare exploitatie.
In het Engels heet dit "flogging a dead horse". Oftewel, dit is de zoveelste keer dat je met hetzelfde komt aanzetten. We snappen het.
Oké, ik ben oud en chagrijnig en mis dus inderdaad die simpele efficiënte directe verbinding vanuit DH naar Antwerpen: hopelijk mag ik dat ooit nog doen in de Mat-'57, maar die zinnige verbinding had moeten blijven bestaan met moderner materieel!
Tot nu toe ontkrachtte men mijn mening nauwelijks, werd die zelfs in de parlementaire enquête (zij het met tandenknarsen) aanvaardt en beschreef "De Ontsporing" dit kostbare drama in ál haar pijnlijke facetten...
@MR: Wat er over dat tracé rijdt zal me worst wezen; voor mijn part Bello! Het gaat mij erom, dat die Thalys vrijwel net zo goed over (al dan niet verdubbeld) bestaand traject kan, eventueel mínder stops en inderdaad wat langzamer, maar aanzienlijk goedkoper en wellicht efficiënter...