Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Syb030
Vandaag om 19:24:29
TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 19:14:28
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
Vandaag om 19:12:53
Eurostar in brand door Dick55
Vandaag om 19:12:48
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door GerardvV
Vandaag om 18:58:42
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 18:30:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0. door Eric B
Vandaag om 18:06:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
Vandaag om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 17:19:21
Project seaside Germany door Ronald69
Vandaag om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
Vandaag om 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:50:54
mDDM, waarom 3 draaistellen? door j.ossebaar
Vandaag om 15:37:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 662425 keer)

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3555 Gepost op: 02 May 2016, 13:45:40 »
De Deense stellen zijn min of meer bij Ansaldo weggehaald na veel gedoe en, tegen betaling, over de schutting gekieperd bij, uit mijn hoofd, Bombardier. Die hebben hun best er op gedaan en uiteindelijk ongeveer, wederom uit mijn hoofd, de helft van rijvaardig gekregen. De rest kon ook Bombardier niks meer mee.

Heeft allemaal in "Modern Railway" gestaan, maar zou ik terug moeten zoeken, als ik het al kan vinden, want dat traject loopt nog langer dat het Fyra verhaal.

http://www.railjournal.com/index.php/rolling-stock/dsb-releases-independent-report-on-ic4.html
mvg Jan

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3556 Gepost op: 04 May 2016, 22:35:49 »
Beste allen,

De berichten over de aanschaf van de InterCity Nieuwe Generatie hebben op verzoek een eigen draadje gekregen. Deze kun je HIER vinden.

Gr, Bert
« Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 22:50:06 door Bert van Gelder. Reden: e\'tje vergeten volgens iemand... ;) »

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3557 Gepost op: 14 May 2016, 16:32:03 »
Benieuwd wat Hitachi er mee gaat doen, aangezien ze AB hebben overgenomen....

Wat ze er mee gaan doen weet ik niet.
Maar over 't Kanaal zijn ze best tevreden met de samenwerking van Hitachi. De overwegend positieve ervaringen met de 'Javalin' HST's op de verbindingen te Kent naar Londen (delen de HST lijn tussen Folkstone en Londen met de iets snellere Eurostars), hebben ertoe geleid dat men een nieuwe standaard HST mocht gaan ontwikkelen voor de snelle verbindingen ten noorden en ten westen van Londen. Momenteel zijn ze aan het testen.
Deels hybride (Diesel en via de 'wasdraad'), en een deel enkel via de 'wasdraad'.
En nu ze mogen eveneens voor de Abellio ScotRail franchise de 70 nieuwe treinstellen gaan leveren:
http://www.hitachirail-eu.com/class-385-for-scotland_141.html
Gr,
Jan
« Laatst bewerkt op: 14 May 2016, 16:36:25 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3558 Gepost op: 14 May 2016, 18:34:52 »
Wordt dat net zo een combinatie als de Renfe 730? Of zijn er ook andere oplossingen in de markt?

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7172
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3559 Gepost op: 15 May 2016, 11:33:51 »
En nu ze mogen eveneens voor de Abellio ScotRail franchise de 70 nieuwe treinstellen gaan leveren:
http://www.hitachirail-eu.com/class-385-for-scotland_141.html
Gr,
Jan

Da's dus een nieuwe trein voor NS ;)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3560 Gepost op: 15 May 2016, 15:23:29 »
Wordt dat net zo een combinatie als de Renfe 730? Of zijn er ook andere oplossingen in de markt?

nope, geen aparte dieselbak, maar combi, zoiets als de franse regiolis stellen
mvg Jan

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1379
  • Southern....de oude dan
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3561 Gepost op: 05 June 2016, 22:02:23 »
Stap ik op vakantie in mijn onschuld in een Italiaanse (dubbeldekker-) trein zie ik dit.......


Gevaarlijk hoor, die Italiaanse spoorwegen!

Gr Gerard

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3562 Gepost op: 05 June 2016, 22:18:44 »
Precies, Er zijn blijkbaar producten van AnsaldoBreda die wel functioneren. Beeldvorming is blijkbaar alles.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3563 Gepost op: 07 June 2016, 22:34:04 »
Tsja,
Menigeen doet dan inderdaad wel 'leuk' over Italiaanse producten (en er zijn er natuurlijk wel een paar die niet zo gigantisch geslaagd zijn in onze contreien :angel:), maar bedenk ook eens:
Breda is een oude, gerenommeerde (stoom-)locomotiefbouwer
Ansaldo is óók geen nieuwkomer of 'kleine jongen'

NS wilde iets, dat nog niet bestond, maar er volgens hen MOEST komen en de rest is Geschiedenis... Zo lang 'de politiek' mag beslissen over deze zaken, zal het een puinhoop blijven! Geef het OV terug aan mensen, die daar inderdaad verstandvan hebben...

Kijk de Enquêteverhoren nog maar eens terug! Een megalomaan verhaal, waar marktpartijen vanwege hun noodzakelijke omzet dan tóch maar 'instapten'!
Ik verval in herhalingen: in NL doorrijden met HSL-materieel is ZINNIG; het aanleggen van een speciaal tracé daarvoor is WÁÁNZIN!!! Tijdswinst zit in het (mogelijk maken van) overslaan van stopplaatsen, nietin die snelheid...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4566
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3564 Gepost op: 07 June 2016, 22:38:16 »
NS wilde iets, dat nog niet bestond, maar er volgens hen MOEST komen en de rest is Geschiedenis... Zo lang 'de politiek' mag beslissen over deze zaken, zal het een puinhoop blijven! Geef het OV terug aan mensen, die daar inderdaad verstandvan hebben...

Dus wie wilde wat nou? De politiek of NS?  ;)

Verder heb je gelijk. Een HSL in Nederland heeft niet veel zin tenzij je grote stations wil overslaan.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3565 Gepost op: 07 June 2016, 22:48:09 »
NS wilde treinen die niet harder dan 200 reden. Maar de minister van Ven W, Netelenbosch wilde dat ze sneller moesten rijden,250 dus. En  die waren niet meteen leverbaar ,en alleen AB wilde dat wel.De bestelling was ook eigenlijk te klein.
  Zo is het ongeveer gegaan.
Peter
« Laatst bewerkt op: 07 June 2016, 22:52:01 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4566
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3566 Gepost op: 07 June 2016, 22:52:03 »
Met nadruk op ongeveer. Alsthom heeft namelijk gewoon tot het einde van de aanbesteding meegedaan en heeft zich pas terug getrokken toen NS na sluiting van de aanbesteding met allerlei gewijzigde eisen op de proppen kwam.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4030
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3567 Gepost op: 07 June 2016, 22:55:38 »
 Zeker ,ik weet de details niet meer , alles staat in het boek over de Fyra ,dat ligt hier beneden... ;) Wat er allemaal is gebeurd in die jaren is niet in een draadje te beschrijven. ::)
 Gr, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3568 Gepost op: 08 June 2016, 08:27:27 »
Nou met inmiddels al 238 bladzijden lukt dat wel aardig dacht ik zo  :o
Gr.
Eric

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1379
  • Southern....de oude dan
Re: De soap die Fyra heet
« Reactie #3569 Gepost op: 08 June 2016, 20:07:20 »
En het was zeker niet mijn bedoeling om de hele discussie weer op te rakelen..... :(