Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: De soap die Fyra heet  (gelezen 669157 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #840 Gepost op: 01 March 2013, 10:47:11 »
Nou, die schuitjes op de V250'en zijn niet nieuw meer hoor, vergeet dat maar snel...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8249
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #841 Gepost op: 01 March 2013, 10:56:05 »
Tja, je kijkt ook anders naar een Fyra dan een gewone trein, dan valt alles meer op.
Fyra lijkt me ook lager, waardoor het beter zichtbaar is.

Vr. groeten,
Bob

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #842 Gepost op: 03 March 2013, 18:35:35 »
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/25/problemen-fyra-niet-voor-deadline-verholpen/

grote problemen met de software, soms denkt de trein dat ie de 'andere kant' op rijdt...
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #843 Gepost op: 03 March 2013, 18:37:23 »
mvg Jan

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #844 Gepost op: 03 March 2013, 18:40:06 »
Het viel mij trouwens op dat je de afgelopen weken op A'dam CS en/of Schiphol weer vaak kon horen dat de Fyra van xx:xx uur naar (vul zelf maar in) vandaag niet kan rijden....

Ook gaan de kamerleden nu zelf naar die trein kijken (http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3400892/2013/02/27/Kamerleden-gaan-Fyra-treinstellen-inspecteren.dhtml) en willen ze voor 01-07-2013 weten of de fyra nog functioneel gaat worden...
« Laatst bewerkt op: 03 March 2013, 18:41:57 door Bad-Aura »
mvg Jan

Gert1

  • Gast
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #845 Gepost op: 03 March 2013, 18:46:31 »
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/25/problemen-fyra-niet-voor-deadline-verholpen/

grote problemen met de software, soms denkt de trein dat ie de 'andere kant' op rijdt...

Verrek, er zit gewoon zo'n eerste generatie 'Märklin Digital voor gelijkstroom'-decodertje in!   ;D
Die krengen sloegen soms ook op hol. Toen Märklin dat systeem overboord zette, was ik definitief genezen!

Nu de NS nog aangaande Ansaldo Breda. Toe maar jongens, toegeven dat je het verkeerde systeem hebt gekozen
doet soms even pijn, kost je geld en is best wel even slikken, maar uiteindelijk wordt je er beter van.

mvg,
Gert

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #846 Gepost op: 03 March 2013, 19:03:14 »
Leuk hoor, al dat geneuzel tussen NS en 2e kamer over wie verantwoordelijk is, maar hier wordt de REIZIGER tussen Amsterdam en Brussel niet mee geholpen. Zou dat voor alle partijen niet prioriteit moeten zijn.

SCHULTZ KENDE FYRA-PROBLEMEN NIET BIJ OVERDRACHT SPOOR
Effe keertje googelen? Vind je hoop info. Nog niet doorgedrongen tot onze landsbestuurders.


Draadje nog eens voor een deel doorgelezen, enige echt zinnige opmerking kwam van belgische reizigersorganisatie, die stelde dat het net zo gewoon zou moeten zijn om b.v. een kaartje Antwerpen-Rotterdam te kopen (en in de eerstvolgende trein in die richting te stappen) als een kaartje Antwerpen-Gent (of Luik, of vul maar in).
Geen geneuzel met HSA, Fyra, reserveren, toeslag, niet de vorige of latere trein mogen nemen enz. Gewoon een (of meer) maatschappij(en) concessie geven om te rijden, dienstregeling opstellen, kaartjes verkopen en vervoeren. Simpel houden. Dat zou het kenmerk van OV moeten zijn. Is dat nou zooooooo moeilijk?

NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #847 Gepost op: 03 March 2013, 19:54:56 »
Zoals jij het stelt zou het wel moeten gaan lijkt mij..
Maar ja, zie OV-chipkaart debacle met de dubbele opstaptarieven, ook zo'n gedrocht waar politici klamme handjes van krijgen als iemand erover begint
« Laatst bewerkt op: 03 March 2013, 20:27:32 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »
mvg Jan

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #848 Gepost op: 04 March 2013, 10:39:19 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.
Duits en Nederlands tp III-IV-V DCC

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #849 Gepost op: 04 March 2013, 10:45:37 »
Maar ook bij de NS als staatbedrijf stond de reiziger hooguit op plaats 2. Daar stonden de regels op plaats 1. De vraag is waar  de reiziger het meest mee op schiet. De geschiedenis van de interlokale trambedrijven leert dat daar heel verschillende bedrijfsculturen aanwezig waren. Die verschillen kunnen niet helemaal teruggevoerd worden op de grondslagen van het bedrijf als overheidsbedrijf of particuliere onderneming.

Focus2

  • n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • goederentransport in 1:160
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #850 Gepost op: 04 March 2013, 10:48:06 »
'Is dat nou zooooooo moeilijk?

zeker als je de verantwoordelijkheid legt bij 'verstandloze' beslissers.
heeft naar mijn mening te maken met de kwaliteit van mensen (volksvertegenwoordigers) die menen verstand tehbben van openbaar vervoer.
het woord soap geldt niet alleen voor de Fyra maar ook voor dit soort lieden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #851 Gepost op: 04 March 2013, 11:21:26 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.

Maar ook van staatsbedrijven verwacht ik dat ze winst maken, want geen enkele staat zit te wachten op een bodemloze put waar alleen maar bakken met geld in verdwijnen.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2013, 11:23:31 door NS8714 »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #852 Gepost op: 04 March 2013, 11:22:28 »
Tja, de hele zooi moest zo nodig geprivatiseerd worden. Wat moeten bedrijven doen? Juist, winst maken. Vraag een kleuter en die zal je ook zeggen dat een reiziger dan hooguit op plaats twee kan staan.

Tuurlijk, daarom klaagt iedereen ook steen en been over Apple, omdat die zoveel winst maken en de kwaliteit van hun producten er onder lijdt.

Oftewel, beetje kort door de bocht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #853 Gepost op: 04 March 2013, 11:33:07 »
Een staatsbedrijf hoeft geen winst te draaien maar mag geen verlies draaien.
Zolang een staatsbedrijf kostenneutraal draait en daarmee in staat is z'n eigen exploitatiekosten te dragen hoeft er verder niemand bij te springen en is winst nergens voor nodig. We hoeven geen aandeelhouders tevreden te stellen ::)

Gr. Ron
Gr. Ron

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11751
    • Mijn fotoarchief
Re:De soap die Fyra heet
« Reactie #854 Gepost op: 04 March 2013, 11:35:23 »
Klopt, maar een beetje extra geld voor de staat kan nooit kwaad. Het zou zonde zijn als je winst kunt maken maar het niet doet omdat 'men' vindt dat kostenneutraal voldoende is....